MennoW95

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Toewijzen van data bij Red Together

Beste community,

Ik zie dat er al verschillende topics zijn geopend over het delen van de datapot bij Red Together abonnementen. Deze zijn echter wel een jaar oud dus misschien verouderd.

Ik ben Ziggo klant en we willen met 4 personen een Red Together abonnement afsluiten. Dat betekent dat we een datapot van 200GB krijgen.

Nu gebruiken 2 personen maar weinig internet dus die wil ik op 4GB per persoon per maand zetten. De andere twee krijgen dan 96GB per persoon per maand. We willen onderling geen ruzie dat we aan elkaars data komen omdat iedereen evenredig betaald.

Nu heb ik met twee Vodafone medewerkers gechat en dit verhaal voorgelegd. Ze zeggen allebei dat het geen probleem is en dat deze personen allemaal alleen hun eigen deel kunnen gebruiken. Zodra dit op is komen ze niet aan het deel van de andere personen. Je hoeft dus niks handmatig te pauzeren.

Op het forum hier lees ik althans andere verhalen dat je wel aan elkaars data kan zitten omdat je uit één vijver vist. 

Nu stel ik deze vraag graag hier om tot een duidelijk antwoord te komen, voordat ik een abonnement pak dat niet aan de verwachtingen voldoet.

Kun je bij een Red Together abonnement nu wel of niet zorgen dat iedereen automatisch alleen beschikking heeft over zijn eigen deel data? (02-05-2020)

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @MennoW95 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat de klantenservice je heeft laten weten, dat weet ik niet. Hoe ze het uitleggen, weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat je met 4 personen 200GB gebruikt en dat je NIET kan zeggen: jij 96GB, jij 96GB, jij 4GB en ik ook 4GB. Nee, zo werkt dat niet. Je neemt allemaal uit die ene 200GB pot en als de een meer gebruikt dan de ander, dan is dat zo en kan je niet indelen. 

Wel kan je, als je ziet dat iemand veel data gebruikt, de op pauze zetten. Maar dit moet je zelf doen en elke dag controleren of een sms laten sturen als die een deel heeft verbruikt (maar dat is echt niet delen van je bundel!!. En wanneer je deze persoon dan op pauze zet kan die nog wel tegen hele lage internet snelheid nog online (maar dan kan je alleen nog een whatsapp of zo sturen, YouTube kijken lukt je niet). 

Het is dus heel simpel, 200GB is 1 pot en daar haal je allemaal data uit en verdelen kan niet!  Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Fijn weekend nog. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @MennoW95 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat de klantenservice je heeft laten weten, dat weet ik niet. Hoe ze het uitleggen, weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat je met 4 personen 200GB gebruikt en dat je NIET kan zeggen: jij 96GB, jij 96GB, jij 4GB en ik ook 4GB. Nee, zo werkt dat niet. Je neemt allemaal uit die ene 200GB pot en als de een meer gebruikt dan de ander, dan is dat zo en kan je niet indelen. 

Wel kan je, als je ziet dat iemand veel data gebruikt, de op pauze zetten. Maar dit moet je zelf doen en elke dag controleren of een sms laten sturen als die een deel heeft verbruikt (maar dat is echt niet delen van je bundel!!. En wanneer je deze persoon dan op pauze zet kan die nog wel tegen hele lage internet snelheid nog online (maar dan kan je alleen nog een whatsapp of zo sturen, YouTube kijken lukt je niet). 

Het is dus heel simpel, 200GB is 1 pot en daar haal je allemaal data uit en verdelen kan niet!  Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Fijn weekend nog. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Misschien iets voor de Vodafone medewerkers hier om eens te gaan praten met de klantenservice van Vodafone. Want dat verdelen van data kan gewoon niet! Ik snap dan ook niet dat ze dit elke keer zeggen. 

Je deelt met allemaal het totaal en wie wat gebruikt, verbruikt. 

MennoW95
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy wrote:

Misschien iets voor de Vodafone medewerkers hier om eens te gaan praten met de klantenservice van Vodafone. Want dat verdelen van data kan gewoon niet! Ik snap dan ook niet dat ze dit elke keer zeggen. 

Je deelt met allemaal het totaal en wie wat gebruikt, verbruikt. 

Bedankt voor de snelle reactie!

Helder! Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat de klantenservice medewerkers zeggen. Dit mogen ze inderdaad beter communiceren, omdat ik nu het gevoel heb dat ze me gewoon iets willen aansmeren met leugens. 
Gelukkig dat ik nu dit (voor mij niet geschikte) abonnement pak en verder kan kijken.

Bedankt voor de hulp en Vodafone: DOE HIER IETS AAN!

De klantenservice heb je juist nodig voor 100% juiste informatie. Niet alleen maar om leuke aanbiedingen te geven.

Arnor

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben er ook niet helemaal achter hoe het exact werkt. Volgens mij kun je wel het dataverbruik per persoon toekennen. Bij 80% gebruik wordt de beheerder geïnformeerd. Dat wordt althans beschreven. Let wel op bij roaming. In de kleine lettertjes staat beschreven dat meerverbruik boven de fair use policy per persoon wordt berekend!!!! Bij het sluiten van mijn Red Together abonnement in de Vodafone-winkel moest ik de verkoper hierop attenderen want hij vertelde leuk dat alle data ook in het buitenland kan worden gebruikt. Dat is dus niet waar. Ik heb hierover gekibbel gehad met de helpdesk omdat, als je de grens overgaat binnen Europa, een berichtje krijgt. Dat vertelt iets in de trant van Welkom in dit land. Goed te weten dat je je bundel gewoon in het buitenland kunt gebruiken.

MennoW95
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Arnor wrote:

Ik ben er ook niet helemaal achter hoe het exact werkt. Volgens mij kun je wel het dataverbruik per persoon toekennen. Bij 80% gebruik wordt de beheerder geïnformeerd. Dat wordt althans beschreven. Let wel op bij roaming. In de kleine lettertjes staat beschreven dat meerverbruik boven de fair use policy per persoon wordt berekend!!!! Bij het sluiten van mijn Red Together abonnement in de Vodafone-winkel moest ik de verkoper hierop attenderen want hij vertelde leuk dat alle data ook in het buitenland kan worden gebruikt. Dat is dus niet waar. Ik heb hierover gekibbel gehad met de helpdesk omdat, als je de grens overgaat binnen Europa, een berichtje krijgt. Dat vertelt iets in de trant van Welkom in dit land. Goed te weten dat je je bundel gewoon in het buitenland kunt gebruiken.

Goed om te weten inderdaad. Volgens mij 20GB per persoon in buitenland EU, klopt dat?

Ik neem aan dat je internet daarna ook gewoon stopt/langzaam is zodat je niet voor hoge kosten komt te staan? Dus ieder gewoon zijn 20GB.

Heb net nog even gebeld met Vodafone (een vriendelijk mevrouw die wist waar ze het over had): het is vroeger wel zo geweest dat je een datalimiet kon instellen per persoon. Dit bleek niet te werken zoals gewenst en nu pakt iedereen uit diezelfde pot data. Je krijgt wel een melding als iemand zijn ingestelde grens bereikt bij 80 en 100%. Dan kun je handmatig zijn internet pauzeren in de app tot aan het einde van die maand. Daarna springt het weer aan voor de nieuwe maand.

Arnor

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Fair use is inderdaad 20Gb per persoon.

Ik vind het vervolg van je reactie wel interessant.

Ik ben al maanden bezig met opmerkingen over de app met betrekking tot verbruik. Die wordt in de app bij ons niet bijgehouden. Het geeft steeds de sitatie per de eerste van de maand aan, hoever je ook bent in de maand. Ik kwam er via dit forum achter dat dit probleem ook al maanden bestaat!!!

Samenvattend vind ik dat ik niet geleverd heb gekregen wat ik ben overeengekomen.

MennoW95
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Arnor wrote:

Fair use is inderdaad 20Gb per persoon.

Ik vind het vervolg van je reactie wel interessant.

Ik ben al maanden bezig met opmerkingen over de app met betrekking tot verbruik. Die wordt in de app bij ons niet bijgehouden. Het geeft steeds de sitatie per de eerste van de maand aan, hoever je ook bent in de maand. Ik kwam er via dit forum achter dat dit probleem ook al maanden bestaat!!!

Samenvattend vind ik dat ik niet geleverd heb gekregen wat ik ben overeengekomen.

Dat is wel opmerkelijk. Dus je kunt bijvoorbeeld halverwege de maand niet zien wie welke data heeft gebruikt?

Krijg je hierdoor ook geen melding als iemand aan zijn limiet zit of dat wel nog gewoon? Dat is voor mij het belangrijkste. Zodat je iemand op tijd kan pauzeren.

Ik zal dit probleem nog eens voorleggen bij deze mevrouw. Zij belt mij om 16.00 uur terug om te vragen of ik het abonnement wil afsluiten.

Arnor

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Inderdaad zie je dat het de bedoeling is dat per telefoonnummer het verbruik zichtbaar is maar de stand blijft per nummer steeds op het bneginsaldo van de nieuwe maand staan.Dit is echt een fout in de appwant als je via het internet je verbruikt bekijkt zie je wel iets. Ditblijt almaanden niet te functioneren.

Ik heb zelf nog geen waarschuwingen bij 80% of 100% gezien maar dat klopt wel omdat ik nog niet aan die grenzen toe was.

MennoW95
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Arnor wrote:

Inderdaad zie je dat het de bedoeling is dat per telefoonnummer het verbruik zichtbaar is maar de stand blijft per nummer steeds op het bneginsaldo van de nieuwe maand staan.Dit is echt een fout in de appwant als je via het internet je verbruikt bekijkt zie je wel iets. Ditblijt almaanden niet te functioneren.

Ik heb zelf nog geen waarschuwingen bij 80% of 100% gezien maar dat klopt wel omdat ik nog niet aan die grenzen toe was.

Goed om te weten, dankjewel. Natuurlijk is het wel vervelend om de app niet naar behoren te kunnen gebruiken, maar je kunt via de website altijd nog bij de juiste gegevens. Dat zou voor mij genoeg zijn.

Arnor

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Er zijn overigens nog wel meer zaken die me niet aan de app in combinatie met Red Together bevallen. En daar waar Vodafone hoog opgeeft over die geweldige app waarin je van alles kunt zien en regelen vind ik toch duidelijk dat ze nog wat te doen hebben. En aaangezien ze mij beloofd hebben dit even met de technische dienst teregelen maak ik er wel een punt van nu blijkt dat zij dit probleem al zeker 4 maanden kennen en niet weten op te lossen. Daarnaast vind ik de internetpagina op mijn smartphone ook niet echt handig. En naar mijn gevoel kost dit ook meer data dan de app. En ik moet al zo voorzichtig zijn in het buitenland.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Het klopt wat jullie schrijven. Je kan aangeven dat iemand een X % dataverbruik een sms moet krijgen en dan kan je zelf, handmatig de persoon op pauze zetten. Maar verder gaat alles uit 1 grote bundel. 

In de app kan je wel zien hoeveel iemand heeft gebruikt. Ga naar Te Goed en kies dan een nummer waarvan je het gebruik wil bekijken. Dan scroll je naar beneden en klik je op Je Verbruik Bekijk en dan klik je op internet en zie je wat iemand heeft verbruikt. Dus je kan dit wel inzien, maar ook weer heel omslachtig. Zou mooier zijn als je dit gelijk zou zien in het Te Goed gedeelte. 

En nog over Fair Use Policy:
Vodafone spreekt over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. Ze kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU.

Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen ze contact met je op. Je krijgt een sms waarin Vodafone je op de hoogte stelt van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.

Kun je niet aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland en pas je je internetverbruik niet aan? Dan brengen we een toeslag in rekening. Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.

 

MennoW95
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de info allebei. Het is nu helemaal helder voor me. Ik zie toch genoeg voordelen om het abonnement af te sluiten 🙂
Hopen dat meerdere mensen iets aan dit topic hebben voor de up-to-date informatie over hoe het nu precies zit.

Arnor

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Voor mij staat toch echt vast daat de app niet werkt zoals zou moeten. Bij de start van de app zie het tegoed van Iedereen. In het rondje staat 100Gb. Dat is bij mij al fout want dat zou 200Gb moeten zijn. Bij de gebruikers is dat precies hetzelfde.

 

Ik gebruikte de app ook al toen ik nog geen Together had. Toen werd het rondje steeds kleiner en gaf het aantal resterende Gb aan. Dat is nu beslist niet het geval. De hele maand blijft die op dit moment op 100Gb staan Eronder staat vermeld tot wanneer de gegevens zijn bijgewerkt. Constant staat hier de datum van de eerste dag van de  maand en het tijdstip OO:00.

 

Per gebruiker is inderdaad wel wat te zien op de omslachtige methode die je schreef. Bij Iedereen is dat niet het geval. Ik kan dus niet op een oogopslag zien hoe de stand van zaken is. Verwacht jij dat ik regelmatig met een telmachine de verbruiken per gebruiker ga tellen om te zien hoever ik ben?

Ik wijs er in dit kader op dat ik als hoofdaccount verantwoordelijk ben voor het totaal. Mag ik dan ook gegevens zien die ik nodig heb om mijn abonnement te bewaken?

 

Wat Gb in het buitenland betreft; dat is gesteld op maximaal 20Gb per nummer (bij ons dan). Mij is onduidelijk wat er gebeurt als die ene gebruiker 20Gb heeft gebruikt. Kan er dan niet verder data worden gebruikt door die gebruiker of wel en dan trager. Of zou 2 gebruikers geen buitenlandverbruik kunnen hebben en 1 gebruiker 60GB en wat gebeurt er dan.

 

MennoW95
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Arnor wrote:

Voor mij staat toch echt vast daat de app niet werkt zoals zou moeten. Bij de start van de app zie het tegoed van Iedereen. In het rondje staat 100Gb. Dat is bij mij al fout want dat zou 200Gb moeten zijn. Bij de gebruikers is dat precies hetzelfde.

 

Ik gebruikte de app ook al toen ik nog geen Together had. Toen werd het rondje steeds kleiner en gaf het aantal resterende Gb aan. Dat is nu beslist niet het geval. De hele maand blijft die op dit moment op 100Gb staan Eronder staat vermeld tot wanneer de gegevens zijn bijgewerkt. Constant staat hier de datum van de eerste dag van de  maand en het tijdstip OO:00.

 

Per gebruiker is inderdaad wel wat te zien op de omslachtige methode die je schreef. Bij Iedereen is dat niet het geval. Ik kan dus niet op een oogopslag zien hoe de stand van zaken is. Verwacht jij dat ik regelmatig met een telmachine de verbruiken per gebruiker ga tellen om te zien hoever ik ben?

Ik wijs er in dit kader op dat ik als hoofdaccount verantwoordelijk ben voor het totaal. Mag ik dan ook gegevens zien die ik nodig heb om mijn abonnement te bewaken?

 

Wat Gb in het buitenland betreft; dat is gesteld op maximaal 20Gb per nummer (bij ons dan). Mij is onduidelijk wat er gebeurt als die ene gebruiker 20Gb heeft gebruikt. Kan er dan niet verder data worden gebruikt door die gebruiker of wel en dan trager. Of zou 2 gebruikers geen buitenlandverbruik kunnen hebben en 1 gebruiker 60GB en wat gebeurt er dan.

 

Wat buitenlandgebruik betreft zou ik zeggen (maar dat is een aanname) dat iedere gebruiker zijn eigen 20GB heeft. Anders kan één persoon alsnog heel veel internetten in  buitenland (nu kan dat met 20GB sowieso al, haha).
Misschien een simpele truc om je probleem hopelijk op te lossen. Heb je al eens uitgelogd uit de Vodafone app, de app verwijderd en daarna opnieuw installeren en inloggen? Misschien dat dit voor een reset van het refreshen zorgt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Goede tip om te kijken of het helpt om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Toch vreemd, hier zie ik het totaal wel goed. En ik heb je ook niet geschreven dat je elk dag met een rekenmachine moet gaan zitten om de data te controleren. Schreef alleen dat het wel kan, maar op een omslachtige manier. Ben het helemaal eens dat Vodafone daarin wel iets mag veranderen! Simpele optelsom kan elke IT’er toch wel maken voor in een app ?. 

Hoe dan ook, ik gebruik zelf ook Red Together en ben er zeer tevreden mee. Natuurlijk zou het met de app ook anders moeten kunnen en zou er, na 2 jaren, ook wel een verbetering in mogen komen, maar verder ben ik over de aantallen GB en het gebruik zeer tevreden. Dat mag ook wel geschreven worden. 

Succes met je besluit en ik hoop ook dat veel mensen iets aan deze topic hebben. 

Arnor

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Vanaf het begin (eind januari) is dit probleem er. Het abonnement werd  2 weken voor mijn vakantie naar het buitenland gesloten. Vanaf het begin dus discussie met Vodafone. Heel veel gechat; ook juist tijdens mijn vakantie omdat ik mijn roaming (de eigenlijke reden voor ons voor Red Together) goed in de gaten wilde houden. Je wil echt niet weten hoe vaak ik de app opnieuw heb geïnstalleerd. Ook onlangs nog toen cookies moesten worden verwijderd. Gekke is dat dit probleem zowel op een iPhone als op een Android-toestel speelt. IK ben dus sinds januari bezig om dit voor elkaar te krijgen. IK heb hiervoor dus met een Red-abonnement gewerkt met de app. Ik weet dus best hoe één en ander zou moeten werken. Een ander punt is dat niet alleen de totale hoeveelheid verkeerd wordt weergegeven. Op het instellingscherm blijkt plotseling dat ik 1000Gb (je leest het goed 1000) tegoed zou hebben. Diverse keren printscreens gestuurd. Dan hoor je weer dat de technische dienst is geïnformeerd. Vanaf dat moment hoor je niets meer. Dan begin ik weer te vragen hoe het zit. Constant ontkenning van het verschijnsel. Uiteindelijk de vraag "wilt u printscreens insturen".. Meerdere keren gevraagd hoevaak  ze willen hebben. “Oh, is het al eerder gemeld? Vreemd hoor, toch maar opnieuw insturen”. Ik heb echt het gevoel niet gehoord te worden, aan het lijntje houden dus. 

 

Onlangs vond ik een bericht uit januari op het forum met exact hetzelfde verschijnsel inclusief een meldnummer zoals de technische dienst is geinformeerd. Ik heb dat nu maar weer gechat naar Vodafone. Meteen maar weer even printscreens toegevoegd. Je weet immers maar nooit.

MennoW95
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Arnor wrote:

Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Vanaf het begin (eind januari) is dit probleem er. Het abonnement werd  2 weken voor mijn vakantie naar het buitenland gesloten. Vanaf het begin dus discussie met Vodafone. Heel veel gechat; ook juist tijdens mijn vakantie omdat ik mijn roaming (de eigenlijke reden voor ons voor Red Together) goed in de gaten wilde houden. Je wil echt niet weten hoe vaak ik de app opnieuw heb geïnstalleerd. Ook onlangs nog toen cookies moesten worden verwijderd. Gekke is dat dit probleem zowel op een iPhone als op een Android-toestel speelt. IK ben dus sinds januari bezig om dit voor elkaar te krijgen. IK heb hiervoor dus met een Red-abonnement gewerkt met de app. Ik weet dus best hoe één en ander zou moeten werken. Een ander punt is dat niet alleen de totale hoeveelheid verkeerd wordt weergegeven. Op het instellingscherm blijkt plotseling dat ik 1000Gb (je leest het goed 1000) tegoed zou hebben. Diverse keren printscreens gestuurd. Dan hoor je weer dat de technische dienst is geïnformeerd. Vanaf dat moment hoor je niets meer. Dan begin ik weer te vragen hoe het zit. Constant ontkenning van het verschijnsel. Uiteindelijk de vraag "wilt u printscreens insturen".. Meerdere keren gevraagd hoevaak  ze willen hebben. “Oh, is het al eerder gemeld? Vreemd hoor, toch maar opnieuw insturen”. Ik heb echt het gevoel niet gehoord te worden, aan het lijntje houden dus. 

 

Onlangs vond ik een bericht uit januari op het forum met exact hetzelfde verschijnsel inclusief een meldnummer zoals de technische dienst is geinformeerd. Ik heb dat nu maar weer gechat naar Vodafone. Meteen maar weer even printscreens toegevoegd. Je weet immers maar nooit.

Dat is inderdaad wel heel vervelend. Hopelijk ga ik niet tegen deze problemen aanlopen. Maar uiteindelijk is er altijd wel iets bij iedere provider 😞 niet dat het iets goedmaakt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic