ErikBrown

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opwaarderen met kredietkaart vanuit het buitenland niet geaccepteerd

Ik woon in het buitenland en heb een paar dagen terug geprobeerd mijn Nederlandse Vodafone prepaid sim op te waarderen via de Vodafone website . Ik heb betaald met mijn buitenlandse krediet kaart. De bank geeft aan dat het geld is afgeschreven maar de Vodafone web pagina voor het opwaarderen gaf aan dat de betaling mislukt was. De Mijn prepaid web pagina geeft ook mijn oude krediet aan, dus zonder het nu betaalde bedrag. Volgens mijn bank is het wel betaald dus kunt U dit even voor mij controleren en mijn sim alsnog opwaarderen met het betaalde bedrag? Ik heb euro 5 betaald.

@Steven was zo behulpzaam om te reageren. Helaas was de volgende reactie na een paar uur minder behulpzaam: Topic gesloten, geen reactie. Vandaar dat ik het nog maar een keer probeer.

Ik heb ondertussen ook online een bericht achter gelaten ergens op Mijn prepaid. Ik kreeg een antwoord via email dat mijn vraag belangrijk was en er was een betalingsbewijs nodig was. Ik heb met email een screenshot van mijn telefoon opgestuurd. (mijn maandelijkse afschrift heb ik nog niet ontvangen van de bank) Maar ik heb nog geen antwoord gekregen. In de email was ook een link vermeld waarmee ik "je ons op elk moment bereiken via de chat". Helaas werkt die link niet. Het leidt naar een pagina met info over dit forum en de optie om te bellen.

Enig idee hoe ik mijn probleem oplos? Ik heb nog drie dagen voordat mijn krediet in het niets zal verdwijnen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi ErikBrown
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit is natuurlijk heel vervelend, zeker als je in het buitenland bent en je wel bewijs hebt dat het is afgeschreven maar Vodafone het nog niet bijschrijft. Via de community is het voor klanten die klanten helpen zo ie zo niet op te lossen en de moderatoren kunnen ook niet met je mee kijken vanwege privacy. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de klantenservice van Vodafone door te bellen maar je kan ook een chat starten (deze link werkt overigens wel, mits je geen POP-up blokkers gebruikt).

Voor de zekerheid nog even deze info:
Vanaf 19 maart 2018 blijven je tegoed en nummer onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Fijn nieuws dus, want je hoeft niet meer 1x per jaar op te waarderen terwijl je misschien nog genoeg tegoed hebt.

Het kan dus zijn dat je nummer niet meer actief is omdat je niet aan bovenstaande voorwaarden hebt voldaan. Dit kan je dus via de chat navragen, zie link hier boven, of door een privé bericht te sturen via Facebook of Twitter. Deze mensen kunnen in het systeem kijken wat er aan de hand is en je perfect helpen.


** Ik heb nog even gekeken naar het bericht wat je hiervoor hebt geschreven en daar heb ik als advies gegeven om te bellen: Bellen vanuit het buitenland: +31 654500100 (vanaf maandagochtend 08:00 uur weer bereikbaar) - daarop heeft Steven gevraagd of het allemaal gelukt is en daar is geen antwoord op gegeven en heeft daarom de topic gesloten. **

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi ErikBrown
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit is natuurlijk heel vervelend, zeker als je in het buitenland bent en je wel bewijs hebt dat het is afgeschreven maar Vodafone het nog niet bijschrijft. Via de community is het voor klanten die klanten helpen zo ie zo niet op te lossen en de moderatoren kunnen ook niet met je mee kijken vanwege privacy. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de klantenservice van Vodafone door te bellen maar je kan ook een chat starten (deze link werkt overigens wel, mits je geen POP-up blokkers gebruikt).

Voor de zekerheid nog even deze info:
Vanaf 19 maart 2018 blijven je tegoed en nummer onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Fijn nieuws dus, want je hoeft niet meer 1x per jaar op te waarderen terwijl je misschien nog genoeg tegoed hebt.

Het kan dus zijn dat je nummer niet meer actief is omdat je niet aan bovenstaande voorwaarden hebt voldaan. Dit kan je dus via de chat navragen, zie link hier boven, of door een privé bericht te sturen via Facebook of Twitter. Deze mensen kunnen in het systeem kijken wat er aan de hand is en je perfect helpen.


** Ik heb nog even gekeken naar het bericht wat je hiervoor hebt geschreven en daar heb ik als advies gegeven om te bellen: Bellen vanuit het buitenland: +31 654500100 (vanaf maandagochtend 08:00 uur weer bereikbaar) - daarop heeft Steven gevraagd of het allemaal gelukt is en daar is geen antwoord op gegeven en heeft daarom de topic gesloten. **
ErikBrown
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Uiteindelijk toch goede service. Ik kreeg via de chat op de app een telefoon nummer van de helpdesk dat ik gratis kon bellen. Nu is het probleem opgelost en heb ik net mijn account opgewaardeerd. Heel erg bedankt Vodafone!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
TOP, goed om te horen dat het is opgelost.
Veel plezier!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super om te lezen dat het opgelost is. Het vorige topic is na 2 dagen gesloten omdat er geen reactie was.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fijn dat het is opgelost, dit topic is nu ook gesloten. 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic is nu gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic