1
Vraag
2
Reageer en help mee
WimS

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tegoed weg indien niet tijdig gebruikt?

Heb een databundel van 6 Gb gekocht. Dat zou ik dus mogen verbruiken, want er is voor betaald.

Hoe komt Vodafone er bij om te bepalen dat ik deze bundel niet meer kan gebruiken als dit niet voor 13 april verbruikt heb?

Of krijg ik dan gewoon de aanschafkosten (en niet te vergeten de aansluitkosten) terug?

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @WimS 
Ik weet niet wanneer je deze gekocht hebt?
Want er zit wel een houdbaarheidsdatum aan. Voor info, zie:
https://www.vodafone.nl/support/prepaid/tegoed-opwaarderen.shtml

Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Je hoeft dus niet 1x per jaar op te waarderen als je nog genoeg tegoed hebt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bundels bij prepaid zijn letterlijk een maand geldig. Zet je de bundel aan op 13 maart, dan vervalt de bundel op 13 april. Dit staat ook in My Vodafone bij de bundel. Zodra je een bundel dan ook aanzet, ga je akkoord met de voorwaarden @WimS. Indien het tegoed niet verbruikt is, vervalt helaashet tegoed. 

WimS
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet dat dit de voorwaarden zijn. Maar dat neemt niet weg dat dit schandalig is.

Alsof de slager mijn ingevroren vlees na een maand terug eist: ‘had je het maar eerder op moeten eten...'

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is natuurlijk totaal iets wat je niet kunt vergelijken @WimS. Zoals ik al aangaf staat het duidelijk vermeld. Zodra je de BloX aanzet, ga je akkoord met deze voorwaarden.
Ik zal je feedback intern aankaarten. 

WimS
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De enige vergelijking die ik niet kan maken: inderdaad heeft een slager niet van die belachelijke voorwaarden waarmee ik akkoord moet gaan om iets bij hem te kunnen kopen.

Mij hoef je niet duidelijk te maken dat ik akkoord ben gegaan met de voorwaarden: ik weet dat. Ik stel gewoon dat die voorwaarden schandalig zijn. Goed om dat aan te kaarten - dank daarvoor!

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Ik vind dat Wim hier wel een punt heeft.

Ik vind dat je data wat je overhoud op zijn minst, minimaal de volgende maand nog moet kunnen verbruiken, desnoods met de voorwaarden dat het alleen geld als je de bundel verlengt.

Zo verliest de klant niet snel de data en vodafone ook geen inkomsten.

Bij de spaanse vodafone kan je met prepaid tot 3 maanden je data gebruiken….

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Uiteraard waarderen we jullie feedback hierover @John500 @WimS. Zoals Steven al aangaf: we hebben dit intern doorgespeeld. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
John500 wrote:

Bij de spaanse vodafone kan je met prepaid tot 3 maanden je data gebruiken….

Maar we zitten hier niet bij Vodafone Spanje, maar bij Vodafone Nederland 
En daar kunnen best heel veel verschillen in zitten! Zelf in Vodafone Duitsland zitten er nog veel verschillen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Topic gesloten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic