1
Vraag
2
Reageer en help mee
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Overstappen naar Vodafone met nummerbehoud

 

 

Je kent het wel, even rondsnuffelen naar opties voor een nieuwe telefoon + abonnement. Maar, je wilt je nummer niet kwijt. Goed nieuws! Je kan je nummer gewoon gratis meenemen van elk andere provider naar Vodafone en/of vanuit Vodafone naar elke andere provider. Hoe? Lees snel verder!

 

Overstappen
Vodafone helpt je graag met het overstappen én zorgt dat je nummer mee gaat naar je nieuwe abonnement. Geef bij het plaatsen van je bestelling aan dat je nummerbehoud wilt.

 

Let op: je kan 120 dagen vóór de einddatum van je huidige abonnement al nummerbehoud aanvragen.

Zit je nog langer dan 120 dagen bij je provider? Dan moet je dus nog even wachten.

 

Is je aanvraag goedgekeurd? Dan ontvang je een bericht over de status van je order en daarin de eerst mogelijke overstapdatum. In dit bericht staat ook een link om de datum aan te passen, mocht de oorspronkelijk datum je niet schikken.  

Nieuwe simkaart
Je ontvangt je nieuwe Vodafone simkaart per post en je abonnement gaat van start op de dag dat je nummer wordt omgezet naar Vodafone. Je ontvangt een sms’je op het moment dat je mobiele nummer is overgezet. Op dat moment kan je je nieuwe simkaart gaan gebruiken. Tot die tijd kan je gewoon blijven bellen met je oude provider!

Mocht je een nieuw toestel gekocht hebben bij Vodafone, plaats dan tijdelijk je oude simkaart (van de provider waar je bij stopt) in je nieuwe telefoon en je profiteert alvast van alle gemakken van je nieuwe toestel. Zodra het abonnement van Vodafone ingaat stop je dus de Vodafone simkaart in je nieuwe toestel. 

Je kan natuurlijk ook langs een Vodafone winkel gaan. Daar helpen ze je graag met de overstap. Je krijgt dan ook je alvast je nieuwe Vodafone simkaart mee en eventueel een nieuw toestel, mocht je een abonnement met toestel nemen.

 

Van prepaid naar Vodafone abonnement:
Mocht je nu van een prepaid simkaart naar een abonnement willen overstappen, zorg dan dat je nog wel een klein beetje prepaid-tegoed op je simkaart hebt staan op de datum dat je nummer over gaat.
Als je geen tegoed meer op je simkaart hebt staan dan kan het nummer afgesloten worden en dan lukt het niet meer om je prepaid nummer mee te nemen naar een abonnement. 

 

Let op: kom je vanaf een andere provider met prepaid? Dan vervalt je tegoed zodra je nummer over gaat naar Vodafone. Maak dan dus zoveel mogelijk geld op, maar laat nog wel een beetje staan! Maar ga je van prepaid Vodafone naar een abonnement van Vodafone? Dan krijg je je resterende prepaid-tegoed terug via één van je eerste rekeningen. Mooi toch, hoef je die niet op te maken 😁

16 Reacties 16
HVSO

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben een telefoon met een telfort kaartje die we alleen gebruiken als whatapp-telefoon (kun je niet mee bellen of gebeld worden). Deze telefoon gebruiken we in onze slagerij als whatsapp-bestellijn. Nu willen we een prepaid kaartje van vodafone aanschaffen met nummerbehoud om ook via 4G te kunnen ontvangen, omdat we gisteren storing hadden via de wifi (kpn) en dan dus niets kunnen met de telefoon. Mijn vraag is of we gewoon een nieuw prepaid kaartje van vodafone kunnen kopen met nummerbehoud.

Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @HVSO 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ja hoor, je kan gewoon een Vodafone prepaid simkaart kopen en dan daarna je nummer over laten zetten van je huidige provider naar Vodafone. Zorg wel dat je nog wat geld op je huidige prepaid simkaart hebt, anders kunnen ze het niet omzetten. 

Meer info kan je op deze pagina lezen:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml

Kies de juiste info en dan krijg je alle informatie die je nodig hebt. Kijk daarvoor dan ook even op de website van je huidige provider!

Aminnie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

ik heb nu een abonnement bij KPN en wil graag met nummerbehoud overstappen naar Vodafone. Mijn oude abonnement staat op de naam van mijn moeder omdat ik zelf nog minderjarig was. 
Mijn vraag is of ik tijdens het plaatsen van bestelling met nummerbehoud mijn eigen naam kan opgeven. 
Als dit niet mogelijk is, wat is dan het beste om alsnog naam te veranderen met nummerbehoud.

Nog een vraag, mijn abonnement eindigt op 5 september 2020. Is het dan al mogelijk om nummerbehoud aan te vragen. Ik las namelijk ergens anders dat het pas 60 dagen voor het einde van abonnement kon.


 

Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Aminnie 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Leuk dat je wil overstappen naar Vodafone. Het beste wat je kan doen is nu eerst bij KPN het abonnement op je eigen naam laten zetten. Dan heb je dat geregeld en kan dat niet meer mis gaan. 

Daarna kan je, 120 dagen voor het einde van je huidige contract al een abonnement aanvragen en nummerbehoud aanvragen. Als je dan een abonnement neemt met toestel dan kan je je nieuwe toestel alvast gebruiken met je oude KPN nummer en op het moment dat die afloopt, neemt Vodafone het over, en kan je je nieuwe Vodafone simkaart in je toestel stoppen. 

Als je nu geen toestel nodig hebt, dan zou ik nog even wachten tot je abonnement bijna afloopt. Waarom? Misschien komt er in de tussentijd een aanbieding en dan is het jammer dat je al een abonnement hebt afgesloten. Maar goed, dit is wat je zelf wil natuurlijk. 

Lees voor meer informatie over nummerbehoud op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml

Laat nog even weten wat je doet en als je nog vragen hebt, dan horen we het wel. Ik werk niet voor Vodafone dus ik help waar kan en anders kan iemand van Vodafone je verder helpen, als je dat wil. Bovenstaande info helpt je zeker een heel eind op weg. 

Aminnie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Energieboy heel erg bedankt voor je antwoord. 

Voor het gemak zal ik dan maar mijn KPN abonnement overzetten op mijn eigen naam voordat ik overstap!

 

GKramer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben dit proces zojuist afgehandeld in de winkel maar zie nu dat eea in gaat op 5 augustus terwijl ons KPN abonnement tot 3 augustus loopt. Deze afloopdatum is besproken met de medewerker.  Hoe zit dat nu gedurende die twee / drie dagen? Blijft de dienst van KPN voor ons actief?

Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @GKramer 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je abonnement afloopt op 3 augustus, dan zal deze ook op 3 augustus ingaan bij Vodafone. Dit is uit ervaring altijd zo gegaan en zal bij deze ook vast goed gaan. Vodafone krijgt namelijk bericht van KPN dat het nummer naar Vodafone komt en dan zetten ze je abonnement aan. Je mist dus geen enkele dag om online te zijn.

Dit kan @Lycke Vodafone van Vodafone bevestigen, dan weet je het zeker 

Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Aminnie wrote:

@Energieboyheel erg bedankt voor je antwoord. 

Voor het gemak zal ik dan maar mijn KPN abonnement overzetten op mijn eigen naam voordat ik overstap!

 

Is het allemaal gelukt?

leen1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn telefoon zit op slot dus is stuk ,als ik nu het kaartje er uit haal en in een nieuwe telefoon doe is het dan in orde en kan ik dan zo door bellen.

Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
leen1 wrote:

Mijn telefoon zit op slot dus is stuk ,als ik nu het kaartje er uit haal en in een nieuwe telefoon doe is het dan in orde en kan ik dan zo door bellen.

Ja hoor, dat kan. 
Als jij je simkaartje uit je oude telefoon haalt en in een ander toestel stopt, dan werkt dat gewoon en kan je weer verder genieten van je abonnement / prepaid. 

Nick-v-G

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste @Energieboy, Mods,

 

Naar aanleiding van jou bericht een aantal vragen.

Ik ben sinds kort overgestapt naar vodafone met nummer behoud.

Nu loopt mijn contract van mijn vorige provider 29 December af. Neem aan dat dan vanaf die datum ik voor vodafone moet betalen? 

Ik er ook een toestel bij besteld (krijg ik morgen binnen) moet ik die vanaf morgen elke maand af betalen?

Daar zitten ook nog eenmalige kosten bij, moet ik die aan de deur betalen of gaat dat dan via factuur?

 

Hoop vragen, ik hoop dat het duidelijk is 

Bedankt alvast voor de hulp

 

Groet Nick

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nick-v-G,

Welkom bij Vodafone en op onze community!
Ik leg je graag meer uit over nummerbehoud.

Je gaat het abonnement pas betalen vanaf het moment dat je nummer actief is bij ons. Je blijft bereikbaar met de simkaart van je huidige provider tot op het moment dat wij je nummer overnemen. Vanaf dat moment zul je ook geen ontvangst meer hebben met je oude simkaart. Op dat moment mag je de simkaart van ons in je toestel stoppen. Even een aantal keer opnieuw opstarten en je ziet vanzelf het netwerk in beeld :),
Nummerbehoud wordt meestal tussen 08:00 uur en 20:00 uur s’avonds uitgevoerd.

Meestal bij een nieuw abonnement en toestel, moeten de eenmalige kosten voor het toestel aan de deur voldaan worden. Bij een verlenging is dit meestal pas op de volgende factuur.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Nick-v-G

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Steven, 

Bedankt voor je reactie.

Dus als ik het goed begrijp betaal ik het toestel ook pas als het Vodafone abonnement ingaat? 

 

Verder alles duidelijk, bedankt en een fijne dag gewenst. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klopt helemaal @Nick-v-G
Enige wat je nu dient te voldoen zijn de eenmalige kosten aan de deur. 

Heel graag gedaan en een fijne dag 🙂 

Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

En een kleine aanvulling, je mag het nieuwe toestel, dat je morgen krijgt, natuurlijk al wel gebruiken met je oude provider. Gewoon het simkaartje van je oude provider in je nieuwe mobiel stoppen en gaan met die banaan. En wanneer je dan over moet stappen naar Vodafone dan haal je je oude simkaart eruit en stop je die van Vodafone er weer in.

Nick-v-G

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja, alles duidelijk.

Bedankt voor jullie hulp. : ) 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic