TK1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN over 4G werkt niet

In het verleden werkte dit wel (vorig jaar). Ik probeer een PPTP VPN verbinding te maken. Ik probeer het met een Android toestel via de ingebouwde VPN-client functie (Samsung S5)

Het verbaasde mij dat het wel lukt wanneer ik in het buitenland (Belgie) ben en daar een 4g verbinding heb, of als ik in Nederland mijn telefoon via Wifi verbind met het internet.

(Ik heb al geprobeerd een ander APN te gebruiken via de suggestie op dit forum)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@TK1 

Ik heb jou zojuist een privébericht gestuurd met de vraag om aanvullende informatie aan te leveren 🙂 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hoi @TK1 

Dit is een erg technische vraag die ik dan ook zal moeten doorspelen naar onze technische afdeling. Kun je me daarom even eerst in een privébericht je mobiele nummer, geboortedatum, adres, postcode en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer sturen? 

 

 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Naar aanleiding van ons privégesprek is een case aangemaakt. Ik laat het topic even openstaan totdat daar uitsluitsel over is. 

mpjjansen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

is er al meer bekend ook ik heb exact dezelfde issues

Adoptimist

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er al wat meer over bekend, zit met hetzelfde probleem, vorige maand overgestapt van KPN naar Vodafone, als ik geweten had dat dit niet mogelijk was had ik nooit de overstap gedaan.

gogol

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mogelijk blokkeert Vodafone PPTP omdat het een onveilig protocol is. Er is genoeg info op Google hierover te vinden. Ik zou een ander protocol proberen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@TK1 heb jij al een terugkoppeling gekregen over het onderzoek?

HelpendeHand

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@TK1 Vervelend als een dienst ineens niet meer werkt. Ik heb thuis een VPN aanstaan op mijn Fritz!Box met het IPSec Xauth PSK protocol. Zojuist getest met een Vodafone 4G verbinding en het was mogelijk mijn thuisnetwerk te benaderen. Is het niet mogelijk een ander protocol te selecteren aan de VPN-server kant?

TK1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb na Sharon met niemand van Vodafone nog contact gehad… Toch vreemd indien Vodafone NL andere protocollen toelaat dan wanneer je via een buitenlandse ‘vertegenwoordiger’ (lees 4g provider) verbonden bent. Hoe staan jullie hier in? @HelpendeHand  Ja, ik zou dat eens kunnen proberen, maar toch vreemd dat zaken opeens niet meer werken en er nergens een melding wordt gemaakt dat bepaalde protocollen opeens niet meer ondersteund zouden worden?!

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@TK1 

Ik heb jou zojuist een privébericht gestuurd met de vraag om aanvullende informatie aan te leveren 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic