pwt

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Red together

Hoe kan ik een red together extra abonnement (voor mijn kind) toegang geven tot de my vodafone omgeving zodat hjj zijn/zij haar verbruik kan inzien zonder zaken als het abonnement aan te kunnen passen? i

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @pwt 
Dat je per gebruiker zaken niet kan aanpassen, dat klopt. Jij bent de hoofdgebruiker en als er iets aangepast dient te worden dan gaat dit via de beheerder en niet via de gebruikers. 

In de My Vodafone App en in My Vodafone stel je alles in voor jouw Red Together groepsleden. Bij 'Together Data beheren' geef je aan wie gebruik mag maken van de gezamenlijke datapot. Lees hier alle info over het instellen en beheren van Red Together. Naar mijn inziens heb je nu alle 3 de gebruikers op je eigen toestel geplaatst? Eigenlijk zouden deze allemaal een eigen My Vodafone moeten aanvragen op hun telefoon. Dan nog zie je een volledig bundel, want delen van bundels kan je niet, je kan alleen maar databundel aangeven van gebruik en dat je dan een sms bericht krijgt. Maar echt verdelen kan niet. 

Dat laatste is misschien wel een punt van aandacht bij Vodafone. Maar vervelend genoeg is het al een lange tijd zo en ik heb me er maar bij neergelegd omdat de meeste kosten gewoon in je bundel zit. Je hebt namelijk onbeperkt bellen in je bundel en dan komt het bijna niet voor dat je buiten je bundel kan bellen  - Alleen echte kosten zoals het bellen naar een 0900 nummer of iets, dan zie je wel gelijk een bedrag staan. Maar zolang het 0,00 euro is, hoef je daar verder niet naar om te kijken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @pwt 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Zelf aanvragen met haar eigen 06 nummer en e-mail adres. Dan kan ze haar data inzien maar ze kan verder niets aanpassen. 

Doe dit via: https://www.vodafone.nl/account/registreren/nummer-opgeven

pwt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke dank je @Energieboy maar het lijkt er op dat je dan de melding krijgt dat dat betreffende nummer al bij een my vodafone account hoort. Is natuurlijk eigenlijk ook zo omdat het onder mijn naam staat?

Zijn er nog andere opties?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Normaal gezien moet je met verschillende 06 nummers gewoon een My Vodafone account aan kunnen maken. Heb jij deze misschien in je eigen My Vodafone account toegevoegd (als extra)? Want dan kan ik het me wel begrijpen.

Als je nu bij je profielinstellingen je gegevens invult dan kijkt iemand van Vodafone met je mee om te zien wat er aan de hand is. Kan je daar niet op wachten, neem dan contact op met je de klantenservice van Vodafone

Laat nog even weten wat je doet. Als je wacht op iemand, prima, of dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice. Wanneer je dat hier schrijft dan doen ze namelijk geen dubbel werk, dat zou jammer zijn. Dus laat even weten wat je wil. 

pwt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Energieboy ik heb mijn gegevens aangevuld en wacht dan wel totdat iemand even meekijkt. Ik heb nu de kinderen toegang kunnen geven via my vodafone (onder profiel →  toegang geven en beheren) maar dat kan alleen als er dan een vinkje staat waarmee ze dus automatisch zaken kunnen aanpassen en eventueel aanschaffen. 

Zou mooi zijn als er een andere oplossing was waarmee ze alleen kunnen kijken

pwt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, het is alweer een paar dagen geleden en ik heb de indruk dat als je red together afsluit met drie nummers (op 1 naam, dus ouder en 2 kids of zo) er een aantal features niet kunnen. dat is op zich best jammer want je zou de volgende functionaliteit best willen.

-Per gebruiker (of nummer) toegang tot my vodafone zonder zaken aan te kunnen passen.

-Per gebruiker (of nummer) het verbruikte data tegoed inzien, je ziet nu alleen het totale verbruik van de groep en hebt geen idee wie er hoeveel heeft verbruikt. Dat ziet er nu zo uit met drie cirkels??

 

 

-Ook vind ik het volgende overzicht is verwarrend, heb ik nu verbruik buiten mijn bundel? voor 0 euro?

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @pwt 
Dat je per gebruiker zaken niet kan aanpassen, dat klopt. Jij bent de hoofdgebruiker en als er iets aangepast dient te worden dan gaat dit via de beheerder en niet via de gebruikers. 

In de My Vodafone App en in My Vodafone stel je alles in voor jouw Red Together groepsleden. Bij 'Together Data beheren' geef je aan wie gebruik mag maken van de gezamenlijke datapot. Lees hier alle info over het instellen en beheren van Red Together. Naar mijn inziens heb je nu alle 3 de gebruikers op je eigen toestel geplaatst? Eigenlijk zouden deze allemaal een eigen My Vodafone moeten aanvragen op hun telefoon. Dan nog zie je een volledig bundel, want delen van bundels kan je niet, je kan alleen maar databundel aangeven van gebruik en dat je dan een sms bericht krijgt. Maar echt verdelen kan niet. 

Dat laatste is misschien wel een punt van aandacht bij Vodafone. Maar vervelend genoeg is het al een lange tijd zo en ik heb me er maar bij neergelegd omdat de meeste kosten gewoon in je bundel zit. Je hebt namelijk onbeperkt bellen in je bundel en dan komt het bijna niet voor dat je buiten je bundel kan bellen  - Alleen echte kosten zoals het bellen naar een 0900 nummer of iets, dan zie je wel gelijk een bedrag staan. Maar zolang het 0,00 euro is, hoef je daar verder niet naar om te kijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic