EverZinc_admin

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone zakelijk overstappen naar ander zakelijk provider met nummerbehoud

goededag,

 

Wij hebben sinds kort een dochteronderneming die bij een andere provider zit. Van ons uit zijn nu 2 medewerkers naar deze dochteronderneming overgestapt en willen - uiteraard met onze goedkeuring- hun Vodafone nummer meenemen naar deze provider. Het abonnement loopt nog tot juli 2021 en afkopen enz is geen probleem.

Wat zijn de te volgen stappen?

 

Via onze tussenpersoon moeten we diverse erg omslachtige en tijdrovende stappen volgen die volgens mij nergens voor nodig zijn.

 

Wie heeft voor mij de meest efficiente methode.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Oh, maar natuurlijk kan dit anders, denk ik 
Je kan gewoon je abonnement opzeggen, waarom zou je dat voor zakelijk ook niet kunnen doen? Misschien dat de kosten anders zijn, maar dat kan ik me niet voorstellen. Je kan, volgens mij, gewoon zakelijk opzeggen, en dan krijg moet je alles betalen en daarna regelen bij je nieuwe provider. Hmm, wel jammer dat je van Vodafone weggaat naar een andere provider. Waarom dan niet andersom?   (al die andere abonnementen naar Vodafone)

Maar goed, ik zou even contact opnemen met de zakelijke klantenservice. Die kunnen je dit helemaal uitleggen en stap voor stap met je doornemen. Je kan ze bellen, je terug laten bellen of een chat voeren via deze pagina: 
https://www.vodafone.nl/zakelijk/contact/

Dit is eigenlijk meer een community voor particulieren, dus daar kunnen natuurlijk kleine aanpassingen zijn voor zakelijk. Daarom het beste even op bovenstaande link klikken en contact opnemen met Vodafone Zakelijk.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @EverZinc_admin 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als jullie een tussenpersoon hebben die jullie helpen bij Vodafone, dan is dat de persoon die je prima kan vertellen wat je moet doen. Of het omslachtig is, dat kan ik niet beoordelen, maar zo zal het toch moeten gaan.

Je moet in ieder geval je abonnement afkopen en bij het afkopen melden dat je je nummers wil meenemen naar Vodafone. Je moet dus eerst bij je andere provider deze aanvraag doen, afkoop met behoud van nummer. Als je daar goedkeuring van hebt ontvangen, met een datum dat ze het stop zetten, ga je naar de website van Vodafone Zakelijk en maakt daar een nieuw abonnement aan met nummerbehoud en dan zal Vodafone bij je oude provider dit aanvragen en als alles goed is dan kunnen ze het nummer meenemen en op de datum dat jij je abonnement bij je andere provider hebt afgekocht.

Voor het afhandelen lijkt het me beter om de tussenpersoon van Vodafone te gebruiken want hij kent je bedrijf en weet ook wat die doet. Zo weet je zeker dat je niet tussen wal en schip komt te zitten.

Maar voor de goede orde:
Eerst opzeggen bij oude provider, incl. melding dat je je nummer wenst te behouden.
Dan betaal je daar je abonnement af en krijg je van hun een datum dat je daar weg kan.
Daarna neem je contact op met Vodafone en regel je een nieuw abonnement op datum dat die andere afloopt. 

Maar als je een tussenpersoon hebt dan is het mooier als die al de moeite uit handen neemt en alles voor je kan regelen. Een andere manier kan ik me niet bedenken dat er is. En alles wat gedaan moet worden, moet wel gedaan worden door de eigenaar van het abonnement, dus iemand van de dochteronderneming en dan moet je het ook nog op je eigen naam zetten, of als het zo mag blijven, dan laat je het op die persoon.

EverZinc_admin
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag,

 

Dank voor je antwoord. Maar het is andersom. 2 Vodafone nummers gaan over naar de andere provider. Het zal denk ik hetzelfde zijn?

 

Volgens de tussenpersoon/firma moeten we eerst de nummers op particulier overzetten bij Vodafone om deze dan zakelijk met nummerbehoud om te zetten op de andere provider. Het moet toch anders kunnen?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Oh, maar natuurlijk kan dit anders, denk ik 
Je kan gewoon je abonnement opzeggen, waarom zou je dat voor zakelijk ook niet kunnen doen? Misschien dat de kosten anders zijn, maar dat kan ik me niet voorstellen. Je kan, volgens mij, gewoon zakelijk opzeggen, en dan krijg moet je alles betalen en daarna regelen bij je nieuwe provider. Hmm, wel jammer dat je van Vodafone weggaat naar een andere provider. Waarom dan niet andersom?   (al die andere abonnementen naar Vodafone)

Maar goed, ik zou even contact opnemen met de zakelijke klantenservice. Die kunnen je dit helemaal uitleggen en stap voor stap met je doornemen. Je kan ze bellen, je terug laten bellen of een chat voeren via deze pagina: 
https://www.vodafone.nl/zakelijk/contact/

Dit is eigenlijk meer een community voor particulieren, dus daar kunnen natuurlijk kleine aanpassingen zijn voor zakelijk. Daarom het beste even op bovenstaande link klikken en contact opnemen met Vodafone Zakelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic