1
Vraag
2
Reacties
MLC

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kan ik Vodafone prepaid omzetten naar abonnement met nummerbehoud?

Voor mijn oude moeder die een prepaidkaart heeft van Vodafone, wil ik graag kijken of ik dat kan wijzigen naar een abonnement met bijv. 100 belminuten per maand. Kan dat met nummerbehoud?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
J. Caris wrote:

Vraagje. Is het waar dat het resterend bedrag op de prepaid kaart verrekend wordt bij oversluiten naar abonnement. Als ik dit Google krijg ik antwoord dat Vodafoon dat niet doet. Wie weet hier meer van. Mijn vrouw overweegt ook zo'n overstap

Hoi @J. Caris 
Sorry voor mij late reactie, had je bericht niet gezien.
Maar het klopt, als je een prepaid Vodafone kaartje hebt, en je gaat naar een Vodafone abonnement, dan gaat je tegoed gewoon mee en zal deze van je eerste factuur worden afgehaald. Dus je hoeft deze dan niet op te maken. Het is wat anders als je van een andere provider naar Vodafone komt, dan gaat het niet mee en vervalt deze.

Dit kan je lezen op de webpagina van Vodafone:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml

Als je het invult van prepaid Vodafone naar abonnement Vodafone dan lees je helemaal onderaan:

  • Zorg ervoor dat er nog wel een klein beetje prepaid-tegoed op je simkaart staat op de datum dat je nummer over gaat. Als je namelijk geen prepaid-tegoed meer hebt, kan het zijn dat je nummer afgesloten wordt en lukt het niet om je nummer mee te nemen.
  • Je krijgt je resterende prepaid-tegoed terug via één van je eerste rekeningen

Bekijk in context

15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @MLC 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat leuk dat je voor je moeder aan het kijken bent of je iets voor haar kan betekenen wat betreft prepaid naar abonnement. Maar natuurlijk kan je van Vodafone prepaid naar Vodafone abonnement met nummerbehoud. Al het geld dat op het prepaid kaartje staat hoef je niet op te maken, deze zal Vodafone op de eerste factuur verrekenen, dat is ook weer een voordeel 

Hoe je dit kan doen, bekijk deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml


Kies daar van Vodafone Prepaid naar Vodafone Abonnement en je krijgt er alle uitleg. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

MLC
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie. Nu zie ik wel dat ze dan een nieuwe simkaart sturen, ook al vink je nummerbehoud aan. Maar ze heeft een seniorenmobiel waar nog zo’n groter simkaartje inzit. Ik vrees dat de nieuwe sim dan niet gaat passen? 

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Maar heeft je moeder dan wel echt een abbonnement nodig?

Als het gaat om de 100 belminuten, dan kan je net zo goed de prepaid BEL/SMS bundel activeren, dan krijgt ze elke maand voor 4 euro 100 belminuten/smsjes.

Zie link: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid

 

Hoef je ook geen simkaarten om te wisselen, en als ik het zo hoor lijkt het mij genoeg.

MLC
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank. Maar ze zit straks weer “opgesloten” in het tehuis. Als ik die bundel activeer, blijft die dan gewoon onbeperkt aanstaan?

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
MLC wrote:

Dank. Maar ze zit straks weer “opgesloten” in het tehuis. Als ik die bundel activeer, blijft die dan gewoon onbeperkt aanstaan?


Ah alle prepaid data bundels worden wel automatisch vernieuwd maar de bel bundel weer niet, die moet je dus elke maand activeren. Wel slim van vodafone haha.

Al is het wel zo, dat je ook op afstand via Myvodafone/Vodafone app bundels kan activeren en opwaarderen, dus ze hoeft nooit zonder bundel te zitten.

https://forum.vodafone.nl/prepaid-3/my-vodafone-voor-prepaid-299438

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @MLC, welkom op de Vodafone Community. 

Wat lief dat je even voor jouw moeder in de bres springt. Ik zie dat je al diverse tips hebt gekregen van onze community-toppers. 
 

MLC wrote:

Nu zie ik wel dat ze dan een nieuwe simkaart sturen, ook al vink je nummerbehoud aan. Maar ze heeft een seniorenmobiel waar nog zo’n groter simkaartje inzit. Ik vrees dat de nieuwe sim dan niet gaat passen? 

De simkaart die je moeder gaat ontvangen is een 3-1 simkaart. Je kunt de simkaart dus in de gewenste grootte uitdrukken (Nano, Micro en Macro). 

Misschien nog een handige tip om mee te geven. Mocht je de omzetting doen naar een abonnement, sla dan de contacten op op het toestel of eventueel in een Samsung account, Google Account of Icloud account voordat de simkaart geactiveerd wordt. Zo raakt jouw moeder geen gegevens kwijt.

MLC
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank. Dat is dan een simkaart waarbij ze haar eigen Vodafone mobiele nummer zou behouden?

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes
MLC wrote:

Dank. Dat is dan een simkaart waarbij ze haar eigen Vodafone mobiele nummer zou behouden?


Ja ze kan gewoon haar eigen nummer behouden. Alle providers zijn verplicht om nummerbehoud aan te bieden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
MLC wrote:

Dank. Dat is dan een simkaart waarbij ze haar eigen Vodafone mobiele nummer zou behouden?

Zoals ik in het begin al beschreef, als je over wil stappen van Prepaid naar Abonnement dan kan je je nummer gewoon meenemen. Lees de webpagina van Vodafone die ik in het eerste bericht al had geschreven. 

Of je blijft bij Prepaid en je koopt elke maand een bundel, dat kan ook. Je moet dan wel zorgen dat er elke maand voldoende geld op je prepaid nummer staat. Ook dat is geen probleem als je deze elke maand aanvult. Maar een abonnement is natuurlijk makkelijker. Het is wat je zelf wil 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Nummerbehoud is zeker mogelijk @MLC. Dat kan geregeld worden bij de aanvraag. 

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Ik zie niet zo zeer in waarom zo gefixeert op een abbo als ze slechts 100 minuten zou nodig hebben…

De goedkoopste abbo bij vodafone is 12,50 e per maand en dan moet je nog een 2 jarig contract nemen.

Ik zou gewoon voor 25 euro opwaarderen in 1 keer, daarmee kan je tot 6 prepaid bundels activeren, dat is dus genoeg voor een halfjaar.

Dus zelfs als je moeder straks weer opgesloten zou zitten is dat geen enkel probleem. Installeer de Myvodafone app op je eigen smartphone en beheer vanaf daar alle bundels, tegoed kan je inzien, het is dus niet zo dat ze opeens niet zou kunnen bellen, dat heb je zelf in de hand.

 

Maar inderdaad het is wat je zelf liever hebt natuurlijk, het zijn jouw centen 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @John500 
Klant wil weten of het mogelijk is om van prepaid naar abonnement te gaan met nummerbehoud. Daar geef ik antwoord op ??. 

De keuze ligt bij de klant wat die wil doen. Er zijn nog wel meer gedachten die door mij heen gingen over deze vraag en persoonlijk kan ik nog wel meer adviezen geven, maar dat is de vraag niet ??. 

J. Caris

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vraagje. Is het waar dat het resterend bedrag op de prepaid kaart verrekend wordt bij oversluiten naar abonnement. Als ik dit Google krijg ik antwoord dat Vodafoon dat niet doet. Wie weet hier meer van. Mijn vrouw overweegt ook zo'n overstap

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
J. Caris wrote:

Vraagje. Is het waar dat het resterend bedrag op de prepaid kaart verrekend wordt bij oversluiten naar abonnement. Als ik dit Google krijg ik antwoord dat Vodafoon dat niet doet. Wie weet hier meer van. Mijn vrouw overweegt ook zo'n overstap

Hoi @J. Caris 
Sorry voor mij late reactie, had je bericht niet gezien.
Maar het klopt, als je een prepaid Vodafone kaartje hebt, en je gaat naar een Vodafone abonnement, dan gaat je tegoed gewoon mee en zal deze van je eerste factuur worden afgehaald. Dus je hoeft deze dan niet op te maken. Het is wat anders als je van een andere provider naar Vodafone komt, dan gaat het niet mee en vervalt deze.

Dit kan je lezen op de webpagina van Vodafone:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml

Als je het invult van prepaid Vodafone naar abonnement Vodafone dan lees je helemaal onderaan:

  • Zorg ervoor dat er nog wel een klein beetje prepaid-tegoed op je simkaart staat op de datum dat je nummer over gaat. Als je namelijk geen prepaid-tegoed meer hebt, kan het zijn dat je nummer afgesloten wordt en lukt het niet om je nummer mee te nemen.
  • Je krijgt je resterende prepaid-tegoed terug via één van je eerste rekeningen
J. Caris

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou zo gemakkelijk is het nog niet om prepaid om te zetten naar abonnement. Na 5 bestellingnummers, 5x gechat met Vodafoon waar de simkaart bleef kreeg ik telkens andere excuses. Nu moet het goed komen met het abonnement. Na de laatste keer doorvragen is onder behandeling met creditassesment wil je hun nummer terugbellen. Telkens dit nummer is buiten gebruik. Wat een slechte service. Inmiddels navraag gedaan over creditregristatie bij onze bak. Die zegt dat er niets loopt. Onder zelfde bankrekening heeft mijn man al 5 jaar een abonnement lopen. De enerlaatste keer kreeg ik bij wijze van compensatie gratis 15 euro bijgeschreven op mijn creditkaart. Telefonisch krijg je geen verbinding. Wij zijn er bijna klaar mee. Dan maar weg bij ziggo ( na 15 jaar ) en abonnement bij uw concollega. 

Is dit omdat ik nog bijna 80 euro op mijn prepaid heb staan, of wat is de achterliggende reden. Hoe kom ik aan een telefoonnummer wat verder gaat dan hun zogenaamde stafmedewerkers, want daar ben ik klaar mee.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic