Beantwoord

prepaid op Bonaire

  • 7 maart 2020
  • 7 reacties
  • 517 keer bekeken

Mijn man had een prepaid tegoed van € 50 en ik € 20.

Bij aankomst op Bonaire halen wij de vliegtuigstand er af.

In ons appartement komen we de volgende dag tot de ontdekking dat al ons prepaid tegoed weg is en er een EU databundel  van € 60,00 actief is geworden. 

Wij hebben niet gebeld en alleen internet via de WIFI van het park gebruikt .

Hoe kan dit? Zijn wij iets vergeten uit te schakelen?

 

icon

Beste antwoord door Energieboy 7 maart 2020, 19:02

Hoi @jolielz 
Waarschijnlijk staat je roaming nog aan op je toestel. Als je deze uit zet, dan kan je geen gebruik maken van je toestel in het buitenland. Door hem uit de vliegtuigmodus te halen maak je contact met het netwerk, wat elke smartphone elk minuut wel eens doet (controle mail of andere dingen op de achtergrond). 

Ik denk dus dat je roaming uit moet zetten en dat het dan goed zit. En daarna gewoon op WiFi verder gaan, dan komt het ‘denk ik’ wel goed. 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @jolielz 
Waarschijnlijk staat je roaming nog aan op je toestel. Als je deze uit zet, dan kan je geen gebruik maken van je toestel in het buitenland. Door hem uit de vliegtuigmodus te halen maak je contact met het netwerk, wat elke smartphone elk minuut wel eens doet (controle mail of andere dingen op de achtergrond). 

Ik denk dus dat je roaming uit moet zetten en dat het dan goed zit. En daarna gewoon op WiFi verder gaan, dan komt het ‘denk ik’ wel goed. 

@jolielz @Energieboy 

Balen inderdaad. Wat Energieboy hierboven aangeeft kan inderdaad de oorzaak zijn. Je kunt dit overigens ook vaak in je toestel nakijken bij het mobiele dataverbruik.

Heb je roaming en mobiele data nog uitgezet @jolielz?

Reputatie 7
Badge +22

Heb je roaming en mobiele data nog uitgezet @jolielz?

Vast wel want de TS komt niet meer terug :joy::rofl:
Of is lekker aan het genieten in Bonaire :wink:

Laten we hopen dat ze aan het genieten zijn @Energieboy.

Lieve mensen, bedankt voor jullie antwoord. Sorry dat het even duurde om te reageren. We hebben inderdaad roaming uitgezet.

 

Maakt niks uit @jolielz! Geniet van jullie verblijf op Bonaire!