Biesters

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony Xperia M4 Aqua - Intern geheugen vol

Hallo,

ik ben nu sinds een maand of twee lid van Vodafone. Fijne service, goed bereik, kortom; een goede provider.
Nu heb ik bij mijn 2-jarig abonnement een Sony Xperia M4 Aqua gekozen. Het leek mij, na veel reviews gelezen te hebben, een fijne telefoon tegen een goede maandelijke prijs.

Nu heb ik een aantal problemen;

1. Het interne geheugen (8GB) zit bijna meteen vol. Van de 8 GB is ongeveer 6,5 GB al voorgeïnstalleerd door Sony. Hier valt het besturingssysteem onder, en een hele bak vol aan apps die ik niet gebruik en ook niet kan verwijderen. Ik heb dus zelf 1,5GB over voor apps. Nu heb ik er maar een paar op staan, en ik krijg een melding dat mijn geheugen vol zit en ik apps en bestanden naar mijn externe geheugenkaart moet overzetten. Dit heb ik gedaan, en een paar dagen later (zonder nieuwe apps geïnstalleerd te hebben, en foto's/video's direct naar de externe geheugenkaart op te slaan), krijg ik de melding weer. Nu 'werken sommige systeemfuncties mogelijk niet', hieronder valt bijv. mijn binnenkomende e-mails; die worden niet meer gesynchroniseerd.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het komt er op neer dat het niet op te lossen valt, tenzij ik mijn telefoon root. Dit wil ik niet doen aangezien ik hier barweinig verstand van heb en de garantie vervalt. Google het maar, vrijwel iedereen heeft er last van en velen zeggen dat dit de telefoon totaal onbruikbaar maakt.

2. Mijn simkaart wordt ongeveer 3-dagelijks niet herkend. Ik kijk dan op mijn telefoon en dan staat er in de statusbalk dat er geen simkaart in zit, en dat ik dus ook geen netwerk heb. De simkaart zit er goed in, er is niets mee gebeurt. Zodra ik de simkaart er zelf weer in- en uit doe, werkt het weer. Makkelijk op te lossen dus, maar echt een rotprobleem, aangezien ik dus zo'n twee keer per week zonder bereik zit, tenzij ik dit opmerk en zelf de simkaart weer aansluit.

Al met al ben ik deze mobiel echt spuugzat, en heb ik ontzettend spijt dat ik niet voor een HTC of de Xperia Z5 ben gegaan. Ik neem aan dat het tweede probleem verholpen kan worden door middel van reparatie, maar ik heb liever een andere mobiel. Ik ga morgen even langs de Vodafone winkel, maar ik vroeg me af of er meer mensen tegen deze problemen aangelopen zijn, of dat er een moderator raad weet. Ik hoop dat ik deze mobiel in kan leveren en een nieuwe kan aanschaffen, al is het tegen een (maandelijkse) meerprijs. Ik heb echt geen zin (of geld) om dit abonnement af te kopen, en hoop dat iemand van Vodafone mij kan helpen aan een andere vervangende mobiel.

Zijn hier mogelijkheden voor?

Met vriendelijke groet!
8 Reacties 8
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Biesters wat jammer om te lezen! Voor je interne geheugen hebben onze forumleden misschien enkele handige tips. Het issue met je simkaart valt echter niet via het forum op te lossen. Ik raad je dan ook aan om je toestel hiervoor ter reparatie aan te bieden, je hebt immers nog garantie. Een vervangend toestel is in situaties als deze helaas geen optie.
RiTCH007

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En neem in de toekomst geen 8gb telefoon meer want daar schiet je nergens mee op en moet zeggen dat zelfs de 16gb versie ook zo vol zit. Maar bij de z5 is het standaard 32gb maar de sony/android OS neemt al bijna 10gb inbeslag wat erg groot is vergeleken met andere merken. Dus als ik jou was zou ik hem gewoon verkopen en dan voor de moto g 2015 versie gaan die je nog voor een schappelijke prijs kan kopen aangezienb je nog een tijdje aan je contract vast zit.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

En hele belangrijke tip is om bij de aanschaf van het toestel ook te kijken naar het geheugen ervan. 8GB is erg weinig! En deel gaat al naar het OS en overige waardoor je maar en klein deel ervan overhoudt voor jezelf.
Als je begint vanaf de 16GB dan heb je al wat meer dan 8GB en met 32GB kom je er zeker ook mee verder voorruit!

Ik zelf had en keer op mijn eigen toestel ook de melding dat het geheugen bijna vol zat (veel onnodige items verwijderd en scheelde en hoop) maar na en paar dagen en af en toe opnieuw opstarten merkte ik uit het niets dat de melding verdwenen was.

We hopen nog van je te horen!
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Biesters, heb je nog een update voor ons?
dolfijnanita

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook verder is de Sony m4 goed maar dit is een grote afgang van Sony ik ben blij als ik een andere telefoon kan halen wel pad over 1,5jaar of iemand wil hem ruilen want updaten gaat niet want geheugen is vol en heb alles op sd kaart en nog zegt die dit pfff nooit meer deze telefoon
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
dolfijnanita , welkom op het forum! Jammer om te lezen dat je ook deze problemen ervaart met de Sony M4. Ik kan me voorstellen dat het niet ideaal werkt op die manier. Hopelijk kun je tot aan je verlenging nog een andere oplossing vinden, wellicht is er inderdaad iemand die het toestel met je wil ruilen.
Fleur1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook met 'de mooie aanbieding' die Vodafone mij op eigen initiatie telefonisch deed toen ze mij bij de verlenging met 2 jaar dit toestel aanboden / in de maag splitsten.
Ook het gebruik van een extern Sd kaartje met extra geheugen helpt niet. Ondanks dat er op de Sd kaart nog genoeg schrijfruimte is, wordt die ruimte niet (meer) gezien en gebruikt door het toestel. Ik kan daardoor al geruime tijd geen apps toevoegen. Ik ben zéér ontevreden met dit toestel dat gepresenteerd werd als mooie aanbieding. Het lukt me niet om een medewerker van Vodafone te spreken te krijgen dus nu via deze route mijn Klacht over het mij aansmeren van een slecht toestel. Ik zou graag een echte oplossing aangeboden krijgen van Vodafone!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Fleur1

Jammer om te horen dat je niet tevreden bent over je toestel. Je zou het toestel kunnen laten opsturen ter reparatie. Bekijk de procedure hiervoor op deze pagina: http://voda.fo/ne/57xyu.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic