Denised

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen sim

Mijn toestel (Motorola G6) geeft aan: geen sim.
Van Vodafone kreeg ik de volgende sms: "We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet en MMS. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet, e-mail en mms en doorloop de stappen."
Link gevolgd maar simkaart bleek al actief, verder geen hulp op de site kunnen vinden mbt het niet gebruiksklaar zijn van mijn toestel.
Ik kan gewoon bellen en internetten (4G).
Iemand een idee waar dit over gaat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is inderdaad vreemd Denised
Wat je zou kunnen doen is een kruistest. Hierbij gaat een werkende sim in jouw toestel em de jouwe in de andere. Blijft het toestel het dan nog aangeven. Dan ligt het issue in de telefoon.

Om dan te achterhalen waaraan het ligt, zou je het toestel eens kunnen terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maak natuurlijk wel eerst een back-up zodat je niks kwijt raakt.

Werkt het dan nog niet, dan ligt het aan de hardware, je kunt dan het toestel laten repareren.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Denised

Deze sms wordt uitgestuurd zodra er een simkaart wordt geplaatst in het toestel. Dit kan zijn omdat het een nieuwe simkaart is, het toestel geen simkaart herkent en uiteindelijk wel, nieuw toestel etc.

Blijft je toestel nu aangeven geen sim?
Denised
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,

Bedankt voor je reactie. Mijn toestel blijft 'geen sim' aangeven en deed dit ook al een tijd voordat ik de sms ontving. Ik heb geen nieuwe simkaart en mijn toestel heb ik al een paar maanden. Wellicht geeft hij al die maanden al deze melding.
Ik kan iig gewoon bellen en internetten, dus er is niet echt een probleem. Wel vreemd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is inderdaad vreemd Denised
Wat je zou kunnen doen is een kruistest. Hierbij gaat een werkende sim in jouw toestel em de jouwe in de andere. Blijft het toestel het dan nog aangeven. Dan ligt het issue in de telefoon.

Om dan te achterhalen waaraan het ligt, zou je het toestel eens kunnen terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maak natuurlijk wel eerst een back-up zodat je niks kwijt raakt.

Werkt het dan nog niet, dan ligt het aan de hardware, je kunt dan het toestel laten repareren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic