hanton

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mifi met YOU simkaart

vorig jaar kocht ik die mifi en de simkaarr, met een maandbundel voor interner dat in heel ejropa zou moeten werken. Ik kan ee echter alleen iNedrland mee internetten vorig jaar net over de grens in Belgie, allen etwert gee jnternet, Vodafone heeft alles gecontroleerd maar kon het probleem niet vinden ze zouden blijven zoeken. Dit jaar net oer de grens in Duutsland herzelfde, bij Vodafone in Denekamp geweest, die hbben Vodafone gebeld die een reset uirgevoerd heeft, terug in Duisland blijft het probleem bestaan, niet oogelost dus. In Nordhorn bjj Vodafone geweest die odrsteunen een nederlandse simkaart niet, wel heeft men de settings van de mifi nagezien en die waren correct, bellen vanuut Duutsla d ging wel conclusie simkaart stuk. Toen zelf maar gechat met vodafone, die vertelde mij dat bjj de asn lie.vodafone.com moest staan en daar stond enkel vodafone, maar de simkaart werkte wel in nederland ! Dus toch maar die aanpssing gemaakt, dat ging ekel via een nieuw profiel en zowaar iternet werkte ! Nu nog afwachten of de simkaart nog werkt in Nederlad, wel vreemd voor Nederlad is vodafone schijnbaar voldoende, voor europa is live.vobafone.ckm echt vereist ????
7 Reacties 7
hanton
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
sorry maar ik bedoel een you simkaart
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hi Hanton,
Welkom op de Vodafone Forum en bedankt voor je berichtje.
Toevallig had iemand anders hier ook last van en ook daar is het bij opgelost door het aan te passen naar live.vodafone.com. Zo zie je maar weer wat een aantal instellingen al niet kan doen. Hoop dat het straks allemaal blijft werken en dat je er nog veel plezier mee hebt.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:
Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld (sommige gevallen kan het ook vodafone zijn als gebruikersnaam)
Wachtwoord: Niet ingesteld (sommige gevallen kan het ook vodafone zijn als wachtwoord)
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
hanton
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor je reactie, jammer dat de support daar vorig jaar niets van gezegd heeft en vreemd dat in Nederland de APN van enkel Vodafone volstaat. Dat zet je op het verkeerde spoor !
hanton
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben nu weer in Nederland en de midi met het simkaartje van Vodafone maakt dus geen verbinding met het internet, ik zal die APN dus maar weer in Vodafone gaan veranderen !
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
hanton,

De APN moet altijd zo staan zoals Energieboy aan heeft gegeven, met zowel gebruikersnaam als wachtwoord vodafone. Werkt alles wel wanneer de APN op deze manier is ingesteld?
hanton
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heeft een MIFI soms andere instellingen dan een smart phone, Bij de netwerk instellingen staat APN management, daaronder staat een default profiel met bij APN ingevuld Vodafone, usernane en wachtwoord leeg, dat profiel werkte in nedeNeder, maar het was niet te wijzigen, ik heb dus een nieuw profiel aangemaakt met dezelfde settings maar voor de APN dle met live.. inmiddels werkt de MIFI ook weer in Nederland met deze instellingen zonder dat ik iets veranderde. Met vriendelijke groet, Anton


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
hanton, de APN is afhankelijk van het abonnement, maar meestal zal live.vodafone.com of anders office.vodafone.nl inderdaad altijd werken, zowel in Nederland als in het buitenland. In Nederland maken we wel gebruik van APN redirect, hierdoor wordt een verkeerd ingestelde APN alsnog doorgeleid. In het buitenland is dat helaas niet mogelijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic