JosV

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

VoWifi Motorola One Vision

Hallo,

Ik gebruik een Motorola One Vision met Android One (op basis van Android 10). Het toestel ondersteunt VoWifi en als ik een simkaart van bijv. Simpel plaats dan kan ik de opties daarvoor ook aanzetten. Met een sim van Vodafone zie ik de opties voor VoWifi echter niet. 

Op kantoor heb ik minimaal of geen bereik met Vodafone 4G+, dus VoWifi zou een mooie aanvulling zijn. 

Waarop wacht Vodafone om VoWifi aan te zetten voor Motorola One Vision ? Kan ik hier als gebruiker/klant nog iets aan doen?

 

Bedankt

Jos

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JosV 
Ik heb je vraag zeker goed begrepen. Om het werkend te krijgen met het netwerk van Vodafone, kan de fabrikant contact opnemen met ons. Hierdoor kan er getest worden met onze instellingen voor bellen over wifi/4G. Daarna als alles goedgekeurd is, zal er een update volgen. 

Op dit moment van typen is jouw toestel nog niet geschikt hiervoor. Je kunt dit aangeven bij de fabrikant. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @JosV 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard super vervelend dat je op je werk geen goed bereik hebt en begrijpelijk dat je dan gebruik wenst te willen maken van VoWiFi. Wat je er als gebruiker aan kunt doen is wat je nu hebt gedaan, het aangeven hier op de Community. Nu kan een medewerker van Vodafone je bericht oppakken en deze bij de juiste afdeling plaatsen. Daar gaat men er dan naar kijken en misschien dat ze het dan ook doorvoeren voor je mobiel. Ja, ik zeg misschien omdat ik zelf niet weet hoe dat verder verloopt en hoe lang zoiets duurt. 

Voor VoWiFi kan je altijd deze topic blijven volgen en ook de lijst met toestellen die zijn geschikt: https://forum.vodafone.nl/mobiel-internet-135/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646

Succes en ik hoop dat ze het snel voor je aanpassen 

JosV
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Energieboy,

 

Bedankt voor je snelle antwoord.

Binnen ons bedrijf hebben we overigens 35 Vodafone klanten met een Motorola One Vision, dus ik ben vast niet de enige 🙂

 

Bedankt

Jos

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @JosV 
Welkom op de Vodafone Community. 

VoWIFI zou in jouw situatie zeker een mooie aanvulling zijn. @Energieboy verwijst al naar hét topic op dit gebied. Hierin wordt het volgende aangegeven. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en middelen vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) beschikbaar te maken voor Bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, wil het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.

Wil jij concrete informatie óf een verzoek doen voor Bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel. Motorola zal dan met ons contact opnemen en we zullen dan samen testen uitvoeren om het werkend te krijgen. 

JosV
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Cecilia,

 

Sorry, maar ik begrijp je niet of je hebt mijn oorspronkelijke bericht niet goed gelezen. De Motorola One Vision is geschikt voor VoWiFi en met een simkaart van provider Simpel (netwerk T-Mobile) kan ik hier ook voor kiezen. 

Het toestel is dus zeker geschikt, alleen niet in combinatie met Vodafone.

 

Bedankt

Jos

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JosV 
Ik heb je vraag zeker goed begrepen. Om het werkend te krijgen met het netwerk van Vodafone, kan de fabrikant contact opnemen met ons. Hierdoor kan er getest worden met onze instellingen voor bellen over wifi/4G. Daarna als alles goedgekeurd is, zal er een update volgen. 

Op dit moment van typen is jouw toestel nog niet geschikt hiervoor. Je kunt dit aangeven bij de fabrikant. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic