Tiebreak

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan geen SMS berichten ontvangen

Al 2 maanden kan ik geen SMS berichten ontvangen (wel versturen) op mijn Huawei P10. Weken geleden ben ik naar de Vodafone winkel geweest. Daar hebben ze met een nieuwe simkaart en ander toestel geprobeerd Sms op mijn telefoon nummer te ontvangen. Helaas zonder resultaat, maar er wordt aan gewerkt was de reactie. Er gebeurde echter niets. Inmiddels heb ik diverse keren contact gehad met de servicedienst van Vodafone en is mijn vraag geregistreerd onder nummer 8024377. Ik zou via MIjn Vodafone worden geïnformeerd over de voortgang. Ook dat is niet gebeurd. Toch wel erg lastig omdat mijn bank en DigiD met SMS verificatie werken.
Wat nu?
17 Reacties 17
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Tiebreak
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Hier op de community kan niemand je er mee helpen omdat dit een klanten helpt klanten community is. Je kan het beste toch nog eens proberen contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone of via hier de chat starten met de klantenservice en via chat je verhaal te doen. Anders zou je nog via Twitter en/of Facebook een prive bericht kunnen sturen, deze kunnen ook voor je uitzoeken wat er aan de hand is.

Omdat je er al 2 maanden last van hebt hoef ik je niet te vragen wat je allemaal al hebt gedaan... daarom adviseer ik je direct bovenstaande. Succes!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Tiebreak

Had je nog contact gehad met mijn collega's en hebben zij al meer duidelijkheid kunnen geven?
Tiebreak
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Energieboy en Steven,

Beiden hartelijk dank voor jullie reactie, echter ik heb maandag j.l. nog gechat met de klantenservice, met Davy. Hij chatte: Ik zal het direct doorzetten naar de juiste afdeling. En je mag er vanuit gaan dat het op korte termijn wordt opgelost. Reeds eerder heb ik met de klantendienst gechat, waarbij het antwoord ongeveer het zelfde was. Tevens heb ik diverse keren telefonisch met ze gesproken en ben ik, zoals reeds gemeld, bij de Vodafone winkel geweest. Met een e-mail heb ik de klacht ook gemeld, waarna ik een vraag ticket kreeg, onder nummer 8024377. Er is 1 x teruggebeld door Frank. Hij deed echt zijn best, echter zonder resultaat. .
Het is gewoon knudde. Iemand adviseerde me dat het mogelijk aan mijn facebookinstellingen zou liggen. Is dat volgens jullie een optie? Misschien moet ik het programma Kassa inschalen?
Graag ontvang ik jullie advies en natuurlijk ook van anderen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ik zou nu zo 123 ook niet weten wat te doen.
Er vanuitgaande dat Vodafone toch best hun best willen doen om het te verhelpen. Kan me niet voorstellen dat je alleen maar ja en amen krijgt te horen en dat ze er verder niets mee doen, al lijkt het wel zo.

Misschien dat toch Steven nog iets voor je kan betekenen. Hij werkt bij Vodafone, ik niet.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Welke app heb je als standaard berichten app staan en welk toestel heb je?
Tiebreak
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,
Berichten, dat witte ballonnetje. Ik heb een Huawei P10.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kun je eens controleren welke smscentrale nummer je ingesteld hebt staan? Zou je anders eens de stappen via deze link willen doorlopen? https://handleidingen.vodafone.nl/huawei/p10-lite-android-7-0/troubleshooting/basisfuncties/ik-kan-geen-sms-jes-versturen-en-ontvangen/
Tiebreak
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,

Bedankt voor je reactie. Het nummer van de sms centrale staat goed ingesteld. Ieder idee is welkom natuurlijk en niet geschoten is altijd mis. Ik kan nog steeds geen sms ontvangen. Groet
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Er staan 3 manieren via de link in om alles te doorlopen? Had je dit ook gedaan?
Tiebreak
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,

Ik kan wel Sms versturen, alleen niet ontvangen. De link leidt naar 3 manieren indien je geen sms kan ontvangen en versturen. Zaterdag ben ik voor de 2de keer naar de Vodafone winkel geweest. Het kon daar ook niet worden opgelost. Er wordt aan gewerkt was de mededeling. Helaas wacht ik al 2 maanden op een oplossing.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is er ook al een nieuw onderzoek aangemaakt hiervoor, voor de technische dienst?
Het enige wat je zou kunnen doen is een kruistest, hiermee wijs je uit of het aan het toestel ligt of aan de simkaart etc.

Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
Als uitwijst dat dit de software is dan, ligt dit waarschijnlijk bij de fabrikant.
Ligt het aan de simkaart, dan is het een simwissel.
Is het een instelling bij ons, dan dienen wij dit aan te passen.
Tiebreak
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,

Bedankt voor Je reactie, maar je advies is al weken geleden door de Vodafone winkel uitgevoerd, ook met een nieuwe simkaart. Ik heb een Huawei P10. Zaterdag heb ik de simkaart nog eens in een IPhone geprobeerd, zonder resultaat. Ik ga het hoofdkantoor maar eens een brief schrijven hoe ze dit gaan oplossen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik snap je reactie en kan ik me ook goed voorstellen, het enige wat ik kan adviseren als de uitkomst bij ons ligt (werkende simkaart doet het wel in de P10 maar die van jouw niet en je hebt al een simwissel gedaan) is om nogmaals een onderzoek aan te laten maken.
Helaas kan ik dit vanuit hier niet verder voor je oppakken omdat hiervoor systemen nodig zijn. Wegens privacy redenen kan ik hier helaas niet in.
Tiebreak
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,

Vandaag kreeg ik bericht van Vodafone, dat ik weer sms kan ontvangen. En ja het werkt weer.
Bedankt voor jouw reacties. Groet
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is fijn om te horen! Ik ben blij dat het opgelost is 🙂 Hebben ze ook nog laten weten waaraan het lag?
Tiebreak
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen toelichting, geen bloemen. De tekst was: u kunt nu weer sms ontvangen. Mvrgr Vodafone NL
Belangrijkste is dat het weer werkt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Oke, ik had gehoopt dat er ook een terugkoppeling was geweest, waardoor we hier ook weten waaraan het lag. Puur mocht het bij een andere klant ook voorkomen, dat we dit kunnen adviseren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic