Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Vodafone Inruildeals

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Heb je thuis nog een oud toestel liggen dat je niet meer gebruikt? Ruil deze dan in tegen kortingen op je nieuwe telefoon of accessoires! We hebben hiervoor namelijk de  Vodafone Inruildeals


Wat is het precies?
Met Vodafone Inruildeals kun je een oud toestel of tablet inruilen. De waarde van het toestel kun je direct inzetten bij bijvoorbeeld een verlenging in de Vodafone winkel óf online.

Hoe werkt het? 
Neem het toestel of de tablet mee naar de winkel. Daar stelt de medewerker aan hand van een checklist de inruilwaarde vast. Daarna kies jíj hoe je deze korting wilt inzetten. Je hebt de volgende opties:

  • Verwerk de bijbetaling van je nieuwe toestel meteen met je inruilbedrag
  • Besteed de inruilwaarde aan een accessoire 
  • Verlaag je maandkosten door te kiezen voor een lagere toestelcategorie
  • Doneer het geld aan het goede doel: de Opkikker

Wie kan hier gebruik van maken?
Iedereen, zowel Vodafone klanten als nog-niet-Vodafone klanten.

Hoe bepaalt Vodafone de waarde van mijn toestel?
Vodafone kijkt naar de markt en de gemiddelde restwaarde van de telefoon of de tablet. Top toestellen of tablets van 1 tot 2 jaar geleden hebben nu het meeste waarde bij de inruil.

Waar wordt naar gekeken bij het inruilen?

  • Gaat het toestel of de tablet aan?
  • Wat is de conditie van het scherm?
  • Wat is de conditie van de behuizing?
  • Ontbreken er knoppen of toetsen?

Kan een verkoper mij direct vertellen wat de waarde van het toestel of de tablet is?
Ja dat kan.

Kan ik het bedrag direct besteden in de winkel?
Ja dat kan. Je kunt kiezen om het bedrag in de winkel te besteden, op je rekening laten storten of te doneren aan een goed doel.

Wat is het voordeel als ik van Inruildeals gebruik maak?

  • Je kunt er de bijbetaling op je nieuwe toestel mee verlagen
  • Je kunt ervoor kiezen om een lagere toestelcategorie te nemen en dus maandelijks minder te betalen
  • Je kunt er accessoires voor kopen

Kan ik het geld van de inruildeal opsplitsen?
Ja, dat kan! Als je in de winkel een hoger bedrag voor je toestel of tablet terug krijgt, is de enige voorwaarde dat je 75% van het bedrag in de winkel ook gebruikt. Daarnaast kun je het volledige bedrag ook opsplitsen als je besluit het in de winkel uit te geven; bijvoorbeeld aan het toestel en een accessoire.

Aan welke goede doelen kan ik mijn inruilwaarde schenken?
Je kunt doneren aan één goed doel: Stichting de Opkikker.

Waarom biedt Vodafone dit alternatief aan?
Zoals je hier kunt lezen heeft VodafoneZiggo als interne doelstelling om op duurzame en ecologisch verantwoorde manier te werk te gaan. Inruildeals sluiten hier natuurlijk mooi op aan. Met Inruildeals krijgt je toestel een 2e leven. Als het toestel niet in zijn geheel kan worden hergebruikt, dan worden de losse onderdelen eruit gehaald en op een ecologisch verantwoorde manier gerecycled. Op die manier dragen we met zijn allen op deze manier bij aan een duurzaam en beter milieu.

Ik krijg het geld niet gestort, wat nu? 
Neem telefonisch contact met de Inruildeals klantenservice via 0800 - 022 78 26, van maandag t/m vrijdag 09:00 - 17:30 uur.

Mijn toestel of tablet komt niet in aanmerking voor Inruildeals?
Als je toestel of tablet niet meer in aanmerking komt voor de inruildeals, dan kun je hem laten recyclen.

Dan tot slot nog wat weetjes op een rijtje, zodat je goed voorbereid naar de winkel kunt!

  • Is je iPhone gelocked? Dan kun je hem niet inruilenSander_0-1683614391073.png

     

    Volg deze instructies om de lock te verwijderen. Let op: dit is heel belangrijk.!Als er een lock op je iPhone zit is het voor ons niet mogelijk om je telefoon in te nemen.
  • Als het toestel of de tablet wordt ingenomen, wordt het door een medewerker gereset en alle informatie verwijderd. Het toestel gaat dan terug naar de fabrieksinstellingen.
  • Voor €6,- bijbetaling kun je een security wipe laten uitvoeren. Het toestel wordt dan geformatteerd, zo weet je 100% zeker dat alles verwijderd is. 
  • De inruilwaarde kan verschillen door de manier van uitbetaling. Soms is deze hoger als je besluit om het geld direct in de winkel te gebruiken.
15 Reacties 15
cornelos

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb meegedaan met de Inruildeal. Helaas heb ik mijn geld na 9 maanden nog steeds niet ontvangen!

Ik heb een Samsung S8 online besteld bij Vodafone en een oude telefoon bij de winkel in Leiden ingeleverd op 2 september 2017. Ik heb echter tot nu toe de 100 euro nog niet ontvangen. Ik ben inmiddels wel 6 keer teruggegaan naar de winkel maar niemand lijkt te weten wat er fout is gegaan. Het oude toestel is wel aangekomen bij Mobile Xchange Limited (de partij die de inruildeal uitvoert in opdracht van Vodafone). Ik vermoed dat de Vodafonewinkelmedewerker niet de goede formulieren heeft ingevuld bij de inname van het oude toestel. De Vodafonewinkel in Leiden heeft meerdere malen beloofd het te gaan uitzoeken maar ik hoor nooit wat van ze terug. Als ik dan een maandje later weer langs de winkel ga moet ik weer het hele verhaal vertellen (elke keer staan er weer andere mensen in de winkel). Zo kom ik geen stap verder.
Ook heb ik meerdere malen met de inruildeals helpdesk gebeld en daar vermoeden ze dat de 100 euro als "winkel crediet" geboekt is. Helaas weten ze bij de winkel in leiden niet wat ze daarmee moeten. Elke keer wordt ik weggestuurd met de belofte dat ze het uit gaan zoeken.

HELP!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi cornelos
Wat een vervelend verhaal zeg. Kan me goed voorstellen dat je na het verschijnen van deze geweldige topic gelijk een berichtje plaatst met je ervaring. Niet netjes om je van het kastje naar de muur te sturen en begrijp ook niet waarom er niemand van Vodafone voor je kan nazien waar het geld is gebleven. Ik zou zeggen, dat moeten ze toch kunnen zien bij uitbetalingen (dus de afdeling die dat in handen heeft).

Nu heeft Per al info geplaatst over het niet ontvangen van je geld maar daar kom je ook niet verder mee. Wellicht dat hij je kan helpen om het op te lossen en anders zou ik je toch adviseren om nog eens contact op te nemen met de klantenservice via je My Vodafone app (of via de website) chatten of anders door te bellen. Maar via chat heb je ook de geschreven berichten en kan je altijd nog even terug zien wat er besproken is.

Hoe dan ook, leuke topic maar met dit bericht natuurlijk niet echt fijn om te lezen en ik hoop dan ook dat Vodafone je snel helpt en het probleem oplost. Wie weet omdat het nu hier staat komt er vaart achter. Succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen).
Nadiine1505

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Wat als ik nou een nieuwe iphone 7 bestel bij Belsimpel, i.c.m. een vodafone abonnement (ik stap over vanuit T-Mobile) en ik heb mijn telefoon via internet alvast aangemeld voor de inruildeal. Deze stuur ik een dezer dagen op.

Krijg ik dan ook (wanneer mijn telefoon voldoet aan de voorwaarden) 100 euro extra terug bovenop de inruilwaarde zoals vermeld op de Vodafone website? Zo ja, wordt dit dan ook direct overgemaakt? Of geldt de inruildeal dan niet omdat ik de telefoon niet direct via de vodafone website of winkel heb besteld?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Nadiine1505
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat goed dat je mee doet aan de inruildeals. De 100,- euro die je als extra korting krijgt is alleen als je het toestel bij Vodafone direct koopt in een winkel of online. Deze korting ontvang je niet als je deze bij belsimpel koopt. Misschien dan toch een idee om het bij Vodafone zelf aan te kopen? Al hoewel ik verwacht dat die daar dan toch goedkoper is? Bekijk voor de verdere actievoorwaarden op de website van Vodafone.

Laat nog even weten wat je hebt gedaan ?
Succes met je keuze!
NickyO122

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb meegedaan aan de inruildeal van Vodafone. Via de website een nieuwe iphone 8 besteld omdat ik voor mijn oude iphone SE 159 euro zou krijgen. De SE ingeleverd bij de winkel en de 159 euro zou binnen twee weken op mijn rekening staan. Inmiddels zijn we twee maanden verder en nog steeds geen geld op mijn rekening. Wekelijks gebeld met inruildeals, de klantenservice en klachtafhandeling en iedere keer wordt er beloofd dat het geld op mijn rekening wordt gestort maar helaas, alles wat er komt geen geld op mijn rekening. Wat is er voor nodig dat ik mijn geld wel ontvang?
Als ik dit vantevoren had geweten had ik mijn Iphone 8 nooit aangeschaft bij Vodafone.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi NickyO122
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het beste kan je dan contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Of stuur even een privé bericht via Twitter en/of Facebook om je verhaal uit te leggen. Deze mensen kunnen voor je kijken wat er aan de hand is.
RobbieHifi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas ben ik er ook ingetrapt. 

 

Zelf deze winter de overstap gemaakt naar 5G via Vodafone. De iPhone 12 mini gewoon binnen de tijd geleverd.

Zelf heb ik gebruikt gemaakt van de Vodafone Inruildeals om mijn oudere iPhone X in te ruilen.
Deze Inruildeals wordt uitgevoerd door Brightstar, maar gebruiken Vodafone inclusief de logo's en wordt zo dus ook aangeprezen.

Deze telefoon is 6 december verstuurd. Hoewel het pakket was aangenomen op basis van de Track and Race, was de telefoon volgens Birghtstar onvindbaar. Druk vanwege Covid, andere locatie etc. Meerdere keren via de mail en telefonisch contact gehad met deze partij, die werd vertegenwoordigd door een Vlaamse jongen.

Na heen en weer gemaild, is de iPhone gevonden en zou ik mijn geld gestort krijgen.
Echter na het checken van de bankrekening, geen geld op de rekening. Problemen met de batch betalingen naar Nederland, werd aangegeven toen ik wederom contact met ze opgenomen had. Dit spelletje bleef zich herhalen, waarbij dit pure oplichting betreft aangezien ik het geld nu na bijna 5 maanden niet op de rekening heb staan.

Vodafone Inruildeals uitgevoerd door Brightstar is pure oplichting.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @RobbieHifi
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Jeetje, wat een situatie! En het is ook bizar dat je al vijf maanden wacht tot Brightstar het geld op jouw rekening heeft gestort. Het klopt dat Brightstar een storing heeft wat betreft de batch betalingen, maar dit duurt natuurlijk al veel te lang. Mijn collega @Louis heeft de mogelijkheid om contact op te nemen voor jou met Brightstar. Hij is komende maandag weer aanwezig. Wil je @Louis in een privébericht de volgende gegevens toesturen?
 

-Voor en -achternaam
- Adres en postcode
-Geboortedatum en mobiel nummer
-Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Track en Trace

- Uitgebreide informatie over het type toestel (iPhone X) welke je hebt verstuurd naar Brightstar

Hij gaat hier dan maandag (3 mei) voor je achteraan! 🙂

GuMo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De link naar Inruildeals werkt niet, al dagen:

https://inruildeals.vodafone.nl/?webSyncID=a4b21e5b-7252-a369-ae81-04144e397959&sessionGUID=7c6cee9e...


Weer zo’n dode marketing-mus?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Geen idee @GuMo 
Maar de site doet het hier ook niet. Wel staat dit op de site:
Doe dan in een van onze 130 winkels de Smartphone Scan. Binnen een paar minuten weet jij of je telefoon nog gezond is! 

Misschien zou je dat eens kunnen proberen 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De website ligt er op dit moment nog steeds uit. Helaas heb ik hierover geen update. Via de winkel is het nog wel mogelijk om je toestel in te ruilen. 

Jack Cainrs

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi iedereen en met name @Louis!

 

Zoals @RobbieHifi  heb ik ook aan de 'inruildeals' meegedaan. Toen ik heb een nieuwe iPhone 13 Pro besteld, heb ik mijn iPhone 11 'ingeruild'. Ik heb mijn toetsel in September gestuurd (!), volgens PostNL is hij goed ontvangen (ik heb zelfs een handtekening op mijn PostNL app gekregen) maar vandaag, na bijna ZES maanden en meer dan twintig emails heb ik de volgende bericht gekregen: 

 

Beste Jack Daniel Cairns,

 

Helaas moet ik u informeren dat uw toestel nooit is aangekomen bij ons.

Daarom wil ik u vragen of u een schadeclaim van €130 zou willen?

Indien u verder nog vragen heeft, aarzel niet om ons te contacteren.

 

Met vriendelijke groet,

 

Edem

Likewize Trade In Support

 

Dit is gewoon niet waar en echt op de rand van diefstal. Kunnen jullie iets hier doen? Hun telefoonnummer werkt niet en ik krijg antwoorden alleen van Edem. Misschien kunnen jullie met iemand binnen de bedrijf praten. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Jack Cainrs,

 

Wat een verhaal en wat een ontzettend anti-climax als dit al zo lang speelt 😞 Ik zoek graag voor je uit of we hierin nog iets kunnen betekenen. Voordat ik dat doe, ben ik nog wel benieuwd welk nummer je probeert te bellen dat volgens jou niet werkt, het genoemde nummer in het topic (0800-0227826) werkt hier nog wel normaal.

Jack Cainrs

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Alex , 

 

Misschien moet het nog een keer uitleggen: Mijn probleem is dat mijn oude telefoon met Likewize is aangekomen (bevestigd door PostNl en de handtekening van een medewerker), maar ze zeggen van niet. Het nummer werkt inderdaad, maar de kantoren zijn de afgelopen zes maanden "gesloten" geweest.

 

Ik vind de hele zaak belachelijk. Het duurt weken (soms maanden) tussen e-mail antwoorden van Likewize/Brightstar en, ja, volgens mij zijn ze gewoon aan het liegen (qua de locatie van mijn iPhone). Kunt je op een andere manier contact met hen opnemen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Jack Cainrs,

 

Het probleem is helder. Ik durf nog geen toezeggingen te doen, maar ga hier intern voor je achteraan. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic