Anonymous
Niet van toepassing

Overgebleven data meenemen naar volgende maand

Waarom wordt de overgebleven data van de vorige maand niet bij de data van de volgende maand bijgeschreven? Ik heb daar toch voor betaald?

Als ik te veel vis koop op de vismarkt, dan hoef ik de vis die ik te veel had toch ook niet terug in te leveren?. . Zou mooi zijn als Vodafone hier eerlijk en vooruitstrevend in zou kunnen worden!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi Fichtinger

Welkom op de Community! Ik kan me in sommige gevallen voorstellen dat je graag de data meeneemt naar de volgende maand. Helaas is dit niet mogelijk bij ons :(. Je data zal vervallen op het einde van de maand. Iedere 1e van de maand krijg je de nieuwe bundel.  Heb je aan het einde van de maand teveel data over? Dan kun je de data doneren via de My Vodafone app. Heb je structureel te veel of te weinig data, dan raad ik aan om te controleren waaraan de data verbruikt wordt en je abonnement aan te passen. Ik zal je feedback intern aankaarten. In het verleden hebben wij dit wel gehad maar is uiteindelijk verdwenen. Helaas is er niks bekend of dit terug gaat komen in de toekomst.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi Fichtinger

Welkom op de Community! Ik kan me in sommige gevallen voorstellen dat je graag de data meeneemt naar de volgende maand. Helaas is dit niet mogelijk bij ons :(. Je data zal vervallen op het einde van de maand. Iedere 1e van de maand krijg je de nieuwe bundel.  Heb je aan het einde van de maand teveel data over? Dan kun je de data doneren via de My Vodafone app. Heb je structureel te veel of te weinig data, dan raad ik aan om te controleren waaraan de data verbruikt wordt en je abonnement aan te passen. Ik zal je feedback intern aankaarten. In het verleden hebben wij dit wel gehad maar is uiteindelijk verdwenen. Helaas is er niks bekend of dit terug gaat komen in de toekomst.

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing
Beste Steven,

Niets ten nadele van Vodafone of de diensten die het levert, want daar ben ik tevreden over. Maar eerlijk gezegd is dit nogal een plichtmatig antwoord, direct verwijzend naar de voorwaarden. Het gaat om het principe dat ik iets koop (en niet ‘krijg’!) op de eerste van de maand en dat het gek is dat ik daar blijkbaar geen eigenaar van ben en blijf.

Waarom is dit destijds verdwenen dan? Het zou Vodafone sieren als ze het herinvoeren.

Groeten,

Robert Fichtinger
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Haha, wat een leuk voorbeeld zeg, die ga ik onthouden.
Zal eens kijken of de groenteboer mijn appels terug neemt die ik niet heb opgegeten aan het einde van de week. Denk dat die ze ook niet meer terug wil 😛 Je kan altijd nog je overgebleven MB's doneren aan het Leger des Heils. Zie: https://www.vodafone.nl/mbs-doneren/

Vroeger deden alle providers het en toen is er opeens één mee gestopt en volgden de anderen ook.
Wie weet komt het nog eens terug want ze hebben het er in de tweede kamer ook al eens over gehad.
Afwachten maar 🙂
ElysiaCB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij andere providers is het wel zo... Ik heb een beetje spijt nu dat ik naar Vodafone heeft overgestapt moet ik eerlijk zeggen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ElysiaCB 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Beetje eigen zoektocht had je dan kunnen doen, toch?  
Bij de meeste providers zal ongebruikt beltegoed (dus zowel minuten, sms’jes als MB’s) aan het eind van de maand vervallen. Het tegoed kan niet worden meegenomen naar de volgende maand. Men zegt dat er bij kleinere providers overgebleven minuten wel mee kan nemen. Nou, ik heb het halve internet af lopen zoeken en ben er, tot nu toe, geen tegen gekomen die dat wel doet. 

 

Dus mijn advies, als je echt wil overstappen, goed te gaan zoeken en er zeker van te zijn dat die provider het wel doet. Ben toch wel benieuwd welke andere providers jij kan vinden 😊


Het is overigens beter om een eigen topic te openen ipv bij een gesloten topic. Het is dat ik deze nu toevallig zie, anders denk je dat je ook geen antwoord krijgt. 

ElysiaCB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou, ik heb hier al mijn eigen ervaring mee en heb ik wel mijn eigen onderzoek ook gedaan. T-Mobile (oude provider) doet het wel, bijvoorbeeld, en dat is geen kleintje. Wist niet dat er providers in bestaan waren dat dat niet deed en verwacht het zeker niet van Vodafone, dus wist niet van tevoren dat ik hiernaar moest kijken. 

 

En geen zorg, na zo'n 'liefdevol' behandeling weet ik nu beter dan hier terug te komen posten in de toekomst.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ElysiaCB 
Ik werk niet voor Vodafone, dus die liefde volle behandeling is misschien vanuit hun, maar ik ben liever duidelijk dan liefdevol. Ik weet niet hoe land je al bij TM weg bent maar ook daar is er geen mogelijkheid om je data mee te nemen naar de nieuwe maand! 

Lees: Ben je T-Mobile abonnee? Je ontvangt je nieuwe tegoed elke maand op dezelfde dag. In je verbruikstatus op My T-Mobile zie je op welke dag dat is.

Je kunt de datum ook zien op je facturen; als je je vaste maandkosten betaalt van de 5e t/m de 4e van de maand, ontvang je jouw nieuwe tegoed dus op de 5e dag van elke maand.

Voor nieuwe abonnementen vanaf 20 april 2015 geldt dat de tegoeddatum bijna altijd de activatiedatum van het contract is.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @ElysiaCB,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan in sommige gevallen voorstellen dat je data mee wilt nemen naar een volgende maand. Helaas neem je bij ons geen data mee. Ik zal je feedback intern aankaarten. Dankjewel hiervoor! De data zal aan het einde van de maand vervallen. Iedere 1e van de maand krijg je de nieuwe bundel. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic