Anneke4

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geldigheid Prepaid tegoed en nummer

Hallo, vandaag een SMS gekregen op mijn pre-paid . Als of ik een cadeautje kreeg .
"Goed nieuws ! vanaf 19 maart is het niet meer nodig om 1x per jaar je pre paid een opwaardering te doen!! Ik denk mooi.......Helaas . Vanaf nu moet je voort elk half jaar of je tegoed, dus opwaarderen. Wat is dat voor volksverlakkerij..... Ik en met mij, zijn er mensen die de telefoon puur voor nood gevallen hebben. Dus daar voor prepaid kiezen. Maar vind het schandelijk, dat je trouwe klanten. zo voor dom probeert weg te zetten !!
13 Reacties 13
Palomino1521

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Voor wie was dat SMS bericht met dat goede nieuws, in ieder geval niet voor de gebruikers van Prepaid Vodafone. Dat is lekker handig, als je per ongeluk vergeet een SMS of te bellen vervalt je kaartje en ook je beltegoed weg. Ik denk dat dit een verkeerde stap is van Vodafone, want er zijn nog wel andere providers die wel jaar geldig zijn, zoals vroeger bij Vodafone. Ik als trouwe klant en heel veel gebruik van Prepaid, ook voor tracers en alarmen via GSM netwerk zal verder kijken en eventueel overstappen. Ik als oude klant voel me door dit besluit zeer gedupeerd. En ik heb ook Vodafone op mijn GSM telefoon dus heb ik deze SMS gelezen, maar er zijn er heel veel die dit bericht niet hebben ontvangen en dan werkt de GSM tracer en GSM alarm niet meer en kaartje ook vervallen, zullen ze blij mee zijn. Vgr. Wim.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hoi Anneke4 en Palomino1521,

Is het jullie duidelijk dat je niet hoeft op te waarderen, maar dat je jouw tegoed/telefoon minimaal één keer per half jaar gebruikt? Voorheen was het van belang dat je minimaal één keer per jaar opwaardeerde, maar dit hoeft dus niet meer. Hierdoor kost het mensen die hun prepaidkaart weinig gebruiken dus minder geld.
Palomino1521

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedendag, het gaat niet over het probleem van opwaarderen ieder jaar met 10,00 euro en nog een eventuele uitloop met opwaarderen van 3 maanden, dat systeem werkte perfect, maar nu 1 X per half jaar gebruiken is het probleem. De meeste gebruikers weten helemaal niet dat de regels veranderd zijn, ik zag het op mijn Vodafone telefoon met SMS. Met gebruik in telefoon is het geen probleem, maar deze kaarten worden gebruikt in tracers en alarmen via GSM netwerk. Ik weet zeker dat dit de aankomende tijd veel problemen zal geven, maar dan verwijs ik de mensen door naar Vodafone. Vgr. Palomino1521
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Goedemorgen allemaal !

Krijg je in de nieuwe situatie een sms en/of mail bijtijds (binnen 6 maanden) om de simkaart actief te gebruiken op het netwerk om de geldigheidsduur te waarborgen, het nummer en beltegoed uiteindelijk dus niet vervalt?

Als voorbeelden alarmsysteem testen, een telefoontje plegen.

Fijne dag nog allemaal ! ????
Palomino1521

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedendag, het gaat hier niet over één alarm, maar over div. alarmen en tracers ( ongeveer 30 stuks ) die ik voor mensen via internet opwaardeerde, dit kan dus niet meer en zelf kunnen ze het niet, opwaarderen kon ik makkelijk doen, nu word het een dagtaak en moeten ze het zelf doen, wat fout gaat. Gr. Palomino1521
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Goedemorgen !

Kleine vraag voor duidelijkheid.
Wordt er bij een test van het alarm een sms verzonden?
Palomino1521

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen, bij alarm word gewoon ingebeld, eventueel op 3 telefoonnummers en bij de tracers een SMS. De test moet je dus 3 X per jaar doen om er zeker van te zijn binnen de 6 maanden te vallen, anders is kaartje vervallen. Alarmen moeten dan weer ingeprogrammeerd worden met nieuw kaartje en de tracers is helemaal een probleem, want die zitten verstopt en moeten uitgebouwd worden. Vgr. Palomino1521
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Begrepen!

Fijne dag nog !????
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Best jammer dat niemand de moeite heeft (willen) genomen om op mijn vraag te reageren vanuit Vodafone, zelfs niet nadat deze gericht was aan Sietske...

schreef:
Goedemorgen allemaal !

Krijg je in de nieuwe situatie een sms en/of mail bijtijds (binnen 6 maanden) om de simkaart actief te gebruiken op het netwerk om de geldigheidsduur te waarborgen, het nummer en beltegoed uiteindelijk dus niet vervalt?

Als voorbeelden alarmsysteem testen, een telefoontje plegen.

Fijne dag nog allemaal ! ????

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Friesian, sorry dat we deze vraag hebben gemist. Ik ga het voor je navragen. Zodra ik meer weet laat ik je iets weten!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes


Ben ik weer. Met een antwoord:

1 maand voor het vervallen van het tegoed/nummer ontvang je een sms bericht en/of e-mail. Let wel, dit geldt alleen als je de commerciële notificaties niet hebt uitgesloten. Voor het ontvangen van een e-mail dien je uiteraard je nummer te registeren via My Vodafone.

Hoop dat jullie hier voldoende aan hebben 🙂
Palomino1521

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedendag, als er een sms bericht word verzonden naar prepaid alarm of trace nummer ziet niemand dit, dus heeft in dit geval geen nut. De meeste gebruikers van deze alarmen met Vodafone Prepaid kaarten weten deze verandering niet, dus werkt de alarm melding niet meer straks. We zien wel, ik stuur ze door naar Vodafone.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Palomino1521, je ontvangt ook een e-mail. Dus ik raad je aan om je simkaart te registreren via My Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic