rozeb005

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

VoLTE op de Gigaset GS270+

sinds kort een nieuwe smartphone (Gigaset GS270+) welke in de statusbalk VoLTE liet zien.
Nu is dat plotseling 4G.
In de phone zie ik dat bij "Instellingen mobiel netwerk" het volgende (niet ge-hilight) staan:

VoLTE calls
Volte service needs to be applied from your operator before you turn on this menu,otherwise
normal call functions may be affected.

Ik kan dit menu dus niet aan zetten maar weet niet of dit wel aan stond toen het wel werkte.

Iemand een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb inmiddels ook een terugkoppeling. We zien dat er een kleine groep toestellen van de Gigaset VoLTE calls maken zonder dat wij het getest hebben.
Dit is mogelijk door de Mediatek chipset die er in zit. Omdat de groep vrij klein is en er geen officiële testproces geweest om te verifiëren hoe het werkt etc. Daarom staat hij ook niet op het formulier vermeld bij de link die ik eerder heb gedeeld. Op korte termijn zal er geen officiële testproces zijn. Dit is omdat wij de toestellen niet zelf verkopen via onze verkoopkanalen en de groep erg klein is. Het toestel mag gebruik maken van Volte. Dit is niet iets wat wij tegenhouden.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi rozeb005
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het is lastig te zeggen waar het eerst wel en nu niet. Misschien helpt deze info je een beetje verder: https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646

Vodafone heeft VoLTE inmiddels wel ingeschakeld en zou het mogelijk moeten kunnen zijn, op bepaalde toestellen, om dit te gebruiken. Om alles nog een beetje te verduidelijken is dit misschien ook een mooie pagina om door te lezen: https://www.gsm-repeater-shop.nl/blog/bellen-4g-volte-vodafone/

Mocht je nog vragen hebben of je toestel dit kan gebruiken, lees bovenste link en neem anders contact op met de klantenservice van Vodafone.
rozeb005
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank Energieboy. Dit heeft mij niet verder geholpen maar ik heb de vraag ook bij Gigaset neergelegd. Ik krijg de indruk dat dit is gebeurd na een system update. Ben benieuwd naar hun antwoord.
Nogmaals dank.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
rozeb005 wrote:
Dank Energieboy. Dit heeft mij niet verder geholpen maar ik heb de vraag ook bij Gigaset neergelegd. Ik krijg de indruk dat dit is gebeurd na een system update. Ben benieuwd naar hun antwoord.
Nogmaals dank.

Goed dat je daar ook even navraag doet.
Laat maar weten als je meer informatie hebt. Ben eigenlijk ook wel benieuwd 🙂
Fijn weekend gewenst in ieder geval.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels een update van hun gehad hierover rozeb005?
rozeb005
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Neen, nog niet maar ik denk dat we even geduld moeten hebben. Zodra ik wat meer weet dan zal ik het antwoord hier plaatsen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top, dan wachten we het af 🙂
rozeb005
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gigaset antwoord mij dat 4G en VoLTE exact dezelfde protocollen gebruiken maar de vraag omtrent de systemupdate en niet ge-hilighted VoLTE item wordt niet beantwoord. Dus heb ik deze vragen weer bij hun neergelegd. Afwachten maar.
rozeb005
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dit is het antwoord dat Gigaset mij nu geeft:

Dag heer Rozeboom,

Dank voor uw replay.

"Hetgeen Gigaset op haar site meld is onderstaand:
4G LTE Cat 6 data connectie met 300Mbit/sec,
inclusief spraakgestuurd LTE (VoLTE) en Spraak over WiFi (VoWiFi)"
..........................

U dient dit als volgt te lezen/ begrijpen,
). U maakt gebruik van 4G netwerk.
). Daarin zal de provider protocol VoLTE
(Voice over Long Term Evolution) hebben opgenomen.

Uw Provider kan u hieromtrent alle informatie verstrekken,
indien zij protocol voLTE niet ondersteunen of integreren
zal de smartphone toch steeds blijvend kiezen voor 4G netwerk.
Na de update past onze smartphone zich aan, aan datgene de provider aanbied.
Dit is hetgeen u nu ervaart.

U vraagt uzelf nu af of voLTE aanwezig is,
Vodafone kan u hierop het antwoord geven.

Dus mensen op het forum: De bal ligt bij u (grapje)
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zal eens intern navragen of er hier iets over bekend is. Om het te laten werken, zal het vanuit ons ondersteund moeten worden.
Voor de meeste merken ondersteunen wij dit ook. Zie hiervoor ook het topic http://voda.fo/ne/lb7b9
Zodra ik meer weet, laat ik het weten.
rozeb005
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ontving van Gigaset ook nog het volgende:

Goedendag Heer Rozeboom,

Welkom bij de Gigasetgroep afdeling support Europa en dank voor uw vraag.

Er is geen onderscheid te noemen tussen uitdrukking LTE en 4G. In Duitsland op Duitse netwerken wordt LTE gebruikt, in Nederland gebruiken we uitdrukking 4G.
Met beide wordt bedoeld dat het netwerken zijn die worden aangeboden.

Dat het netwerk niet is aan te klikken kan verband houden dat u in menu alle verbindingen heeft gedeactiveerd behalve roaming. Check dit.

Met vriendelijke groeten
Gigaset Helpdesk
E-mail support voor Gigaset producten NL

Zoals gesteld: Aanvankelijk werkte het wel en ik zit toch echt in Nederland.
Wat betreft het niet aan te klikken netwerk: Is niet het geval.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb inmiddels ook een terugkoppeling. We zien dat er een kleine groep toestellen van de Gigaset VoLTE calls maken zonder dat wij het getest hebben.
Dit is mogelijk door de Mediatek chipset die er in zit. Omdat de groep vrij klein is en er geen officiële testproces geweest om te verifiëren hoe het werkt etc. Daarom staat hij ook niet op het formulier vermeld bij de link die ik eerder heb gedeeld. Op korte termijn zal er geen officiële testproces zijn. Dit is omdat wij de toestellen niet zelf verkopen via onze verkoopkanalen en de groep erg klein is. Het toestel mag gebruik maken van Volte. Dit is niet iets wat wij tegenhouden.
rozeb005
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik leg me er bij neer. Bedankt voor de inzet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic