Beantwoord

Vodafone wifi ingeschakeld Huawei P20 lite

  • 6 maart 2020
  • 7 reacties
  • 1324 keer bekeken

Sinds een week krijg ik enkele keren per dag een melding van de telefoonservice: Vodafone NL wifi ingeschakeld. (huawei p20 lite) Dit betekent via wifi bellen ben ik achtergekomen, maar deze functie heb ik altijd uitgeschakeld. Waarom krijg ik steeds deze melding? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze melding niet meer krijg aangezien ik de functie al heb uitgeschakeld? 

 

icon

Beste antwoord door MarAr 6 maart 2020, 18:57

Hallo @Energieboy  Bedankt voor je snelle reactie. 
Ik heb mijn telefoon helemaal uitgeschakeld en nu opnieuw aangezet. Ik weet dus nog niet of dit effect heeft gehad aangezien de meldingen willekeurig lijken te zijn, 
Ik heb maar één simkaart in mijn telefoon zitten dus hier ligt de fout ook niet helaas. 
Ik laat nog weten of het aan- en uitzetten daadwerkelijk heeft geholpen.

[Mod-Edit Serkan: Topic samengevoegd]

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @MarAr 
Goede vraag en vervelend als je dit uit zet en dat het dan toch elke keer in beeld komt. Heb je je toestel al eens helemaal uitgezet en daarna weer aan? 

Ik weet niet zoveel van Huawei dus ik weet niet hoe het in het menu verloopt. Je zou zeggen, als die uit staat, dan moet het ook uit zijn. Kunnen er meerdere simkaarten in je toestel? Misschien die uit is voor een ander simkaart ipv die van Vodafone?

Hallo @Energieboy  Bedankt voor je snelle reactie. 
Ik heb mijn telefoon helemaal uitgeschakeld en nu opnieuw aangezet. Ik weet dus nog niet of dit effect heeft gehad aangezien de meldingen willekeurig lijken te zijn, 
Ik heb maar één simkaart in mijn telefoon zitten dus hier ligt de fout ook niet helaas. 
Ik laat nog weten of het aan- en uitzetten daadwerkelijk heeft geholpen.

[Mod-Edit Serkan: Topic samengevoegd]

Reputatie 7
Badge +22

Oké, dan horen we het nog wel. 

[Mod-Edit Serkan: Topic samengevoegd]

@MarAr @Energieboy 

Ik heb de topics even samengevoegd. Bedankt voor de aanvullende opmerkingen in het dubbele topic.

We horen graag van je of we je nog verder kunnen helpen of dat het probleem is opgelost!

Deze melding krijg je als je verbonden bent met Wifi en bellen over Wifi hebt aan staan @MarAr 
Het is niet zo dat wij jouw wifi aanzetten. Meer over bellen over Wifi lees je hier https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646

Hoi @Steven
Dit klopt maar als je mijn vraag gelezen had, had je gezien dat ik deze functie uitgeschakeld had en ik toch meldingen ontving. Gelukkig kan ik concluderen dat na het volledig aan- en uitschakelen (met ruime tussentijd) van mijn telefoon dat ik tot op de dag van vandaag geen meldingen meer heb gehad. Ik blijf het een rare oplossing vinden maar gelukkig werkt het wel! Dankjewel voor de tip @Energieboy

Super om te lezen dat het geholpen heeft @MarAr. Deze melding krijg je normaal gesproken alleen als bellen over Wi-fi aan staat. Staat de optie uit, dan krijg je deze melding ook niet. Ik vermoed dan ook dat het mis gaat in jouw toestel. 
Door het toestel even uit te zetten en opnieuw aan te zetten, doe je een softreset.