Opi

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

volledig blokkeren specifiek nummer (inkomend)

Kun je binnenkomende spam-sms-jes van een bepaald nummer blokkeren net als telefoonnummers? Of kan dat alleen via de proceduren voor lastigvallen van Vodafone?
12 Reacties 12
Anonymous
Niet van toepassing
Dit is geheel afhankelijk van welke telefoon je hebt. Sommige HTC en Samsung toestellen hebben deze optie wel om een speciefiek nummer helemaal te blokkeren. IPhones hebben deze optie niet en betreft de andere toestellen durf ik het niet te zeggen. Meestal vind je dit terug onder het bel icoontje en dan opties of instellingen en dan oproepen blokkeren. Je kunt het ook proberen via je contacten, nummer/ persoon selecteren en dan opties of instellingen en dan blokkeren.
Kun je dit niet dan ben ik bang dat je het alleen online kan aangeven.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik meen ook dat hier bepaalde apps voor zijn alleen heb ik mezelf hierin nooit verdiept omdat ik hetvia mijn telefoon kan doen. Meen dat toen der tijd hier iets over heeft gepost.
Eyore72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb hier ook al enige tijd last van (het gaat om nr. 035-7517700). Op internet lees ik dat heel veel mensen last hebben van dit nummer......Heb het nu in mijn toestel weten te blokkeren, maar ik krijg dan toch nog via vodafone een SMS dat ik die oproep gemist heb. Ik heb het wel eens geprobeerd terug te bellen, maar dat nummer is dan niet aangesloten of bestaat niet???... . Ze krijgen mij dus nu wel niet meer aan de lijn en voicemail is ook onmogelijk...., maar van die SMSjes dat ik die oproep gemist heb, wil ik ook af....!
Ik wil dit nummer helemaal niet meer op mijn scherm zien. Hoe kom ik nu nog van de gemiste oproep SMS af??
Via het formulier van vodafone lastig vallen gaat niet werken, want er zijn dan weer eisen voor om het helemaal geblokkeerd te krijgen en daar voldoet het helaas niet aan. Dus kom met een betere oplossing aub.

Alvast bedankt voor jullie aandacht en tijd.

Vriendelijke groeten.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Eyore72, ik zie dat er nog niet gereageerd is. Als je echt lastig wordt gevallen door dit nummer adviseer ik sowieso om het overlast formulier in te vullen. Dan kunnen we ook stappen ondernemen. Helaas is het niet mogelijk om alleen voor dit nummer de smsjes uit te zetten. Als je de voicemail aanzet, krijg je voor geen enkel nummer meer deze berichten.
Eyore72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Kyra,

Ik heb je advies opgevolgt door het formulier in te vullen, ben benieuwd of ze iets voor mij kunnen betekenen.
Alleen heb ik nu er een soort van probleem bij
Krijg de voicemail niet goed ingesteld. Wat ik ook doe: aan of uit. Bij Aan: Mensen kunnen mij opeens niet meer bereiken en worden gelijk doorgeschakeld of Bij uit: er wordt gezegd dat ik in gesprek ben, terwijl ik dit niet ben en ze niks achterlaten... heel vreemd.
Misschien dat er bij het instellen iets mis is gegaan, maar ik kan niet ontdekken wat.
Wellicht kan hier iets aan gedaan worden?

Hoor graag van je.

vr.gr.

Anonymous
Niet van toepassing
Kun je in de telefoon of via my Vodafone controleren of je er een directe doorschakeling hebt aanstaan?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Eyore72 , is het nog gelukt met de voicemail?
Eyore72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Thomas,

Nee het is mij niet gelukt. En in my vodafone app kan ik de directe doorschakeling niet terugvinden.

Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je eecht aan om contact op te nemen met de klantenservice voor de voicemail en betreft overlast raad ik je aan om het formulier in te vullen zoals al aangaf.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Eyore72 ik ben benieuwd! Heb je al contact gehad met de klantenservice?
Eyore72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen,

Formulier heb ik reeds ingevuld. En ik heb de consuwijzer inmiddels geïnformeerd.
Ben niet meer gebeld met dat nummer, dus wellicht is het nu eindelijk voorbij.
Wat voicemail betreft, dat zoek ik nog wel uit, voornaamste was dat onbekende tel.nummer.
Daar stoorde ik mij het meeste aan, die voicemail komt wel weer.
Deze mensen die het belangrijkst zijn kunnen mij gewoon bereiken, dus wat mij betreft: Case Closed
1 januari ga ik toch over op Telfort, omdat ik dan alles met thuis kan combineren.
Voor dat eventjes is het zo goed.

Bedankt allemaal voor de input en hulp.
Fijn weekend !
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen dat het opgelost is
Een fijn weekend alvast!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic