Sticky

Doorschakelen en Voicemail voor prepaid - Alle ins & outs


Reputatie 5
  • Vodafone Collega
  • 445 reacties
http://voda.fo/ne/45anb



Soms is het gewoon even niet handig om een gesprek aan te nemen. Dan is het handig als je jouw nummer kunt doorschakelen. Naar je Voicemail. Algemene informatie over Vodafone Voicemail lees je op onze website of in de handleiding.
In dit topic behandelen we een aantal veel gestelde vragen over doorschakelen en Voicemail die je niet op onze website vindt.


  • Kan ik mijn nummer doorschakelen naar een ander (niet) Vodafone nummer?
  • Wat kost doorschakelen?
  • Hoe kan ik instellen hoe lang mijn telefoon rinkelt voordat het gesprek wordt doorgeschakeld?
  • Kan ik al mijn doorschakelingen in één keer uit zetten?
  • Mijn doorschakeling werkt niet (meer)
  • Ik weet mijn Voicemailcode niet meer/ Mijn voicemailcode werkt niet meer
  • Ik wil dat iemand alleen een bericht hoort bij mijn voicemail maar niets kan inspreken
  • https://#link8

Kan ik mijn nummer doorschakelen naar een ander (niet) Vodafone nummer?
Bij prepaid kun je alleen doorschakelen naar de Voicemail. Helaas is het niet mogelijk je nummer door te schakelen naar een ander (niet) Vodafone nummer.

Wat kost doorschakelen?
In Nederland gaat bellen naar de voicemail van je tegoed af. Ben je in het buitenland betaal je de kosten voor bellen in het buitenland.

Hoe kan ik instellen hoe lang mijn telefoon rinkelt voordat het gesprek wordt doorgeschakeld?
Zelf de tijd van de doorschakeling instellen: toets *vertraging in na de teleservicecode (of het gewenste nummer). De vertraging is in te stellen met 5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden. Voorbeeld: **61*gewenst nummer*11*25# (25 is het aantal seconden).

Kan ik al mijn doorschakelingen in één keer uit zetten?
Alle doorschakelingen via het Vodafone netwerk kun je in één keer uitzetten door te bellen naar de volgende code: ##002#

Mijn doorschakeling werkt niet (meer)
Controleer of alle instellingen correct zijn.
Is jouw nummer geblokkeerd? (op verzoek of bijvoorbeeld vanwege een betalingsachterstand) Dan is doorschakelen niet mogelijk.
Staat alles correct en heb je geen blokkades? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Ik weet mijn Voicemailcode niet meer/ Mijn voicemailcode werkt niet meer
In Nederland: Neem contact op met de klantenservice. Zij resetten dan je pincode. Bel vervolgens naar de voicemail om je pincode opnieuw in te stellen.
In het buitenland: Neem contact op met de klantenservice. Bel daarna de Voicemail (1233). Je hoort een melding dat je geen toegang hebt en de verbinding wordt verbroken. Vervolgens krijg je een sms met een willekeurige pincode. Met deze pincode krijg je weer toegang tot jouw voicemail.

Ik wil dat iemand alleen een bericht hoort bij mijn voicemail maar niets kan inspreken
Alleen een welkomstbericht laten horen is niet mogelijk. De beller krijgt altijd de mogelijkheid om jouw voicemail in te spreken.

Kan ik mijn notificaties aanpassen naar SMS?
Je kunt dit aanpassen via My Vodafone. Je vindt de optie onder ‘mijn toestel’ > ‘voicemail instellen’. Het is niet meer mogelijk om dit aan te passen door te bellen naar 1233.
Dit geldt ook voor (groot) zakelijke klanten. Het is van belang dat gebruikers een eigen My Vodafone account aanmaken om de voicemailnotificatie te kunnen wijzigen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.