SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Back to the 90's?

Zullen we nog eens even terugkijken naar die mooie jaren 90 ;)?

Denk aan die Nokia telefoon wat natuurlijk het begin was van de mobiele telefoon voor die tijd was dat natuurlijk een smartphone. En later nog eens een kleurenscherm hoe mooi was dat en iedereen wou het gelijk! Nu jij: wat had jij van elektronica en de technologie in die tijd?
(Apps waren er nog niet)

Of de muziek die totaal veranderde en die we nog elke dag kennen. Wat waren jou favoriete hits van dat moment?

En de virtuele bril die helaas niet doorging en het er doodstil aan toe ging maar nu weer in leven is en er duidelijke ontwikkelingen erover zijn.

En natuurlijk Windows 3.0 3.1 kwamen uit in het begin en hierna volgde Windows 95! Hadden jullie al een beest van een computer (in die tijd natuurlijk).

Maar goed naast het positieve van de jaren 90 waren er ook helaas nare of negatieve dingen eraan... niet iedereen had dat.

En? Hoe zat die tijd bij jou?
47 Reacties 47
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Boh lang geleden hoor, dat was het tijdperk van de fax, Je stopt hier een biefje in een apparaat en ergens anders komt het eruit. ON GE LOFELIJK:S. Inmiddels hadden we al, autotelefoon, motorola toestellen (van de kleintjes met een klepje helemaal hip). De uitschuif antenne was verdwenen op de mobieltjes.
- Er kwam een nieuwe TV zender RTL4 (reclame tijdens een programma was nieuw).
- Commodore computers en floppy disks.
- MC Hammer: U can't touch this / Queen: Bohemian Rhapsody Ow ja Whitney met I will always love youHart
- Eerste echte baan
- Roken was "heel gewoon" in vliegtuig, trein en op het werk.

Leuk dat je me er weer even aan herrinnert. Ben benieuwd hoe anderen de tijd ervaren hebben:D
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Zat wat jaren 90 muziek op te draaien op het Forum dus dacht van waarom niet eens even offtopic :D!

Altijd een leuke herinnering toch ;). En nu maar eens kijken hoe het bij de andere was!

(En owjha hoe die TV's in die tijd waren niet zoals nu haha er staat nog en TV vanuit de jaren 90 in de schuur bij mij) :D.

*Die hits zoals Rhythm is a Dancer of Mr. Vain zijn mijn echte favoriete hits uit die tijd.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey, leuk 😄

Ff denken hoor.. De dingen die mij het meest herinneren aan de 90's..

- Sneeuw! Toen sneeuwde het nog écht in de winter... Met de slee de berg op! Geweldig vond ik dat.
- De Backstreet Boys en de Spice Girls... Tsja.... Wat moet ik daarover zeggen. 😉 Ik was echt énorm fan.
- De tijd dat er nog videoclips op MTV werden gedraaid.
- Flippo's! Ik wil echt niet weten hoeveel zakken chips ik gekocht heb om maar flippo's te kunnen sparen. Ik had zelfs klappers waarin ik ze verzamelde.
- TELEKIDS! Elke zaterdag, ik bleef ervoor thuis.

I Hart the 90's. Een paar jaar geleden vond ik het altijd gek als mijn ouders het over "vroeger" hadden en dat ze zeiden dat vroeger "alles beter" was (je kent het wel haha). Maar stiekem betrap ik mezelf er wel eens op dat ik zo denk over de 90's! Haha 😄
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Reclame filmpje!!

Internet explorer:D


SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Haha Maartje ik ga je daar helemaal gelijk in geven, MTV was gewoon de muziek zender (tegenwoordig draaien ze er waardeloze zooi erop net zoals TLC).
Nu kennen we sneeuw inderdaad niet, haha :D!

NetwerkFreak denkt van lets do it simpel? Gewoon een Youtube filmpje plaatsen als link wat ze vroeger nog niet hadden in de jaren 90 :p?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@SamsungExpert ,

Nee alles in dat filmpje is waar '90 voor mij voor staat.
ik denk dat je een hoop herkent.
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@NetwerkFreak Jup ken er genoeg uit ;)! En er is zoveel meer van de 90.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Uiteraard,

Maar vind die clip altijd wel inspirerend ofzo...
Vooral de muziek maakt het bijzonder maar goed.

Het geen wat mij persoonlijk het meeste bij staat uit de jaren 90 was mijn computer met inbelverbinding. Wanr wanneer je op internet ging kon niemand je bereiken. En als je 1,4MB moest downloaden, trok je daar een middag voor uit. De beveiliging van een floppy verwijderen was te doen met een plakbandje. Een programma uitvoeren moest nog met MS-DOS codes. En toen kwam daar een GUI (Win.95), pff wat was dat een luxe.

De Gameboy Color - Het moment waarbij een draagbaar apparaat een kleurenscherm had. Je kon "Connecten met je vrienden op afstand". Nouwja via een kabel van 2 meter...

Infrarood op je mobiel. Je kon "Draadloos" bestanden naar elkaar doorsturen. Nooit gesnapt waarom we geen stekkertje daar voor hadden, want het ging zooooooo traag. en de apparaten moest exact tegen elkaar aanliggen.

Een tamagotchi aan je broek.. Wanneer je naar school ging, je moeder met dat ding opzadelen. Want Owee als die dood ging... En je was al tevreden met het spelletje "Hoger/Lager".

Och en dan niet te vergeten de Playstation 1. Wat waren dat een graphics. Laatst hem weer uit de kast gepakt... had ik beter niet kunnen doen. Wat viel het beeld en de gameplay toen tegen:(

De walkman, ook zo;n leuke uitvinding. Met casettebandjes, die dan kapot gingen en de hele binnenkant van je jas vol bruine slierten zat. En wanneer je een "Hit van de radio" wou opnemen deed je dat nog met een microfoon voor de boksen. Wat een tijden.

IK WIL TERUG:(

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ohhh leuk topic!

Herken veel dingen die jullie ook zeggen.

De gameboy! Wij hadden de eerste versie, met tetris.. stond de optie om te saven maar zodra je het spel uitzette was de highscore weer weg hahaha 😄

Dos computer met floppie en later Cdrom, windows 95 spelletjes. Ik was compleet fan van point and click adventures, ik speelde Atlantis (met wel 4 cd-rom schrijfjes waar het spel op stond, die moesten steeds gewisseld worden), dat was 3D en destijds vond ik de personages er levensecht uitzien.. nu:



BAHHAHAA! Jaartje terug nog eens gespeeld, ondanks de lachwekkende graphics blijft het een geweldig spel. Voorliefde voor dit soort spellen heb ik altijd gehad. Heb een stuk of 15 van die spellen in de kast staan.

Eerste mobiele telefoons, wat waren we blij met snake!

Telekids inderdaad, standaard op elke zaterdag! Verder keek ik altijd met mijn moeder naar goede tijden slechte tijden, dat heb ik nu al jaren niet meer gezien.
Ik was fan van Linda, Roos en Jessica hahaha.

Wie kent nog de mini playbackshow?

Buiten spelen, lopen met stelten, rolschaatsen. Je kwam nog eens buiten 😄

Wij hadden nintendo's, geen playstation. Maar oh wat was dat leuk haha.

Ja leuke tijd de 90s, vooral als kind meegemaakt.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Jaaaa de GameBoy! Hoe geniaal was dat zeg. Pokémon spelen en Wario World. Dat waren denk ik mijn favorietjes (alhoewel ik eigenlijk niet weet of dat al begin 2000 was, net zoals bijvoorbeeld de Furby).

Wat ik ook altijd erg leuk vond, een middag radio luisteren en snel opnemen op een cassettebandje als je een leuk liedje hoorde. 😄
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Haha! Vele gaan zich zoveel herinneren door dit Topic, gezellig :D.
We willen allemaal wel terug naar de jaren 90 geef me wel even een smartphone mee vanuit de 21ste eeuw dan stap ik wel even in.

Gewoon in een vrieskist gaan? Reizen in tijd misschien ooit?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Echt leuk, dit topic.
Je wordt er bijna melancholisch van.

Het was voor mij de tijd van mijn eerste liefde. Samenwonen: Geen geld om te eten, maar wel een Sega. Dat was dus urenlang Sonic spelen bij een kop uiensoep en een stuk brood.
Tv-series opnemen ging nog met een video. Goed timen zodat je de pauzes er niet bij had. Mijn favorieten waren Hercules, Xena en Robin Hood.


Mijn eerste telefoon, een gele kermit, die je nog kon gebruiken met penlites als je accu leeg was.

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
hahaha xena! dat keek ik ook 😄
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Wat dachten jullie van het super-kenmerkende geratel van een 14,4 kb modem, dat verbinding zocht met het internet via de ouderwetsche telefoonlijn.

Prrrrrrrrrrrrrrrrr, ktsch, prrrrrrrrrrrrrrr, ktsch.

En als je geluk had, dan had je na drie minuten verbinding.
Met de Netscape Internet Browser.
Of één van de oerversies van Microsoft Internet Explorer.
Zoeken deed je met WebCrawler of ILSE of AltaVista.

Toch zou ik voor geen goud terug willen naar die tijd. Wel veel nostalgie.

Succes !

Netwerker
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Oooh al deze hits in de jaren 90!
OMG :D: http://www.youtube.com/watch?v=_3EVzixU4OU

Het zijn er zoveel! En allemaal beter dan het beste wat je kon krijgen.... want tja wat is de muziek tegenwoordig geworden (niks).
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Netwerker ,

Hier op het werk hebben ze nog steeds een telefoonlijn die met regelmaqat gebruikt wordt. Dus ik hoor dat Prrrrrrrrrrrrrrrrr, ktsch, prrrrrrrrrrrrrrr, ktsch nog dagelijks. 😄

Nee we internetten gelukkig niet over die lijn 😛
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
http://www.dialupsound.com
Echt deze nog????
OMG
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Per ,

Inderdaad, precies die!
in de automatisering hebben veel bedrijven machines voor 15 / 20 jaar aangeschaft.
Dus daar zitten nog inbel kaarten in, die actief moeten blijven.


SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Zo zie je maar hoeveel de jaren 90 voor ons betekende.
Was zelf een 90's baby :D! Geboren worden in de jaren 90 is het beste wat je kunt krijgen, punt uit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic