1
Vraag
2
Reageer en help mee
menke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Windows 8.1 Mobile Broadband (laptop)

Wie heeft ervaring met Windows 8.1 Mobile Broadband & Vodafone?

Sinds kort heb ik een laptop met ingebouwde 3G-modem, met Windows 8.1 geinstalleerd.
Windows 8 beschikt over een nieuwe interface (Mobile Broadband genaamd) zodat het installeren van additionele software niet meer nodig is. Dit heeft in mijn ogen voordelen: geen (vaak brakke) software installeren, Windows kan zuinig ingesteld worden voor mobiele data en roaming, verbindingen kunnen sneller gelegd worden.

Met een andere Nederlandse provider heb ik het niet werkend gekregen. Aangezien Windows Mobile Broadband nogal nieuw is kan ik er weinig over terugvinden, waardoor ik nog niet weet of het aan Windows, mijn laptop, de provider, of de 3G-driver ligt.
Heeft iemand ervaring met Windows 8.1 Mobile Broadband? Wie heeft dit aan de praat gekregen met Vodafone, of kan me er meer over vertellen?

Laptop: Dell Latitude E7440, met Windows 8.1 update 1, ingebouwde Dell Wireless 5570 3G-kaart

Meer informatie:
http://www.product-reviews.net/2012/01/24/windows-8-to-boast-instant-on-wifi-mobile-broadband-support/

Hieronder een voorbeeld van de Windows 8 interface:
http://blogs.msdn.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-43-metablogapi/1777.Connecting_2D00_to_2D00_mobile_2D00_broadband_5F00_31C1784A.png
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Menke, ik moet zeggen dat ik meer bekend ben met onze eigen (hippe, superstrakke 😉 😉 software. Maar misschien kunnen we helpen.

Eerst even de basics: kun je aangeven welke APN instellingen je ingegeven hebt en welke foutmelding(en) je krijgt? Die helpen ons waarschijnlijk al een eind op weg
menke
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

Hartelijk dank voor je antwoord. Goed om te horen dat jullie blij zijn met jullie eigen software 😉

Ik heb mijn vraag ondertussen zelf kunnen beantwoorden, en dat deel ik graag met jullie:
Windows 8.1 herkent mijn Dell Wireless 5570 3G-kaart en installeert een generieke driver. De driver lijkt te werken, de schakelaar voor mobile broadband is zichtbaar, en de SIM-kaartinformatie wordt getoond.
Echter, "mobile broadband" is vervolgens niet "aan" te zetten. Wat blijkt: de generieke driver voor de 5570 (meegeleverd met Windows 😎 doet het niet (goed). Installeren van de driver van de fabrikant (Dell in dit geval) verhelpt het probleem. Mobile broadband werkt nu, als geintegreerd onderdeel van Windows.

Nog een groot voordeel: Windows levert de APN-settings van de meeste providers direct mee: C:WindowsSystem32apndatabase.xml

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @menke ,
Dat is nog eens een terugkoppeling:D. Hier kunnen we echt wat mee.
Niet alleen dat je aangeeft dat het opgelost is en hoe je het gedaan hebt. Ook nog een super handige tip erbij. Many Thanx!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic