Beantwoord

Unlockcode - Simlock [Vraag & Antwoord]



Toon eerste bericht

297 reacties

Goedemorgen,

Ik heb een vodafone abbonement en gisteren een vodafone prepaid gekocht met toestel om een nieuw toestel te hebben voor mijn abbonement. Nu vraagt dit nieuwe toestel (samsung galaxy trend) een sim kaart ontgrendeling.

Online gezien dat Vodafone zijn prepaid en abbo's ook locked. De unlock kun je online bij vodafone aanvragen. Dit tot 2 keer toe online geprobeerd maar deze code werkt niet.
Stap 1 is een code aanvragen en per sms ontvangen. Die lukt.
Stap 2, deze online invullen en dit werkt niet.

Niet zo blij mee, koop bewust producten van Vodafone om dit probleem niet te hebben. Wat is hier de meerwaarde van?

Hoe kom ik aan een code om mijn nieuwe toestel te gaan gebruiken?

Roy
Reputatie 7
Badge +15
Hey roy_dehaas,

Wat je kunt doen is even de cookies verwijderen van je browser onder de instellingen. Tevens kun je ook een andere browser proberen. Mocht dit niet werken raad ik je aan vanaf morgen de klantenservice te contacteren. Via www.vodafone.nl/support/contact kun je zien hoe. De klantenservice is vandaag gesloten.

Groetjes stevied86
Reputatie 5
Badge +6
florknee Toets op je toestel eens *#100#. Vaak zie je dan je nummer in je beeldscherm verschijnen.
Probeer ook de sim-unlock code aan te vragen voor een Samsung Young II, Krijg ook de melding: "Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw."

Treurig te moeten constateren dat óók dit onderdeel binnen Vodafone niet functioneerd! Zoveelste in een hele rij.. Blij als ik de unlockcode heb!
@Windstorm,

Als je via de website echt alleen een foutmelding krijgt, raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice. Mijn collega's kunnen de code dan alsnog voor je opvragen. Andere forumleden kunnen je hier verder niet mee helpen.
Als ik de unlockcode aanvraag voor mijn Huawei Ascend W1, krijg ik de melding
dat het verzoek niet verwerkt kan worden. Deze melding krijg ik bij het online formulier en ook via My Vodafone. Het toestel is van december 2013.
Hoe kan ik het toestel nu unlocken?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Musty

Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Zij zijn vanaf maandag 8 uur weer geopend. Zij kunnen de unlockcode voor je aanvragen. Zorg ervoor dat je alle gegevens bij de hand hebt zoals een imei nummer en klantnummer.
Zodra zij dit aanvragen gaan er een paar dagen over heen omdat de unlock code bij de fabrikant moet worden opgevraagd. Zodra zij deze weer hebben nemen zij weer contact met je op.

Groetjes stevied86
Ik ben reeds jaren Vodafone klant, eerst via mijn BV nu als particulier. Ik wil de SIM lock verwijderen van mijn VORIGE toestel omdat ik in het buitenland een locale SIM kaart wil kopen voor dit toestel. Als ik dat probeer via de website lukt het niet om het juiste type toestel - HTC ONE X- bij mijn telefoonnummer te krijgen (dat geeft alleen maar mijn huidige toestel - HTC ONE Mini 2 - weer), ook niet als ik de IMEI van mijn vorige toestel invoer. Wat moet ik doen? Ik ga a.s. zaterdag op reis!
Reputatie 7
Badge +15
Als het niet via de website lukt dan raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice 
Zij kunnen een case aanmaken voor je.
Goedenavond,

Ander half jaar geleden heb ik een Samsung Galaxy Trend Plus GT-S7580 gekocht met een prepaid.
De telefoon dus gewoon gekocht en is mijn eigendom maar ik kan hier geen andere prepaid op gebruiken omdat hij om een "ontgrendelings pin sim netwerk code" vraagt.
Met Vodafone al geruime tijd aan de lijn gezeten maar ik vraag me af of mijn vraag wel begrepen wordt. Na lange tijd, ergenis en onbegrip echter geen adequate oplossing gekregen.
Heeft u enig idee wat er mis is en wat de oplossing hiervoorkan zijn?

ik verneem het graag,

Jelco de Pater
Reputatie 7
Badge +15
Het enige wat je nodig is, is de unlockcode als het geen prepaid kaartje van vodafone is 
Deze kun je hier opvragen: https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml
Beste,

Ik heb sins kort een Iphone s6, en die is uitgegaan omdat de batterij leeg was....nu s het zo dat ik hem met geen mogelijke manier weer aan kan zetten...hij vraagt altijd om een Sim vergrendel code.... ik heb 0000 geprobeert maar het werkt niet. Ik heb hem al helemaal uitgezet en nog eens geprobeert maar het werk niet, Ik heb gem vergrendeld met mijn vinger afdruk herkenning. maar dat werkt ook niet...ik krijg hem niet meer aan de praat...kan iemand mij helpen, woon alleen en ben erg ziek, dus heb ik de telefoon hard nodig.....

Alvast bedankt voor de moeite.....
Reputatie 7
Badge +15
Ai , je kunt proberen om een aantal keer de pincode verkeerd in te voeren zodat hij gaat vragen naar een pukcode. De pukcode kun je terug vinden in my Vodafone of via de klantenservice. Mocht dat niet werken kun je het toestel herstellen via ITunes. Let er dan wel op dat alles gewist wordt. Heel veel beterschap. Ik hoor graag of het gelukt is of als je nog vragen hebt.
Ik heb al best wel vaak het geprobeert maar er word maar niet om een puk code gevraagd...... ik heb zovaak geprobeert dat ik nu al 15 min moet wachten om het opnieuw weer te probren.... :(
Hoe bedoelt u, met alles word gewist...fotos, contacten ...echt alles??????
Reputatie 7
Badge +15
Heb je toevallig nog een ander toestel in de buurt waar de simkaart kan?
Reputatie 7
Badge +15
Als er geen automatische back-up wordt gemaakt via iCloud etc. Dan wordt echt alles gewist :-(
DE iPhone herstellen doe je alleen voor de vingerscanner. Het probleem met de simkaart is hier dan nog niet mee opgelost.
Maria-Belen, is het nog gelukt met de tips van Steven-?
Hi everybody,

First, I write in English since I don't speak Dutch.
Few years ago I was in the Netherland for work where I bough a Vodafone mobile phone with a prepaid card.
Now I'm back in France and my Dutch number is no longer active.

I would like to unlock the phone so I need the unlock code. However I cannot get it, I tried to use the online formular but it doesn't work, when a write my French or dutch number to send the SMS-code, I doesn't send any mail, so I'm stuck !

I hope you could help me, thanks
Reputatie 4
Hi Mariokube,

Did you use the following link to get your unlockcode?
https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-simkaart/codes.shtml#unlockcode-content
You've to fill in the number that you're using right now, so that we can send the code to that number.
Next to that you also need you IMEI-number. Do you have that?
And are you sure your mobile phone has a simlock? So is the phone from before November 2014?
Hi Sietske,

First, yes I'm sure the phone is Sim-locked since I bought it in July 2014. When I try to put a French Sim card it's says it's Sim-locked.
I used the link you gave me but it didn't work. When I put my current French number, it doesn't send me any code.
I supposed it's because I should had +33 before my number (code phone for France), but the fill box does not allow that.
And finally, I have the IMEI number in my possession.

Thanks for your reply and helping me.
Reputatie 7
Mariokube, you can use our general e-mail form on https://vodafone.nl/e-mail. Please note your IMEI-number, the brand and model in the form and also the reason why you cannot use the normal unlock form. The e-mail can then be forwarded to the according department.

Reageer