Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nummerweergaven verdwenen na Nokia 7 plus Update

Update: door Expert

Er zijn inmiddels al meerdere topics geopend met de vraag waarom mensen met een Nokia 7 plus opeens geen nummerweergaven kunnen zien van mensen uit hun contacten lijst. Inmiddels is duidelijk dat dit alleen gebeurd bij Vodafone en dat het te maken heeft met de update. Dit is natuurlijk heel erg vervelend , of er nu iets vanuit Vodafone moet gebeuren of dat het ligt aan Nokia, geen idee.

Heb nog even geduld en mochten er veranderingen zijn dan zal ik het zeker hier melden. Uiteraard hou ik ook de andere topics in de gaten en mocht daar iets veranderen of aangegeven worden door klanten dan zal ik het zeker hier melden.

Een netwerkreset zou je ook kunnen forceren, bij sommige werkte het weer:
- toestel staat aan
- haal simkaart (en eventueel batterij) gedurende 5 minuten uit toestel
- neem kopje koffie ( met een gebakje eventueel :yum: )
- alles opnieuw installeren (je simkaart) en herstarten

En bij weer anderen ging het over door de klantenservice te bellen van Vodafone en te vragen om netwerkinstellingen te resetten. Je kan het natuurlijk altijd proberen en heb jij een andere oplossing, laat het weten.
Er zijn inmiddels al meerdere topics geopend met de vraag waarom mensen met een Nokia 7 plus opeens geen nummerweergaven kunnen zien van mensen uit hun contacten lijst. Inmiddels is duidelijk dat dit alleen gebeurd bij Vodafone en dat het te maken heeft met de update. Dit is natuurlijk heel erg vervelend , of er nu iets vanuit Vodafone moet gebeuren of dat het ligt aan Nokia, geen idee.

Heb nog even geduld en mochten er veranderingen zijn dan zal ik het zeker hier melden. Uiteraard hou ik ook de andere topics in de gaten en mocht daar iets veranderen of aangegeven worden door klanten dan zal ik het zeker hier melden.

Een netwerkreset zou je ook kunnen forceren, bij sommige werkte het weer:
- toestel staat aan
- haal simkaart (en eventueel batterij) gedurende 5 minuten uit toestel
- neem kopje koffie ( met een gebakje eventueel :yum: )
- alles opnieuw installeren (je simkaart) en herstarten

En bij weer anderen ging het over door de klantenservice te bellen van Vodafone en te vragen om netwerkinstellingen te resetten. Je kan het natuurlijk altijd proberen en heb jij een andere oplossing, laat het weten.
36 Reacties 36
MartjeBavel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij mij was in ieder geval tijdelijke oplossing. Simcard in andere slot(sim2) te stoppen
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Zie zojuist dat meer mensen problemen hebben en deze hebben geplaatst op de Community van Nokia. Laten we even afwachten wat die te vertellen hebben. Beetje jammer dat het zo verwarrend is allemaal.

https://community.phones.nokia.com/support/discussions/topics/7000027816
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ook droidapp.nl maakt er sinds vandaag melding van (met dank aan BacoBart😞
https://www.droidapp.nl/nieuws/nokia-7-plus-problemen-nummerherkenning/
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Vreemde is overigens wel dat als je gebeld wordt door Onbekend en je hebt je voicemail sms notificatie aanstaan dat je dan wel een sms krijgt met juiste nummer wie gebeld heeft met al of niet een bericht ingesproken. Het is een workarround die in ieder geval nog iets laat zien.

groet
Bart
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Reactie van Nokia (Nokia Mobile pagina op Facebook) op mijn vraag:

Er zijn aardig wat mensen met een Nokia 7 Plus die problemen ondervinden met nummerweergave. Alle inkomende gesprekken zijn "Onbekend" ... Is er iets bekend wanneer dit opgelost gaat worden door Nokia (en nee het ligt niet aan instellingen, provider etc. dit is allemaal al uitgezocht en getest).

Nokia Mobile Hoi Bart, klopt hoor, dit is een gekend probleem voor Nokia 7 Plus sinds de update in juni. We werken volop aan een oplossing met een hot-fix of een nieuwe software upate binnenkort. Voorlopig raden we aan om een alternatieve contacten app te downloaden (zoek op "dialer" in de apps) indien het echt storend werkt.

Het probleem wordt dus iig erkend door Nokia, nu maar afwachten wanneer er een update komt.

Groet
Bart
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Super TOP BacoBart
Mooi om te weten dat het dan niet aan Vodafone ligt 🙂
Laten we hopen dat Nokia het snel oplost....
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Energieboy wrote:
Super TOP BacoBart
Mooi om te weten dat het dan niet aan Vodafone ligt 🙂
Laten we hopen dat Nokia het snel oplost....


Het ligt ook niet aan vodafone, ik heb gisteravond uitgebreid getest, zelfde sim in een Samsung b.v. en dan werkt het prima ... en als je zelf belt met je Nokia naar i.i.g. een ander toestel dan een Nokia 7 plus dan komt je eigen nummer ook gewoon door.

Ik heb de wedervraag gesteld aan Nokia of ze iets kunnen zeggen over wanneer de update te verwachten is, .. ik wacht op antwoord 🙂
Jeroenvandijk74

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het installeren van een andere dialer lijkt niet de oplossing. Iemand een werkende workaround? Hopelijk fixt Nokia dit snel...
toepus

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben vandaag bij Vodafone winkel een nieuwe simkaart gaan halen. Deze in de winkel met de verkoper getest. Alles werkt weer, nummerherkenning OK. Het lijkt er dus op dat bij de laatste update er iets met je simkaart misgaat. :neutral_face:
Jeroenvandijk74

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hmmm... Ik heb weinig zin om 20 euro te betalen voor een nieuwe simkaart... Eerst eens afwachten waar Nokia mee komt.
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik hoop dat ie het blijft doen toepus Wij hebben exact dezelfde actie gedaan met het toestel van mijn vriendin, helaas, dat heeft een paar uurtjes gewerkt en probleem was weer terug. De update doet niets met simkaart. Want als je de simkaart in een ander toestel stopt (niet in een andere nokia 7 plus) heb je totaal nergens last van.

Gr. Bart
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Jeroenvandijk74 in de Vodafone winkel ruilen ze je simkaart gratis om (incl. directe activatie) maar het heeft geen zin. Bespaar je de moeite.

Gr. Bart
mod0671

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op het nokia forum staat nog een workaround en dat is de g4 uitzetten en naar g3 terug. Getest en dat werkt inderdaad. Maar echt blij wordt ik er niet van.
ErwindeW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
is er al een verdere update behalve het uitzetten van de 4g? Dit is nou niet echt een werkzame oplossing.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi allemaal, het probleem bekend bij Nokia en in onderzoek. De harde reset is niet nodig, je kunt het toestel rebooten en daarna het probleem niet meer zou moeten voorkomen. Om het probleem op te lossen is namelijk VoLTE tijdelijk uitgeschakeld door Nokia. VoLTE wordt weer ingeschakeld voor deze toestellen door Nokia zo gauw het probleem volledig verholpen is.

Reactie van Marc-
MrvdB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy Begrijp ik het goed dat Nokia VoLTE uit gaat zetten of uitgezet zou moeten hebben op afstand en dat daarmee het probleem voorlopig opgelost zou moeten zijn? Hier het toestel namelijk gereboot en tijdje uit laten staan maar probleem bestaat nog steeds. Alle gesprekken komen nog steeds als onbekend binnen.

De eerder genoemde 3G instelling zorgt er wel voor dat e.e.a. weer werkt alleen is dat in vergelijking met 4G toch behoorlijk traag.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi MrvdB ,
Dat klopt, dit is informatie die Marc- van Vodafone heeft laten weten op een andere topic.
Komt dus vanuit Vodafone en ze hopen het allemaal zo snel mogelijk op te lossen 🙂
MrvdB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke Energieboy even afwachten dus nog en later vandaag de telefoon nog eens opnieuw opstarten en kijken of het dan wel weer werkt.
Jeroenvandijk74

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
MrvdB wrote:
Oke Energieboy even afwachten dus nog en later vandaag de telefoon nog eens opnieuw opstarten en kijken of het dan wel weer werkt.

Zojuist toestel weer op 4G gezet en vervolgens herstart, nummerherkenning lijkt nu weer te werken zoals het hoort.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic