Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @abby1957,

Welkom op het Vodafone Forum! Lastig dat het opvragen van een unlockcode via de website niet lukt! In dat geval is het mogelijk om de code aan te vragen bij onze klantenservice.

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Via het Forum is het niet mogelijk om je gegevens na te kijken of dit soort zaken aan te vragen, kijk voor meer informatie hierover in dit topic.

Bekijk in context

297 Reacties 297
amiraht

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik heb een Blackberry Bold 9700 en voorheen had ik een t-mobile abbonnement. Die loopt nog tot 21 oktober, maar hij is wel al opgezegd. Toen heb ik een vodafone blackberry simkaart gekocht, met internet blox en sms blox. Normaliter zou je dan gewoon van alle diensten gebruik kunnen maken, maar ik heb het probleem dat als k een sms stuur er 'ongeidentificeerde abonnementhouder' komt te staan. Dus ik kan niet smssen. Ook bellen kan niet, dan geeft hij aan dat de lijn bezet is, wat helemaal niet zo is. Verder kan ik wel gewoon pingen en internetten. Dit probleem is sinds 12-08 en ik heb deze simkaart sinds 06-08.
 
Ik heb al vanalles geprobeerd: sim kaart eruit halen, sim kaart in een andere telefoon, andere simkaart in mijn blackberry, battery pull, batterij eruithalen, alle servicebooks verwijderen behalve provoisining. Maar niets helpt!
 
Ik heb naar de klantenservice gebeld en die kon me niet helpen. Al mijn instellingen staan goed en m'n simkaart was ook gewoon goed geregistreerd.
 
Kunnen jullie mij helpen? Ik raak echt gefrustreerd hierdoor en ik wil echt van mijn Blackberry af, ik word er gek van! Al dat gezeik steeds.
 
Alvast bedankt!
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Amiraht,

Als eerste welkom op het Vodafone Forum!

Je hebt nog geen reactie op je vraag gekregen dus ik spring even bij 😉
Je geeft aan dat de melding "ongeidentificeerde abonnementshouder" in je display komt.

Deze melding geeft aan dat de simlock die TMobile op het toestel heeft gezet nog actief is.
Een simlock wil zeggen dat de toestellen alleen gebruikt kunnen worden met simkaarten van de desbetreffende provider, dit is heel normaal.

Ik kan niet voor TMobile spreken maar bij Vodafone kan het zijn de de unlockcode betaald moet worden, zeker als je toestel minder dan een jaar oud is, is hij ouder kan deze kostenloos opgevraagd worden.

Het lijkt me dat TMobile ook zo'n soort mogelijkheid heeft, maar ik raad je aan ze hier even voor te bellen/mailen.

Ik hoop dat je zo wat verder komt.

Groet,

Chris
Moderator Vodafone Forum


amiraht

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel, maar ik kan wel iedere andere simkaart in mijn blackberry doen en daarmee bellen/smssen. En hij is inderdaad ouder dan 2 jaar denk ik wel. Dus moet ik dan alsnog T-Mobile bellen hierover?
 
Groetjes!
Ruth

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
 
ik heb precies hetzelfde probleem.
alleen heb ik een prepaid simkaart, gekocht bij een vodafone winkel hier 
in de buurt, die me overigens niet konden helpen met dit probleem.
 
hoop dat iemand hier me wel kan helpen !
anko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
zit met hetzelfde probleem, heb een prepaid kaartje en een los toestel gekocht ...simlockvrij
is hier een oplossing voor
kan niet bellen en sms wel internetten en pingen   Help!!
anko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oplossing gevonden
na het verwijderen van de laatst geinstalleerde app, doet alles het weer perfect.
elizaarts

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dus je moet al je apps verwijderen???? ik heb t zelde probleem en vind het vreselijk
BDN

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vrouw met kerst een 4s gegeven, gekocht bij Vodafone met een Vodafone abbonnement.
Sinds gister werkt het toestel niet meer: Scherm geeft de mededeling SIMLOCK.
Als je dat probeert op te heffen vraagt ie om een SIMLOCK code (en die hebben we niet).
 
Vodafone snapt het ook niet en verwijst naar Apple - maar dat lijkt me onzin, de simlock is iets van de provider en bovendien heb ik het toestel bij Vodafone gekocht, niet bij Apple.
 
Iemand die dit herkend?
 
 
NewOakley

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dit herken ik. Sinds 4 weken heb ik dit twee maal gehad.
 
Door Vodafone Klantenservice te bellen kan je de Puckcode krijgen en kan je hem ontgrendelen. Ik ben er nog niet uit of dit aan het toestel of de simkaart ligt. Daar probeer ik nog achter te komen.
 
Andre

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey Guys,

Dit is gewoon de Pincode die standaard op een simkaart aanwezig is.

Je kan hier een 0000 proberen. Als dat niet werkt zal je even contaqt op moeten nemen met de klantenservice daar kunnen ze de Pukcode opzoeken.
Erwin026

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Binnenkort ga ik een prepaid iPhone 4G simlock vrij aanschaffen, nu ben ik inbezit van een normale prepaid simkaart.
Er moet natuurlijk een micro kaartje in, kan ik op één of andere manier een micro simkaart krijgen en dat ik mijn nummer en bel te goed wel behoud?!

Verneem het graag van jullie/Vodafone.

Met vriendelijke groeten,
Erwin
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Bestel via de klantenservice alvast een "micro-SIM Prepaid Replace" kaart.
 
Wanneer je die binnen hebt en je hebt je toestel, stap je bij een Vodafone-winkel naar binnen met dat nieuwe kaartje en je ID-bewijs, of bel je nogmaals de klantenservice en laat de nieuwe SIM activeren.
 
Als je zorgt dat je vooraf geregistreerd bent via MyVodafone is het kostenloos, anders kost het je 11,50 euro.
 
Succes en veel plezier met je iPhone toegewenst.
niekschuuring

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
ik heb een bb curve 8520 al langer dan een jaar in bezit en wil nu een t-mobile simkaart gebruiken maar als ik de unlockcode opvraag komt er een foutmelding dat ik het later nog eens moet proberen en ben ook al naar een winkel geweest maar ze zeiden ik kan je niet helpen je moet via internet doen maar dat lukt niet kan iemand mij helpen?
groetjes niek schuuring
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Niek,
 
ik ben bang dat wij je hiermee niet op het forum kunnen helpen.
 
Dat ze het IN de winkel ook niet kunnen klopt op zich, ze hadden naar mijn mening echter wel even een mail voor je kunnen sturen naar de klantenservice.
 
Je kunt dit nu het beste zelf even doen, telefonisch of per mail met de klantenservice contact opnemen. Zorg dat je de gegevens zoals je die in eerste instantie bij je anvraag via internet in moest vullen ook bij de hand hebt, dan moet het goed komen.
 
Succes.
Nokia1209

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Na lang zoeken eindelijk mijn oude toestel gevonden (nokia 1209) nu wil ik hier de simlock vanaf halen. Als ik dit via de site wil doen moet ik het telefoonnummer invoeren dit nummer is echter verlopen en kan hierdoor de sms niet ontvangen..
Wat nu te doen?
 
Nokia 1209
IMEI: 353543025129356
tel: 0615390451
 
Wie kan mij helpen?
 
Alvast bedankt! Arnold
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ook als je geen klant bij Vodafone bent kunje een unlockcode aanvragen, vul dan gewoon je huidige telefoonnummer in.
 
Quote van de site van Vodafone:
 
Ben je geen klant van Vodafone, maar heb je wel een toestel van Vodafone? Dan kun je ook de unlockcode bij ons opvragen.
 
Succes!
arthur026

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb hier een Sony Xperia X8 die ik al meer dan een jaar in huis heb.
Als het goed is kan ik deze dus gratis laten unlocken.
Graag wil ik dit ook doen want het nummer dat ik voor Vodafone gebruik vind ik heel fijn en ik heb nu een tijdelijk nummer dus als ik de simlock kan verwijderen kan ik mijn nummer overzetten naar mijn andere simkaart.
 
Maar als ik naar mijn toestel ga op de vodafone website en dan een simunlock code wil aanvragen en ik voer dan ook alles goed in dan krijg ik de volgende foutmelding "Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw." Dit heeft volgens mij te maken met mijn IMEI nummer.
 
Natuurlijk heb ik dit vaker geprobeerd en ik probeer dit dus al een week lang.
Kan iemand mij helpen om mijn telefoon simlock vrij te maken.
 
Het liefst zou ik mijn gegevens even in een prive mailtje willen sturen want ik heb dit niet zo graag openbaar.
 
Met vriendelijke groet,
Arthur van Rijsewijk
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Arhur,

Bel ze even. Ze kunnen deze formulieren waarschijnlijk ook per post/email sturen.

Kwestie van invullen en terugsturen.
Barry

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik ben in het bezit van een iPhone 4 32GB.
Nou heb ik vernomen dat er een simlock van Vodafone Duitsland op zit.
Voor €100 kan ik deze voortijdig beëindigen, kan ik dit in iedere Vodafone Shop doen of moet dit een Duitse zijn? (én een businesspoint?)
 
Gr
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic