1
Vraag
2
Reacties
GregThorburn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Accountinstellingen SMTP zonnet account


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022

De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

ORIGINEEL BERICHT

Goedemiddag,

Ik heb een iphone, een zonnet e-mailaccount en vodafone abonnement. Mijn wifi provider is ziggo. Kan iemand aangeven welke instellingen ik moet hebben voor de uitgaande mail op mijn iphone. Ontvangen van mails op mijn zonnet account gaat prima op de iphone. Hartelijk dank

Vriendelijke groeten,

Greg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @GregThorburn 

 

Voor de uitgaande server heb je de volgende gegevens nodig:

 

Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Hostname/Servername bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl of authsmtp.vodafone.nl
Uitgaande poort bij iPhone: 587. En bij Android: 465. 
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Bij iPhone moet ook  ID controle wachtwoord aan staan. 
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja

Je kan de instellingen ook nog per toestel nalezen op onze website: handleidingen.vodafone.nl of Algemene instellingen.


Laat je weten of het gelukt is? 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @GregThorburn 

 

Voor de uitgaande server heb je de volgende gegevens nodig:

 

Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Hostname/Servername bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl of authsmtp.vodafone.nl
Uitgaande poort bij iPhone: 587. En bij Android: 465. 
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Bij iPhone moet ook  ID controle wachtwoord aan staan. 
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja

Je kan de instellingen ook nog per toestel nalezen op onze website: handleidingen.vodafone.nl of Algemene instellingen.


Laat je weten of het gelukt is? 

GregThorburn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Steven,

Hartelijk dank. Het werkt weer perfect. Jouw advies 1 op 1 overgenomen en helemaal top. Erg blij mee. Fijne dag

Hartelijke groeten,

Greg

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super! Heel graag gedaan @GregThorburn 

FritsG

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Steve,

 

helaas lukt het niet met de uitgaande server gegevens die jij hebt opgegeven. Wat doe ik verkeerd?

groet

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi @FritsG,
Op dit moment zijn er problemen met de uitgaande server. Zie voor meer informatie dit topic.
Het beste kun je in dit geval de uitgaande server van je mail provider gebruiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic