1
Vraag
2
Reacties
pantorv

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

NL_Alert controle bericht niet ontvangen

Vandaag 3 juni is er om 12:00 uur een controle bericht gestuurd door NL_Alert.
Ik heb dat bericht niet op mijn iPhone 7 ontvangen. Tegelijkertijd heeft iemand met een andere iPhone dit bericht wel ontvangen. Beide toestellen zijn identiek en juist ingesteld en hebben hetzelfde software level. B einde toestellen hebben een vodafone abo
Iemand een idee hoe dat kan?.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat je zegt, hij stond automatisch aan maar ik heb, met twee andere iPhones, geen melding ontvangen. Had altijd het idee dat deze uit stond! Trouwens stom dat Apple dat dan toch weer aanzet.

Maar goed, misschien een keer uitzetten en dan weer aan? Of toch iets bij Vodafone? Wat ik me niet kan voorstellen eigenlijk. Maar het kan altijd ?.

Hoe dan ook, hier stond ook aan maar ook niets ontvangen en snel weer uitgezet ??. Toch bedankt voor deze info, al heb jij nu nog geen antwoord. Hoop dat Vodafone iets kan melden.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi pantorv
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Staat deze ook volgens de instellingen goed?
https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/nl-alert-zo-zorg-je-dat-je-iphone-juist-ingesteld/...
pantorv
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Energieboy voor je reactie. Ja de instellingen staan/stonden goed op beide iPhones. Noodmeldingen staat trouwens sinds iOS 12.2 standaard aan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat je zegt, hij stond automatisch aan maar ik heb, met twee andere iPhones, geen melding ontvangen. Had altijd het idee dat deze uit stond! Trouwens stom dat Apple dat dan toch weer aanzet.

Maar goed, misschien een keer uitzetten en dan weer aan? Of toch iets bij Vodafone? Wat ik me niet kan voorstellen eigenlijk. Maar het kan altijd ?.

Hoe dan ook, hier stond ook aan maar ook niets ontvangen en snel weer uitgezet ??. Toch bedankt voor deze info, al heb jij nu nog geen antwoord. Hoop dat Vodafone iets kan melden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dan zal er al een onderzoek aangemaakt worden. Dit kun je doen via de klantenservice.
Houd hiervoor je IMEI nummer, mobiel nummer en Simkaartnummer bij de hand en zorg natuurlijk ervoor dat de optie aan staat.

Echter sturen wij niet de NLAlert uit. Dit doet de overheid. Ik raad dan ook aan om dit ook aan te kaarten bij hun.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik hoef het ook niet hoor, kost je alleen maar batterij en als als er een NLAlert is dan merk ik dat wel aan al die mensen om me heen 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Op zich is het wel fijn om binnen te krijgen. Hetzelfde als AmberAlert.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ja, AmberAlert krijgen we wel binnen.
Aafke van Overb

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een IPhone 8 plus. Ik heb de instellingen goed staan maar
ik heb geen nl alert ontvangen. Iemand tips?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb mijn mobiel wel ingesteld voor NL-Alert, maar geen NL-Alert controlebericht ontvangen. Hoe kan dat?

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je het bericht niet hebt ontvangen. Bijvoorbeeld omdat je toestel tijdelijk uitstond, je toestel actief in gebruik was om bijvoorbeeld via internet een video te kijken of een app te downloaden, je in gesprek was of omdat je tijdelijk geen bereik had. Daarnaast kan er enige tijd zitten tussen het uitzenden en het doorsturen van het controlebericht door de providers naar alle mobiele zendmasten.

Meer hierover lees je hier Aafke van Overbeeke
Aafke van Overb

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik was niks op mijn telefoon aan het doen en hij was verbonden met WiFi. Ik heb nog nooit een nl alert ontvangen dus denk dat het probleem ergens anders zit.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je zou eens een simwissel kunnen proberen Aafke van Overbeeke
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
@Steven, volgens mij heeft @Aafke van Overbeeke niks aan een sim wissel. Een NL-Alert wordt normaal gesproken eens in de x tijd uitgezonden. Het werkt nog niet bij iedereen feilloos.
Aafke van Overb

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@steven hoe regel ik een Sim wissel?
Friesian heb jij misschien tips? Heb het nl ook gemeld bij de Rijksoverheid maar die wijzen je alleen op de instelhulp.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb het ook intern nagevraagd. Een simwissel is niet nodig. Het enge wat gedaan dient te worden is het aanmelden bij Rijksoverheid Friesian pantorv Aafke van Overbeeke
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Hoi @Aafke van Overbeek.

Als de instellingen goed staan, soms kan het bijvoorbeeld zijn dat kanaal nummer 919 moet worden ingesteld.
https://www.androidplanet.nl/apps/nl-alert-android/
zou het moeten werken, onder voorbehoud. ?

Voor nu is het een kwestie van ongeveer een half jaar geduld hebben, onlangs was een uitzonderlijke situatie.

Je zou voor de controle bij een telefoonspeciaalzaak binnen kunnen lopen en ze even mee laten kijken diep in je toestel.
Aafke van Overb

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven ik heb het gemeld bij de Rijksoverheid en die geven aan dat ze niet op individuele gevallen in kunnen gaan en verwijzen mij naar mijn provider.

Friesian ik heb een iPhone 8 plus. Demping die je hebt gegeven is voor Android. Kan nergens vinden waar ik een kanaal kan aanmaken.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Aafke van Overbeeke
Vervelend om een iPhone 8 te hebben en info te krijgen over een Samsung :sunglasses:
Ja sorry, ik ben een iPhone fan en geen Samsung fan, dus daar maak ik soms wel eens een grapje over.


De overheid stuurt berichten via NL-Alert om burgers te attenderen om mogelijke gevaren in de buurt. Hier onder lees je of je NL-Alert iPhone-instellingen kloppen en wat je moet doen om het controlebericht en andere waarschuwingen te ontvangen

Elke hedendaagse iPhone is geschikt voor het ontvangen van een NL-Alert-bericht. Alle modellen vanaf de iPhone 4S met iOS 7of nieuwer kunnen deze noodmeldingen krijgen. Onthoud dat dit alleen geldt voor iPhones, iPads en de iPod touch worden niet ondersteund. Daarnaast kom je via NL Alerts te weten wat je moet doen. De melding komt alleen in de directe omgeving van de noodsituatie op smartphones terecht. Daarvoor maakt de overheid gebruik van zendmasten van providers en mocht het toch fout gaan als je toestel wel goed staat ingeschakeld, neem dan contact op me de klantenservice van Vodafone.

Om NL-Alert in te stellen op je iPhone, neem je de onderstaande stappen:

  • Ga naar Instellingen > Berichtgeving.
  • Blader helemaal omlaag.
  • Achter Noodmeldingen zet je de schakelaar op groen.

Hou er wel rekening mee dat de noodmeldingen invloed kunnen hebben op je batterijduur. Let wel, als je in het verleden de dienst hebt uitgeschakeld is deze door de iOS 12.2 update niet meer automatisch geactiveerd en moet je de meldingen weer zelf activeren.

Ik hoop dat je hier uit komt en dat het je lukt. Zelf heb ik ook alles op aan staan maar tijdens de test, begin deze maand, kreeg ik ook NIETS binnen via Vodafone. Vreemd want het staat allemaal goed en kreeg toch niets. Heb daarna de dienst maar weer uitgezet om batterij te besparen. Als ik toch niets binnen krijg.

Succes!
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Daarom schreef ik ook soms. Er zijn nu eenmaal verschillen in menu van telefoons. Wordt ook. aangegeven in toestelhulp nl-alert.

En zoals Energieboy 24/7 achter een apple vizier te moeten liggen om Android fans zoals mij in de gaten te houden das ook niet alles??
Je hebt dan geen minuut rust. ??
Aafke van Overb

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy de instellingen staan/stonden allemaal goed. Ondanks dat niks ontvangen. Vodafone stuurt me naar de Rijksoverheid en de Rijksoverheid stuurt me naar Vodafone. Van het kastje naar de muur dus...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic