emielpb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Oneplus 8 (pro) nog steeds niet op 5G

Eerder liep hier een draadje die inmiddels gesloten is en daarin werd gezegd dat men in testfase was met OnePlus om ook op de OnePlus 8 serie via een software update met 5G te connecten. Helaas. We zijn nu enkele software updates (en maanden) verder maar 5G is nog steeds niet beschikbaar op het Nederlandse Vodafone netwerk. Er is door hobbyisten al lang een oplossing via een achterdeur dus waarom lukt het nog steeds niet via de officiële weg? Als iemand een update kan geven wat de status is zou dat fijn zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @emielpb . Welkom hier!

De OnePlus 8 Pro is helaas (nog) niet geschikt voor 5G op ons netwerk. Je kunt de toestelcheck op deze pagina vinden. 

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @emielpb . Welkom hier!

De OnePlus 8 Pro is helaas (nog) niet geschikt voor 5G op ons netwerk. Je kunt de toestelcheck op deze pagina vinden. 

 

emielpb
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Lycke, dank voor je antwoord. Dit was mij echter al bekend. In dit topic van een paar maanden geleden was het laatste bericht dat Vodafone bezig was met OnePlus om de boel draaiende te krijgen. Dat topic is toen afgesloten. Omdat we nu een aantal updates verder zijn en het nog steeds niet werkt  dacht ik er weer een draadje over te openen.

Fpl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik hoop ook dat Vodafone en OnePlus er snel uit zijn  mijn OnePlus 8 Pro kan op 5G echter het werkt nog niet.
Met wat trukjes zou het wel mogelijk zijn maar dat wil ik niet, het moet gewoon werken toch.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes
emielpb wrote:

Beste Lycke, dank voor je antwoord. Dit was mij echter al bekend. In dit topic van een paar maanden geleden was het laatste bericht dat Vodafone bezig was met OnePlus om de boel draaiende te krijgen. Dat topic is toen afgesloten. Omdat we nu een aantal updates verder zijn en het nog steeds niet werkt  dacht ik er weer een draadje over te openen.

Ik lees in het laatste bericht dat de bal bij OnePlus ligt. 

Mensen, het ligt niet aan Vodafone!!! Het ligt aan oneplus.. het is niet ingeschakeld in hun carrier_policy.xml bestand in de firmware en bovendien is 5g ook nog eens uitgeschakeld in oxygen OS. Na veel moeite werkt 5G eindelijk. Nee het lag dus niet aan Vodafone! Oneplus moet dus met de update komen om ook zonder moeilijk gedoe 5G open te gooien op elk netwerk

 

Zie jij wat anders staan? 

emielpb
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vodafone NL moet hiervoor informatie delen met OnePlus. Volgens zegge was dat gebeurd maar 3 updates verder is dat ene regeltje in de policy.xml nog niet toegevoegd. In de changelogs van de updates stonden wel andere carriers uit Zweden en andere landen die nu op 5G konden.

Het lijkt er op dat Vodafone NL wordt vergeten of dat er minstens nog wat aandacht aan besteedt kan worden. Met Samsung heeft Vodafone duidelijk een kort lijntje want die waren al klaar toen 5G werd aangezet. Met dit topic hoop ik dus dat de aandacht hier weer op gericht kan worden want het is dus na maanden nog steeds niet werkende.

Pendragon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben het met emielpb eens. Als Vodafone NL nu eens contact opneemt met OnePlus als service naar haar klanten, dan zijn wij hiermee erg geholpen. Hartelijk dank alvast! 

Saidm

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zojuist hydrogen os 11 geïnstalleerd op mijn OnePlus 8 pro, ik kan jullie mededelen dat 5g met het Vodafone netwerk werkt! 

hydrogen os 11 is gebaseerd op Android 11 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Saidm ,

 

Welkom op het Vodafone forum!

 

Bedankt voor je update m.b.t. 5G op de OnePlus 8 Pro. Veel plezier op het 5G netwerk van Vodafone.

Fpl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat betekend dat iedereen vanaf de release date van OxygenOS 11 in oktober 5G heeft ik ben benieuwdt

Hoop dat alle testen goed gaan en dat het eerder komt.

Pendragon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wij hebben sinds een week een OnePlus Nord en deze heeft Android 10 en daar werkt het ook gewoon op. Hopelijk komt OnePlus snel met een update voor de OP8 Pro. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic