Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes

Voicemail voor prepaid - Alle ins & outs

Soms is het gewoon even niet handig om een gesprek aan te nemen. Dan kun je jouw prepaid nummer doorschakelen naar je voicemail. 
In dit topic lees je meer informatie over voicemail voor prepaid. 


Kan ik mijn nummer doorschakelen naar een ander (niet) Vodafone nummer?
Bij prepaid kun je alleen doorschakelen naar je voicemail. Helaas is het niet mogelijk je nummer door te schakelen naar een ander (niet) Vodafone nummer.

Wat kost doorschakelen?
In Nederland gaat bellen naar de voicemail van je tegoed af. Ben je in het buitenland betaal je de kosten voor bellen in het buitenland.

Hoe kan ik instellen hoe lang mijn telefoon rinkelt voordat het gesprek wordt doorgeschakeld?
Zelf de tijd van de doorschakeling instellen? Toets de vertraging in na de teleservicecode (of het gewenste nummer). De vertraging is in te stellen met 5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden. Dus in dit geval: **61*gewenst nummer*11*25# (25 is het aantal seconden).

Kan ik al mijn doorschakelingen in één keer uit zetten?
Alle doorschakelingen via het Vodafone netwerk kun je in één keer uitzetten door te bellen naar de volgende code: ##002#. Of via My Vodafone

Mijn doorschakeling werkt niet (meer)
Controleer of alle instellingen correct zijn. Is jouw nummer geblokkeerd? (op verzoek of bijvoorbeeld vanwege een betalingsachterstand) Dan is doorschakelen niet mogelijk. Staat alles correct en heb je geen blokkades? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Ik weet mijn voicemailcode niet meer/ Mijn voicemailcode werkt niet meer
Ben je op het moment in Nederland? Neem contact op met de klantenservice. Zij resetten dan je pincode. Bel vervolgens naar de voicemail om je pincode opnieuw in te stellen.Ben je in het buitenland? Neem contact op met de klantenservice. Bel daarna de voicemail (1233). Je hoort een melding dat je geen toegang hebt en de verbinding wordt verbroken. Vervolgens krijg je een sms met een willekeurige pincode. Met deze pincode krijg je weer toegang tot jouw voicemail. Deze kun je erna weer wijzigen. 

Ik wil dat iemand alleen een bericht hoort bij mijn voicemail maar niets kan inspreken
Alleen een welkomstbericht laten horen is niet mogelijk. De beller krijgt altijd de mogelijkheid om jouw voicemail in te spreken.

Kan ik mijn notificaties aanpassen naar SMS?
Je kunt dit aanpassen via My Vodafone. Je vindt de optie onder Producten → Toestel en Sim. Het is niet meer mogelijk om dit aan te passen door te bellen naar 1233.

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Stel je vraag en open je eigen topic. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic