Beantwoord

Unlockcode - Simlock [Vraag & Antwoord]



Toon eerste bericht

297 reacties

Reputatie 7
Hoi @abby1957,

Welkom op het Vodafone Forum! Lastig dat het opvragen van een unlockcode via de website niet lukt! In dat geval is het mogelijk om de code aan te vragen bij onze klantenservice.

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Via het Forum is het niet mogelijk om je gegevens na te kijken of dit soort zaken aan te vragen, kijk voor meer informatie hierover in dit topic.
het probleem is dat ik geen klant ben bij vodafone en niet in Nederland verblijf
hallo vodafone,

ik heb recent een samsung galaxy trend plus gekocht bij jullie, blijkt simlock te hebben. Via site wordt imei niet herkend, medewerker zegt dat unlock code is opgevraagd bij leverancier/fabrikant.
Vragen die ik daarna gestuurd heb, worden helemaal niet beantwoord, nul reactie.
Hoe lang gaat dat aanvragen duren van die code bij leverancier? Als dat nog een week gaat duren, wil ik het toestel retourneren, wat is daarvoor de procedure?

Graag reactie...
Halo Vodafone,

Ik probeer al een aantal dagen een unlockcode te krijgen om mijn toestel simlock vrij te krijgen. Helaas elke keer als ik op de website het formulier invul en de sms ontvangen heb, krijg ik de foutmelding die ik al vele voor mij heb zien krijgen. "Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd, probeer later nog eens" Ik wil het toestel graag doorschuiven binnen het gezin maar zit al een paar dagen de sim te wisselen om het weer te proberen.

Ik heb verschillende browsers geprobeerd alsook de computer en netwerk van de buurman en op mijn werk maar elke keer dezelfde melding.

Met vr gr
Marc

Beste Vodafone Smartphone Crew medewerkers,Ik wil graag de unlockcode voor mijn telefoon ontvangen. Ik heb echter problemen met de aanvraag via de vodafone site.1.Als ik wil inloggen krijg ik de melding :"Je hebt voor dit nummer nog geen My Vodafone account aangemaakt. Klik hieronder op 'Account aanmaken' en volg de instructies."2.Als ik opnieuw een account probeer aan te maken krijg ik de foutmelding:"Het nummer dat je hebt ingevuld moet een Vodafone nummer zijn."3.Via wat zoekwerk kwam ik bij een unlock aanvraag op jullie site die via een formulier kon.Na een SMS code naar mijn werk telefoon te hebben gestuurd en ingevuld. Het invullen van mijn e-mail en IMEI code. Kreeg ik na het aanklikken van “volgende” een nieuwe pagina met de foutmelding:“Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw. ”Ik hoop dat U mij kan helpen.Met vriendelijke groet,Peter
Reputatie 7
Hoi @marcaspi en @PeterVC,

Welkom op het Vodafone Forum en bedank voor jullie posts.

Zoals ik al heb aangegeven in een eerder dit topic.

Je kunt hiervoor op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers, en het delen van informatie met andere bezoekers over diensten, producten of toestellen. Verzoeken voor unlockcodes kunnen hier niet worden behandeld.
Wilt u uw iPhone uit het netwerk slot te openen? Als dat zo is, gebruikt u Extern ontgrendeling methode om deze te ontgrendelen. Je kan het krijgen van een van de online leveranciers zoals TheUnlockSpot.com het te ontgrendelen.
Reputatie 5
Badge +6
Even een aanvulling op de opmerking van @sandwich
Als je jouw toestel simlockvrij maakt buiten de toestelfabrikant om, loop je het risico dat je de fabrieksgarantie kwijt raakt. Wij raden dit niet aan.
Heb je problemen bij het aanvragen van de unlockcode Neem dat even contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag om de aanvraag af te ronden.
ik heb :LG telefoon en zou graag unlock code willen hebben
Het formulier werkt niet om de simlockvrijcode op te vragen.
Lijkt wel of het niet mag. Er komt cntinue een foutmelding.

mijn zoon heeft 2 jaar geleden een prepaid Samsung Mini2 GT-S 6500D met Vodafone pre-paid gekocht.
ik wil het toestel nu simlock vrij maken.
Echter, jullie website geeft een continue een fout melding.
Kunt u mij aan de simlockvrijcode helpen?
Imei is 352992051352773

Reputatie 5
Badge +5
Hallo@Jagertje,
Dat is niet zo mooi van die melding. We kunnen je wel op een andere manier helpen. Alleen niet via het forum 😞.
Zet svp een berichtje op onze Facebook tijdlijn.
Een collega gaat dan met je in gesprek en heeft nog een paar aanvullende gegevens van je nodig. We kunnen de code dan voor je opvragen bij de toestelfabrikant.

Groetjes, Per
ook niet mooi want ik heb geen facebook:$
kan ik ergens heen emailen?

t de chat op de site werkt ook al niet
Reputatie 5
Badge +5
Hoi @jagertje
In dat geval blijft de optie over om te bellen met de klantenservice. Je kunt hen bereiken op het nummer 1201 met een Vodafone toestel. Heb je geen werkend Vodafone toestel dan kun je 06 -54 500 100 kiezen.

Groeten, Per

hallo

ik heb vandaag meerdere keren geprobeerd om een unlockcode aan te vragen maar krijg alleen maar de melding :Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw.

is er nog een andere manier om een unlockcode te krijgen ?
het gaat over een LG E400
imei *moderator edit: IMEI-code verwijderd, dit is een persoonlijke code*



het is nu 2015 en het is nog steeds het zelfde hoor :P
ben nu al 3 dagen bezig en ook nog niks ......
@blitz70

Ik heb je forumtopic verplaatst. Zoek voordat je een topic plaatst altijd even of er al een topic over dit onderwerp bestaat zodat er niets dubbel wordt geplaatst. Hierin vind je vast meer informatie.
Ik probeer ook mijn unlockcode op te vragen. En vul steeds opnieuw de vragen in van "Je toestel is geblokkeerd" en eindig met de knop dat ik wél klant ben en op de knop My Vodafone klik. Maar kan nergens op My Vodafone het aanvraagformulier vinden. Ben ook al in contact via facebook en die zei dat het onder het kopje Mijn toestel moest vinden, maar ook daar zie ik ook niks staan. Ik zelf zit helemaal in Australië en kan dus niet naar de winkel toekomen...ook de Vodafone hier in Australië konden mij geen dienst verlenen.
Reputatie 7
Hoi @Rietje90 , ik heb het voor je nagekeken, het lijkt erop dat het formulier in de nieuwe My Vodafone omgeving ontbreekt. Ik heb dit intern doorgegeven zodat de optie kan worden toegevoegd. Je kunt tot die tijd wel het formulier bij 'Je bent geen klant' invullen. Het verzoek wordt dan toch verwerkt, ook al ben je wel klant bij ons. Bedankt voor het melden!
Reputatie 7
@Rietje90 en andere lezers. Wanneer je nu de stappen via https://vodafone.nl/unlock volgt kom je altijd uit bij het juiste formulier. Op dit moment wordt je niet meer naar My Vodafone verwezen. Mogelijk komt dit wel weer terug zodra het ook via My Vodafone weer mogelijk is.
Hallo,

Ik wil een galaxy Y gt55360 simlocksimlockvrij maken.
hóe verkrijg ik de code.
toestel is ouder dan 1 jaar.

Gr. Nick
Reputatie 7
Badge +15
Hey @nconzen

De unlockcode kun je opvragen via https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml
Hier gaan wel een paar dagen overheen omdat de unlockcode moet worden opgevraagd bij de leverancier.
Zou je mijn antwoord ook als oplossing willen aanvuren zodat andere forumgebruikers deze ook makkelijk terug vinden.
Mocht je nog vragen hebben dan ben je altijd welkom hier.

Groetjes stevied86
Hallo

Ik heb een Samsung Galaxy Trend wil daar graag unlock code voor. Mijn simkaart is inmiddels verlopen.
als ik via online formulier dit wil doen geeft hij dit aan :

Hoe krijg je de unlockcode?Vul onderstaand formulier in. Wij sturen je de unlockcode via e-mail. Hierin leggen we ook uit hoe je de unlockcode op jouw toestel invoert.
Heb je het toestel bij een andere provider of in het buitenland aangeschaft? Dan kun je hier geen unlockcode aanvragen.
Als we de unlockcode niet in ons bezit hebben, dan vragen we deze op bij de fabrikant van het toestel. Als de fabrikant ook de code niet heeft, kunnen we het toestel niet simlockvrij maken. Hiervoor zijn we niet aansprakelijk.
Wat kost het?De unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter dan een jaar, dan zijn de kosten voor de unlockcode afhankelijk van je toestel.
Na het invullen van het onderstaande formulier ga je akkoord met de kosten voor de unlockcode.
Je betaalt de unlockcode via je prepaid-tegoed. Ben je geen klant meer? Dan krijg je een e-mail met de betaalmogelijkheden.


UnlockcodeHet verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw. Wat moet ik nu doen ?? Gr Harold
Reputatie 7
Badge +16
Hoi,

Je zou even contact kunnen opnemen met de klantenservice want je probleem is lastig te verhelpen via het forum.

www.vodafone.nl/support/contact/
Beste Vodafone,

Ik wil graag een unlock code aanvragen. De Vodafone Zakelijk specialist heeft mij doorverwezen naar volgende pagina:
http://business.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvragen/?

Ik kom hier niet verder omdat ik mijn 10-cijferig telefoonnummer moet opgeven. Ik heb echter alleen een SIM ontvangen. Hier is wel een PIN, PUK en ICCID op vermeld, maar niet het telefoonnummer.

Hoe kan ik de unlockcode aanvragen?

MVG

Floris Kneefel

Reageer