Wmd64

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

probleem met uitgaande verbinding op carkit

Sinds ik een simkaart van Vodafone gebruik heb ik problemen met bluetooth verbindingen met een carkit. Er wordt wel verbinding gemaakt, maar na een a twee minuten (varieert sterk) kan ik vanaf de carkit niet meer bellen. Als ik de call vanaf de telefoon start pikt de carkit deze wel op en inkomende gesprekken gaan ook goed. Muziek afspelen via de kit ook. Als de connectie wegvalt zie ik op de carkit wel nog de batterijlading indicator, maar de netwerkindicator geeft niets meer aan. De telefoon geeft op dat moment gewoon bereik aan.

Dit gebeurt bij meerdere carkits. (nieuw en oud) Met een andere sim in dezelfde telefoon (Nokia 7+) zijn er geen problemen. Reset van telefoon en van carkit hebben niets opgeleverd. Ik heb een nieuwe sim (paar maanden oud) met NFC. Vodafone helpdesk heeft geen idee en er nog nooit van gehoord.

Geen idee meer wat nog te proberen, behalve een nieuwe sim aanvragen, maar ik weet niet of dat gaat helpen.

Klinkt het bekend of heeft iemand misschien een oplossing?
10 Reacties 10
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Wmd64

Kan me voorstellen dat dit niet handig is! Je kunt een simwissel proberen. Heb je daarnaast gekeken of je toestel helemaal upt to date is betreft software en apps? Het lijkt mij als ik het zo lees mis te gaan met de Bluetooth connectie.
Je kunt eens de carkit opnieuw proberen te koppelen via de carkit.
Wmd64
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:
Hoi Wmd64

Kan me voorstellen dat dit niet handig is! Je kunt een simwissel proberen. Heb je daarnaast gekeken of je toestel helemaal upt to date is betreft software en apps? Het lijkt mij als ik het zo lees mis te gaan met de Bluetooth connectie.
Je kunt eens de carkit opnieuw proberen te koppelen via de carkit.

Hallo Steven,

Telefoon is helemaal bijgewerkt.. Laatste update is de juli update van Google. Apps zijn ook allemaal bij. Koppelen heb ik ook al meerdere malen geprobeerd. Helaas geen effect.

Ik heb een tijdje 2 simkaarten gehad en het viel me op dat wanneer ik de Vodafone sim activeerde het probleem ontstond. Ik heb hem toen gedeactiveerd aangezien het abo nog niet actief was en er verder niet bij stil gestaan. De KPN sim gaf geen problemen. Na de overgang naar Vodafone is de sim dus weer actief en heb ik dit probleem. Ik heb al gezocht naar een manier om NFC op de sim uit te schakelen, maar die lijkt er niet te zijn. Nieuwe sim is nog de enige optie denk ik.

In ieder geval dank voor het meedenken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je kunt NFC uitzetten volgens de handleiding van Nokia.

  • Tik op Instellingen > Verbonden apparaten > NFC.
  • Stel NFC in op uit.
Zou je dit eens kunnen proberen. Naar mijn weten, staat dit echter los van een verbinding met bluetooth.
Wmd64
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:
Je kunt NFC uitzetten volgens de handleiding van Nokia.

  • Tik op Instellingen > Verbonden apparaten > NFC.
  • Stel NFC in op uit.
Zou je dit eens kunnen proberen. Naar mijn weten, staat dit echter los van een verbinding met bluetooth.

Klopt, dat is de NFC van de telefoon, maar ik bedoel de NFC op de sim.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hiermee zet je het gedeelte van de Sim mee uit. Beide werken niet zonder elkaar Wmd64
Wmd64
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok, wist ik niet, maar heb ik in ieder geval wel al geprobeerd. Aan of uit,; geen verschil
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kun je ook eens controleren in de carkit hoe de instellingen staan?
Wmd64
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kan, maar waar ben je naar op zoek? Ik heb het in meerdere kits in verschillende auto's geprobeerd. Zelfde probleem.
Wmd64
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:
Kun je ook eens controleren in de carkit hoe de instellingen staan?

Ik heb toch maar weer eens geprobeerd met de Simkaart in slot 2. Het lijkt nu te werken, dus ik ga er van uit dat ofwel slot 2 anders reageert of dat de sim toch niet 100% goed geplaatst was. Anyway, if it works don't touch it. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah dat is super dat het in nummer 2 wel werkt. Niet meer aankomen ??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic