Beantwoord

Unlockcode - Simlock [Vraag & Antwoord]

Toon eerste bericht

297 reacties

Hallo

kan iemand mij adviseren wat ik moet doen. Ik heb een (blijkbaar)Duitse iPhone 4 s gekocht met een duitse vodafone simlock en kan hem in Nederland niet registreren. Ook niet met een nieuwe Vodafone sim. 

Wie o wie kan mij helpen. 

Groeten Paul Coldenhoff
Reputatie 6
PaulColdenhoff schreef:

Wie o wie kan mij helpen.

Hoi Paul, ik ben bang dat er niets anders aan te doen is dan de iPhone unlocken. Hij zal niet werken met een andere sim voor dat gebeurd is en dat kan alleen de oorspronkelijke (Duitse?) verkoper voor je regelen.

Als hij ge-unlockt kan worden kun je hem gewoon gebruiken. Als dat niet lukt zou ik bij de verkoper proberen om hem om te ruilen ofzo. Want zonder unlock kun je er helaas niets mee
Ik heb het geprobeerd via google chrome en internet explorer, weer kreeg ik de foutmelding.
Ik ben laatst ook al opgebeld door klantenservice om mij te helpen maar dat lukte ook niet.
Nu zouden zij het voor mij handmatig opvragen en zou dat zo'n 5 tot 7 dagen duren.
Erg lang maar het is niet anders..

Groetjes, Megan.
Een beetje jammer maar ik had het al wel al verwacht,

ik zou binnen 5 á 7 dagen mijn unlockcode via email krijgen die door kantoor zelf in het systeem was opgevraagd.
Maar die heb ik dus nu (8 dagen later) nog niet.. 
Reputatie 4
Hoi Boresti,

Dat is natuurlijk niet goed. Kun je aangeven met welke afdeling je binnen Vodafone gesproken hebt. Ik zal dan bij de desbetreffende afdeling navragen wat de mogelijkheden zijn.

Ik ben van plan een blackberry curve 9320 te gaan kopen. Ik wil wel een simpelabbonoment dus geen vodafoneabbonoment. Is de blackberry curve 9320 simlockvrij? Zo niet, moet ik dan betalen om hem wel simlockvrij te maken?
Groeten,
Bauke
Reputatie 1
Hoi Bauke,

Wanneer je dit toestel met prepaid sim aanschaft zal er een simlock op zitten, het verwijderen hiervan zal waarschijnlijk € 100,00 kosten.
Wanneer je het toestel los aanschaft vraag dan goed na of deze met een simlock wordt geleverd of dat deze simlockvrij is.
Zoals er werd gezegt, is je toestel die je bij een provider koopt altijd gesimlocked naar de provider waar je hem vandaan haalt, in jou geval Vodafone.. Het simlock vrij maken van je toestel kan bij redelijk wat winkels, Met varieerende prijzen.

- Dylano
Beste Vodafone.
@ jaar geleden heb ik een contract afgesloten bij jullie samen met een htc telefoon, helaas ging de htc kapot en was niet meer te repareren ik heb toen een vodafone prepaid telefoon gekocht (samsung Gio gts 5660) zodat ik daar mijn simkaart in kon doen.
Helaas werkte dit niet maar werd mij wel verteld vooraf dat het ging.
Jullie hebben mij toen een code gestuurd en toen deed hij het.
Nu wil ik in die telefoon een simyo kaart doen en hij vraagt weer over ontgrendelen?????
Ik kan bij jullie tot een unlockcode aanvragen?
Alvast bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groet 
F.G.P.R. Hubers

Heey frankdexx

http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvragen/ 
Kun je het zelf aanvragen. Moet je wel even opletten of je telefoon al 12 maanden oud is. Anders moet je iets betalen.

Adios, José:D
Hallo Vodafone hulptroepen ;)

Ik heb een rare vraag, en ik vind het ook maf dat ik via Google hier geen direct antwoord voor kan terugvinden (behalve als het gaat om buitenlandse Vodafone toestellen die door Nederlanders gekocht zijn en die ze graag ook in NL willen gebruiken maar waar een buitenlandse Vodafone simlock op zit).

Ik kan van een kennis een iPhone 4S overnemen voor mijn zoon. Die kennis heeft dit toestel 5 maanden geleden in de Vodafonewinkel gekregen na een abonnementsverlenging.

Nu denkt die kennis dat deze iPhone 4S niet simlock vrij is omdat er een opmerking op zijn facturen staat dat er een netwerklock op zit.

Ik dacht echter zelf dat alle providers de iPhones simlockvrij leverden. Mijn vriend heeft namelijk ook een abonnement bij jullie met een iPhone 4 en deze is ook simlockvrij geleverd (ook verkregen bij een verlenging).

Mocht het zijn dat er toch een netwerklock op zit, kan deze dan ge-unlocked worden, en wat zijn hier de kosten van?

Sorry als mijn vraag niet zo gepast is hier, maar ik heb zelf toch al wat vooronderzoek gedaan en kon niet echt ergens een duidelijk antwoord vinden.

Alvast bedankt voor tijd en moeite,
Groetjes Niekie

Hi NiekieGee,

Ik kan me voorstellen dat je twijfels hebt, gezien de opmerking.

Indien het toestel direct bij Vodafone is aangeschaft zit er geen simlock op. Je kunt dit overigens ook zelf testen door een simkaart van een andere provider te plaatsen. Succes!
Hallo,

Mijn contract is bijna verlopen en ik wil graag mijn telefoon simlock vrij maken voor iemand die hem wil overkopen.
Mijn vraag is of dat simlock vrij maken wat kost ? en zoja hoeveel kost dat dan ?

Groetjes Sitha
Reputatie 3
Hoi SithaCaessens,

De kosten voor het simlockvrij maken van je toestel zijn verschillend.

Afhankelijk van je toestel betaal je € 50,84 of € 101,68 voor de unlockcode. Heb je het toestel langer dan 12 maanden in gebruik? Dan is de unlockcode gratis.

Wat voor toestel heb je precies en hoe lang heb je dit toestel?

Hoihoi,

Al sinds ruim vier jaar ben ik klant bij Vodafone. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt naar Blyk (wat volgens mij een soort 'spin off' service is) en heb mijn Vodafone nummer meegenomen. Ruim een jaar geleden heb ik een Samsung Galaxy Gio aangeschaft met Vodafone prepaid simkaart. Die heb ik echter maar een maand gebruikt en daarna heb ik mijn Blyk simkaart erin gestopt, wat geen problemen opleverde met simlock o.i.d. omdat Blyk bij Vodafone hoort. Nu wil ik echter overstappen naar een abonnement van Simyo. Er zit nog simlock op mijn telefoon, dus ik probeerde via de Vodafone site een unlockcode op te vragen. Als het goed is kan dit gratis, want ik heb mijn telefoon al meer dan een jaar. Dit lukte echter niet, de site herkende mijn IMEI-nummer niet. Ik weet niet wat ik nu moet doen.

Groetjes, Simone
Reputatie 3
siemsch schreef:
Hoihoi,

Al sinds ruim vier jaar ben ik klant bij Vodafone. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt naar Blyk (wat volgens mij een soort 'spin off' service is) en heb mijn Vodafone nummer meegenomen. Ruim een jaar geleden heb ik een Samsung Galaxy Gio aangeschaft met Vodafone prepaid simkaart. Die heb ik echter maar een maand gebruikt en daarna heb ik mijn Blyk simkaart erin gestopt, wat geen problemen opleverde met simlock o.i.d. omdat Blyk bij Vodafone hoort. Nu wil ik echter overstappen naar een abonnement van Simyo. Er zit nog simlock op mijn telefoon, dus ik probeerde via de Vodafone site een unlockcode op te vragen. Als het goed is kan dit gratis, want ik heb mijn telefoon al meer dan een jaar. Dit lukte echter niet, de site herkende mijn IMEI-nummer niet. Ik weet niet wat ik nu moet doen.

Groetjes, Simone
Simone, 

Volgens mij hoort Blyk echt niet bij Vodafone. Blyk is een eigen provider die naar mijn weten ook een eigen klantenservice heeft. Ik heb me laten vertellen dat Blyk het netwerk van Vodafone gebruikt. Misschien maar eens op de site van Blyk gaan kijken ?

Grtzzz

Hallo, ik ben al meer dan een jaar eigenaar van een Samsung Galaxy Gio. Ik heb hem gekocht met een Vodafone Prepaid simkaart. Nu wil ik de simlock eraf halen, maar de site zegt dat hij mijn IMEI nummer niet herkent. 
IMEI nummer: 
357332049295781
Kan iemand mij helpen?
Simone
Reputatie 4
siemsch schreef:
Hallo, ik ben al meer dan een jaar eigenaar van een Samsung Galaxy Gio. Ik heb hem gekocht met een Vodafone Prepaid simkaart. Nu wil ik de simlock eraf halen, maar de site zegt dat hij mijn IMEI nummer niet herkent.
IMEI nummer:
357332049295781
Kan iemand mij helpen?
Simone
Hoi Siemsch, dat klinkt niet goed. Krijg je een foutmelding op je scherm als je de code probeert te achterhalen ?
Ik heb het op twee plekken geprobeerd, eerst hier:
http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/simunlock_instructies/
Maar dan staat er "Geen toestel gevonden bij dit IMEI nummer"
Ik heb het ook nog hier ingevuld:
http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvragen/?
Ik kom dan tot aan scherm drie waar ik mijn IMEI code en emailadres en zo moet invullen, maar daarna zegt hij:
"Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. 
Probeer het later opnieuw."
Reputatie 4
Okay, dat is niet de bedoeling. Je weet zeker dat je het toestel van Vodafone is en dat je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt.
Ik adviseer je om met onze telefonische klantenservice contact op te nemen. Ook kun je een bericht op FB of Twitter schrijven. Mijn collega's zullen kijken wat de mogelijkheden zijn.
Is de lumia 920 simlock vrij en un-branded?
Online hier besteld.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Ik vind het niet erg als het simlock is, maar als ik de hele tijd naar een vodafone logo wil kijken,,,
Reputatie 6
Pips schreef:
Is de lumia 920 simlock vrij en un-branded?

Hi Pips, toestellen die je bij een abonnement neemt zijn altijd simlock-vrij.

Er zijn van de lumia 920 zowel branded als un-branded varianten. Welke versie er bij een individuele bestelling zit kan ik je helaas niet vertellen.
Zal ik dus bij de helpdesk moeten vragen of dat zo is, de telefoon is te duur om te hebben met een reclame logo.
Doe al aan mond tot mond reclame waarin ik vertel het prettig is gebruik te maken van het Vodafone netwerk.

Bij de helpdesk konden ze er ook geen antwoord op geven, kreeg wel de garantie dat ik de telefoon tot 7 dagen na ontvangst terug kon sturen mits er niet mee gebeld en ge-smst werd. Afwachten dus. 
Als het terug sturen nodig is moet dit via de post of kan de telefoon ook bij de plaatselijke Vodafone winkel ingeleverd worden?

Reageer