Ecka

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Meldingen IPhone Whatsapp niet meer te zien en te horen

Mijn iPhone SE geeft sinds enige tijd geen zichtbare -en hoorbare ontvangst - meldingen meer af.  Alleen door regelmatig op de app te drukken is het huidige alternatief. om te zien of er inderdaad berichten zijn.   De instellingen in het toestel en  in Whatsapp  zijn  correct en gecontroleerd door een Vodafone medewerker.  Maar dat  heeft maar na ontvangst van één bericht gewerkt en inmiddels is dus  de app weer  inactief..

Heb een voorgaand advies over dit onderwerp op dit Forum gelezen: 1. Daarnaast kun je ook controleren of de app op de achtergrond gebruik mag maken van data en de batterij. Indien dit niet het geval is, wordt hij gesloten.


2. Mocht dit niet helpen, raad ik je aan om een back up te maken in Whatsapp. Daarna verwijder je Whatsapp en installeer je hem opnieuw.

Gaarne advies waar en hoe  oplossing 1  toe te passen is  op mijn iPhone  en wat oplossing 2 betreft,  hoe worden de bestaande berichten en contacten van de oude naar de nieuwe app overgebracht?

Bij voor dank voor de reacties!  

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @Ecka 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Eigenlijk zijn dit meer Whatsapp vragen en past dit niet helemaal bij de Community van Vodafone. Whatsapp heeft een hele goede klantenservice en die kunnen je prima helpen als er problemen zijn met de app. Aangezien Whatsapp los staat van Vodafone, en niets te maken heeft met elkaar, is dat wel de beste weg om te volgen.

Maar ik ben niet de beroerdste om je met deze twee vragen een antwoord te geven. Echter, ik verwijs je daarna wel door naar de website van Whatsapp: https://faq.whatsapp.com


1- dit kan je vinden door naar instellingen te gaan, en kies daarna voor Mobiel netwerk. Scroll naar beneden tot je Whatsapp tegen komt en zet het vinkje er achter op groen.  (je kan dit ook controleren door naar instellingen te gaan en dan gelijk helemaal naar beneden te scrollen en daar op Whatsapp te klikken en dan krijg  je een nieuw scherm met Mobiele data (die moet op groen staan) en daar boven zie je Ververs op achtergrond (die is ook groen maar grijs kleurig, dus niet aan te klikken). 

2- Backup maken van je Whatsapp doe je via de Whatsapp app te openen, klik op instellingen, klik op chats, en klik dan op reservekopie chats. Maak dan een reservekopie van je chats (via je iCloud)

Wanneer je dan weer op een ander toestel, of op het zelfde toestel, Whatsapp terug zet, kan je de backup ook weer terug zetten. Maar let op, dit alles doe je op eigen risico, ik kan je daar verder niet bij helpen en ben ook niet verantwoordelijk als het mis gaat!

Daarom, voor meer hulp en advies, kijk op deze site: https://faq.whatsapp.com

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @Ecka 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Eigenlijk zijn dit meer Whatsapp vragen en past dit niet helemaal bij de Community van Vodafone. Whatsapp heeft een hele goede klantenservice en die kunnen je prima helpen als er problemen zijn met de app. Aangezien Whatsapp los staat van Vodafone, en niets te maken heeft met elkaar, is dat wel de beste weg om te volgen.

Maar ik ben niet de beroerdste om je met deze twee vragen een antwoord te geven. Echter, ik verwijs je daarna wel door naar de website van Whatsapp: https://faq.whatsapp.com


1- dit kan je vinden door naar instellingen te gaan, en kies daarna voor Mobiel netwerk. Scroll naar beneden tot je Whatsapp tegen komt en zet het vinkje er achter op groen.  (je kan dit ook controleren door naar instellingen te gaan en dan gelijk helemaal naar beneden te scrollen en daar op Whatsapp te klikken en dan krijg  je een nieuw scherm met Mobiele data (die moet op groen staan) en daar boven zie je Ververs op achtergrond (die is ook groen maar grijs kleurig, dus niet aan te klikken). 

2- Backup maken van je Whatsapp doe je via de Whatsapp app te openen, klik op instellingen, klik op chats, en klik dan op reservekopie chats. Maak dan een reservekopie van je chats (via je iCloud)

Wanneer je dan weer op een ander toestel, of op het zelfde toestel, Whatsapp terug zet, kan je de backup ook weer terug zetten. Maar let op, dit alles doe je op eigen risico, ik kan je daar verder niet bij helpen en ben ook niet verantwoordelijk als het mis gaat!

Daarom, voor meer hulp en advies, kijk op deze site: https://faq.whatsapp.com

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hoi @Ecka,

We zijn benieuwd naar een update! Is het gelukt met de tips van Energieboy? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic