Itjah2570

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel of geen data verbruik

wie weet als je thuis zit en zowel wifi als 4G aan hebt staan of er ook data wordt verbruikt,terwijl je de thuis internet op wifi.
Ik snap dat als ik buiten bent dat het op 4G overgaat dus ook data verbruikt,maar weet dat niet als ik binnen ben.
Ik zie wel dat het thuis op wifi overgaat terwijl 4 G nog aanstaat maar weet niet of er op wifi alsnog data wordt verbruikt omdat 4 G dan nog aanstaat.
Zijn er mensen die 4 G uitzetten als ze thuis zijn,zodat er GEEN data wordt verbruikt?

Groet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Goede tip van Energieboy
Maar ik heb er nog een om dit te voorkomen Itjah2570

Je hebt namelijk op de telefoon de optie slimme netwerkwissel / Wi-fi assistentie.
Zodra deze optie aan staat, geef je toestemming dat het toestel over op 4G/3G mag gaan als het netwerk buiten sterker is dan de Wi-FI.

Bij iPhone, vind je dit onder instellingen- mobiele netwerk/ mobiele data en dan helemaal onderaan zal deze staan.
Bij Android staat dit onder de geadvanceerde Wi-Fi instellingen,

Mocht je willen dat het toestel niet over gaat op 4G of 3G als je verbonden met WI-Fi, dan raad ik aan om deze optie uit te zetten,

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Itjah2570
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je buiten bent en je hebt 4G dan gebruik je data van Vodafone. Ben je thuis en je hebt 4G dan gebruik je ook data van Vodafone. Ben je thuis en heb je WiFi in beeld dan gebruik je het internet van thuis, dus geen data van Vodafone. Je moet dus echt in je beeldscherm WiFi zien staan, dan is het dus via je thuis router/modem. Zodra je maar 4G in beeld ziet zit je al op Vodafone data verbruik!!

Een goede telefoon pakt thuis altijd WiFi, als je deze zo hebt ingesteld natuurlijk.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Goede tip van Energieboy
Maar ik heb er nog een om dit te voorkomen Itjah2570

Je hebt namelijk op de telefoon de optie slimme netwerkwissel / Wi-fi assistentie.
Zodra deze optie aan staat, geef je toestemming dat het toestel over op 4G/3G mag gaan als het netwerk buiten sterker is dan de Wi-FI.

Bij iPhone, vind je dit onder instellingen- mobiele netwerk/ mobiele data en dan helemaal onderaan zal deze staan.
Bij Android staat dit onder de geadvanceerde Wi-Fi instellingen,

Mocht je willen dat het toestel niet over gaat op 4G of 3G als je verbonden met WI-Fi, dan raad ik aan om deze optie uit te zetten,
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het nog gelukt met bovenstaande tips Itjah2570 ?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic