Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Ruud001
Je bent al een lange tijd op de Community, dan weet je toch dat er al meerdere topics geopend zijn met de vraag over de eSim. Kijk bv eens hier: https://forum.vodafone.nl/search?q=esim

Antwoord van Vodafone is dat men nog niet weet of deze eraan komt. Dan mag Duitsland deze al wel hebben, het is niet de Nederlandse tak dus we zullen toch gewoon geduld moeten hebben. Daarnaast zie ik nog geen enkele andere provider die het kan aanbieden dus er is op dit moment geen negatief puntje dat Vodafone het niet doet en een ander dan wel.

Het is echt afwachten, dat is alles wat we kunnen doen. Vodafone zegt er verder niets over en alle andere providers ook niet. Maar het is natuurlijk altijd goed om nog eens een balletje op te gooien en kijk eens op de andere topic's hierover 🙂
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hoi Engieboy,

bedankt voor je reactie. Tuurlijk weet ik dat. Maar na een tijdje verslapt de aandacht hiervoor en dan moet je iedereen even wakker schudden. Dat probeer ik nu natuurlijk. En dom zitten afwachten is nou eenmaal niets voor mij. Af en toe moet je de knuppel even in het kippenhok gooien. Vandaar mijn draadje. Ik hoop dat er wat aansluiting komt vanuit het forum en dat Vodafone er eens wat meer aandacht aan geeft.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Ruud001 je kan als klant alleen maar roeien met de riemen die je krijgt. Elke keer hetzelfde antwoord vanuit ons moet frustrerend zijn. Ik hoop niet dat je echt boos bent, dat is niet onze bedoeling!

Het is bij ons echt duidelijk dat jullie graag van deze nieuwe techniek gebruik willen maken. Dat blijkt uit veel topics en reacties op onze Community. Deze product behoefte spelen we altijd door. Helaas hebben we inhoudelijk geen verdere updates om te delen. Het volgende blijven we daarom met jullie communiceren op dit platform: Een E-Sim afnemen is op korte termijn niet mogelijk. Wanneer - en of - dat wel gebeurd is niet bekend, het is ook niet bekend wanneer dat wel bekend is.

Ik verwijs naar dit antwoord van Steven op een eerder gestelde vraag van je over de E-sim. Zodra er meer bekend te maken is zal hij dat daar laten weten lees ik.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hoi Anne,
natuurlijk ben ik niet echt boos. Het frustreerd mij enorm dat klanten van Vodafone er al jaren om vragen en Vodafone het gewoon niet aangeeft wanneer er eens naar de klanten wordt geluisterd. Oh ka, wel luisteren, maar niets doen. En dan breng ik het maar weer eens onder de aandacht. Misschien iedere maand zo’n draadje starten. ?
ze zeggen wel eens, de aanhouder wint. ?
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Het meeste wat me hierin aan Vodafone stoort is,

The future is exciting. Ready? Ik wel, maar Vodafone zelf blijkbaar niet.:laughing:
Kortom, we moeten met zijn allen gewoon blijven zeuren. (of weglopen naar andere provider, maar dat hoeft van mij nou ook weer niet en die is ook nog niet zo ver)
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ruud001 wrote:
(of weglopen naar andere provider, maar dat hoeft van mij nou ook weer niet en die is ook nog niet zo ver)

Als jij er nu eentje weet in Nederland dan wisten wij het denk ik nu ook 🙂
Dus overstappen is nog helemaal geen spraken van 😛
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je stem wordt zeker gehoord Ruud001! Ik zal het intern nog een keer aankaarten. Dank je wel voor het doorgeven!
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Beste Vodafone,

Deze week ga ik een Apple Watch kopen in Duitsland. De versie met E-sim natuurlijk. Voor de FUTURE... Want die is EXITING. En dan ben ik vast READY?
Heeft iemand bij Vodafone (en niet Engergieboy:grin:) enig idee, wanneer deze beschikbaar wordt gemaakt voor gebruik in Nederland? En daarnaast, wat houdt Vodafone ervan tegen om er aan te beginnen? Ik ben benieuwd...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Haha... ja, sorry hoor, maar hier geef ik dan toch weer antwoord op 🙂
Nee, dat weet Vodafone nog niet. Ik vraag me eigenlijk sterk af of je wel nu al een Apple Watch moet kopen en dat je niet beter kan wachten op de volgende. Want ik vraag me af of eSim er dit jaar nog wel gaat komen of niet. Heb geen glazenbol, dus ik kan het niet voor je inzien, maar alles waar Apple mee uitkomt duurt in Nederland altijd erg lang voor we het kunnen gebruiken 😞

Maar goed, misschien is er nog een Vodafone medewerker die hier antwoord durft te geven 😉 LOL
webbug

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het scenario waarbij je je privé en zakelijke nummer op één toestel kunt gebruiken zal voor heel zakelijke gebruikers aantrekkelijk zijn, ook voor mij! Graag ASAP e-sim ondersteuning in Nederland!
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Energieboy wrote:
Haha... ja, sorry hoor, maar hier geef ik dan toch weer antwoord op 🙂
Nee, dat weet Vodafone nog niet. Ik vraag me eigenlijk sterk af of je wel nu al een Apple Watch moet kopen en dat je niet beter kan wachten op de volgende. Want ik vraag me af of eSim er dit jaar nog wel gaat komen of niet. Heb geen glazenbol, dus ik kan het niet voor je inzien, maar alles waar Apple mee uitkomt duurt in Nederland altijd erg lang voor we het kunnen gebruiken 😞

Maar goed, misschien is er nog een Vodafone medewerker die hier antwoord durft te geven 😉 LOL


Kan gewoon niet meer wachten...:joy:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik begrijp je helemaal Ruud001
Maar helaas is er nog geen update hierover! 😞
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Beste Vodafone,
Is het misschien een optie om te starten met mensen die een Smart watch met telefoon er in hebben, zoals bijvoorbeeld de Apple Watch +Cellular, mogelijkheid te geven om die aan hun bestaande Vodafone simkaart te koppelen? Als een soort duo simkaart? En die is er al. Als een soort proef? Met als beperking, dat die nog niet in de normale telefoons kan worden gebruikt. En alleen voor het koppelen van smart horloges en dergelijke. Is maar een ideetje hoor... Dan heb je in ieder geval een begin. Nu gebeurt er gewoon helemaal niets. Succes.:thinking:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dan heb je toch echt een eSim nodig want er gaat toch geen SIMkaart in je Apple Watch?
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Nee, dat klopt. Maar het is maar een ideetje. De e-sim is alleen maar een stukje software.
Providers moeten alleen speciale ondersteuning ontwikkelen voor de elektronische simkaart. Die is er al wel, alleen willen ze hem nog niet gebruiken. Je kunt te makkelijk overstappen en dat willen de providers zo lang mogelijk tegenhouden.
Quote:
Er zitten behoorlijk wat voordelen aan een e-SIM. Naast dat je nooit meer op zoek hoeft naar een paperclip of andere sim-tool om je kaart te verwisselen, is e-SIM ook het einde van dual-sim-smartphones. Met één e-SIM kun je namelijk meerdere abonnementen hebben, zonder over een tweede simkaart te moeten beschikken. Ook overstappen naar een andere provider wordt zo doodeenvoudig, want je hoeft geen nieuwe kaart meer in je toestel te steken. Het enige wat je hoeft te doen is je abonnement over laten zetten, en je provider doet de rest.
Omdat je met e-SIM meerdere abonnementen kan afsluiten op een simkaart, is de technologie ideaal wanneer je een privé- en zakelijk abonnement hebt. Hierdoor gaat schakelen moeiteloos en hoef je bovendien niet per se een toestel aan te schaffen met dual-sim-ondersteuning.

Ik bedoel maar. Waar wachten ze nog op...:sleeping:
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Zijn er nog meer Forumleden die net zoals ik zitten te wachten op de e-Sim? Zou mooi zijn als jullie je even massaal aansluiten bij deze topic. Laat je horen! Alvast bedankt voor je reactie. :grinning:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik niet, mag ik dat ook laten horen :yum:
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hoi Vodafone,
Wanneer gaan jullie beginnen met de ondersteuning van de e-sim?:grinning:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ruud001 wrote:
Hoi Vodafone,
Wanneer gaan jullie beginnen met de ondersteuning van de e-sim?:grinning:

Grrr, hij zou vandaag toch uitkomen?
Had gelezen dat Vodafone per vandaag de eSim uitbrengt. Je moest je er voor inschrijven :sunglasses:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic