Beantwoord

Unlockcode - Simlock [Vraag & Antwoord]

Toon eerste bericht

297 reacties

Heb order maar geannuleerd, geen zin in gevoel van dissonantie voordat ik het product al in handen heb?
Reputatie 6
Hi Pips, jammer dat je hem hebt geannuleerd. Het duurt meestal een paar dagen voor een annulering is verwerkt. Ik zou daarna even langs de winkel gaan. Ik vermoed dat die ze op dit moment nog niet binnen hebben, maar misschien kunnen ze je volgende week vertellen of het exemplaar dat ze hebben een branded of non-branden variant is :)
Bij binnenkomst Vodafone winkel heb ik gevraagd hoe het nu in elkaar zit, meestal bij de eerste leveringen  zijn de telefoons nog niet gemerkt door Vodafone of dat nu ook zo is kon de winkelier niet zeggen, ze worden tevoren niet geïnformeerd  wel zitten er meestal al apps van Vodafone op in het begin , later zijn de meeste telefoons wel branded.

En nog kon de winkelier dit niet met zekerheid zeggen.

Rond 5 feb zouden ze binnen zijn werd er gehoopt.
Reputatie 4
Pips schreef:
Bij binnenkomst Vodafone winkel heb ik gevraagd hoe het nu in elkaar zit, meestal bij de eerste leveringen zijn de telefoons nog niet gemerkt door Vodafone of dat nu ook zo is kon de winkelier niet zeggen, ze worden tevoren niet geïnformeerd wel zitten er meestal al apps van Vodafone op in het begin , later zijn de meeste telefoons wel branded.

En nog kon de winkelier dit niet met zekerheid zeggen.

Rond 5 feb zouden ze binnen zijn werd er gehoopt.
Hoi Pips, dan zou ik dat even afwachten. Laat me even wat weten als je in de Vodafone winkel bent geweest :--)
Heb op het internet gelezen dat er al mensen zijn die vragen hoe het Vodafone logo te verwijderen, daar de telefoon in de vodafone-shop nog niet te koop is, is mijn vraag of de telefoon wanneer online besteld branded is bevestigd. Antwoord ja.

Kan ik een iphone uit UK in Nederland gebruiken icm met mijn nederlandse vodafone abonnement? Zonee kan ik hem simlockvrij maken en kost dat geld?
Reputatie 5
Hi Kira22,

De Nederlandse iPhones worden zonder simlock verkocht bij Vodafone. Maar ik weet niet hoe dat in de UK zit.
Vraag het even na of test een simkaart van een andere provider in de telefoon. Zit er een simlock op dan krijg je een foutmelding.
Als dat zo is dien je bij Vodafone UK de unlockcode op te vragen. Of dat daar geld kost weet ik helaas niet.
In de vodafonewinkel was deze ook gebrand, met de winkelier overgehad wat mijn bezwaren daaromtrent waren.
De telefoon in de winkel even mogen gebruiken en door de aanbieding die de winkelier deed en de nog lange onbekende wachttijd die er is voor een niet door Vodafone gebrande (daardoor ook langere hogere kosten abonnement oud toestel)
Heb ik de overeenkomst toch maar gesloten.
Nu ongeveer een dag of 4 later heb ik daar nog geen spijt van.
Reputatie 4
Pips schreef:
In de vodafonewinkel was deze ook gebrand, met de winkelier overgehad wat mijn bezwaren daaromtrent waren.
De telefoon in de winkel even mogen gebruiken en door de aanbieding die de winkelier deed en de nog lange onbekende wachttijd die er is voor een niet door Vodafone gebrande (daardoor ook langere hogere kosten abonnement oud toestel)
Heb ik de overeenkomst toch maar gesloten.
Nu ongeveer een dag of 4 later heb ik daar nog geen spijt van.
Hoi Pips, dat is goed om te horen dat je geen spijt hebt van de beslissing die je genomen hebt. Voor welk toestel heb je uiteindelijk gekozen ?
Nokia Lumia 920 zwart.
Reputatie 4
Pips schreef:
Nokia Lumia 920 zwart.
Kijk dat is een prima toestel, goede keuze 🙂
Hallo,

Ik heb een dongel van vodafone dit is de K3765 nu wil ik deze simlock vrij maken hoe doe ik dit?
Reputatie 7
Hoi Jehi,

USB-modems van Vodafone hebben geen simlock. Je kunt er zowel een abonnement simkaart als een prepaid simkaart in gebruiken. De Vodafone PC software is echter alleen geschikt voor het Vodafone netwerk. Gebruik je die software, dan kun je de stick niet op een ander netwerk gebruiken.

Gebruik je bv de ingebouwde functies van Windows, dan is de stick met een willekeurige simkaart van een willekeurige provider te gebruiken.
Hoe kan ik de functies in Windows gebruiken? Ik heb Windows 8
Reputatie 6
Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit met windows 8 gewerkt. In 7&XP had je een menu netwerkverbindingen (via bv het startmenu of het controlpanel). Daar vind je de verbindingen die je kunt aan/uitzetten.
Hallo,

Ik wil mijn samsung gio sim-lock vrij maken en daarvoor heb ik het formulier ingevuld op jullie site.
Alleen elke keer wanneer ik dat formulier invul krijg ik een foutmelding, namelijk: Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw.
Ik heb het ook al geprobeerd in een andere browser en dan geeft die ook die foutmelding.
Kunnen jullie mij misschien helpen?
Alvast bedankt.

Groetjes

Reputatie 3
Badge +10
Hallo loopfiets, wil je het nogmaals proberen? Als het nu nog steeds niet lukt, raad ik je aan om even contact op te nemen met de klantenservice.
Ik heb mijn Black Berry Curve 8520 al langer dan twee jaar. Heb inmiddels mijn abonnement verlengt en een ander toestel Samsung Ace genomen. De Black Berry zou volgens Vodafone na 2 jaar automatisch simlock vrij moeten zijn. Het schijnt zo te zij dat iedere provider dit verplicht en gratis to verzorgen.

Ik wil mijn Black Berry aan mijn kleindochter schenken en laat haar de keuze welke provider abonnement of prepaid ze gaat nemen. In ieder geval heb ik het getest met een T-mobile pre-paid sim kaart maar het werkt dus niet.
Ik zou toch wel erg graag willen dat Vodafone er voor zorgt dat op korte termijn dit toestel simlock vrij wordt gemaakt.
Het zelfde heb ik ook. De mijne is al twee jaar oud en zou eigenlijk automatisch sim-lock vrij moeten zijn. Elke ander provider dan Vodafone doet dit namelijk wel alleen bij Vodafone schijnt dit een probleem te zijn. Jammer ik wacht het maar even af
Hallo Sitha

Contractueel kan iedere telefoon sim lock vrij worden gemaakt. Ik begrijp dat je contract ( 2 jaar) periode bijna voorbij is. het sim lock vrij maken is volgens de Vodafone site dan gratis.

Groet,
Franke
Ik wil mijn Samsung Galaxy Gio, anderhalf jaar geleden aangeschaft als Vodafone Prepaid pakket, unlock vrij maken. 

Wanneer ik de Unlock code op vraag via de Vodafone site krijg ik als ik alles heb ingevuld de volgende melding:
 Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. 
Probeer het later opnieuw. 

Wat kan de oorzaak zijn?

Reputatie 5
Badge +6
Hoi Johan1,

Welkom op het Vodafone Forum.
De meeste prepaid toestellen hebben inderdaad een simlock. Er zijn echter uitzonderingen.
Misschien is jouw toestel er 1 van.
Weet je zeker dat er een simlock op zit? Plaats eens een simkaart van een andere aanbieder in je toestel.
Krijg je dan een foutmelding?

Hallo,

Ik heb ruim een jaar geleden een prepaid telefoon bij vodafone gekocht. Nu heb ik in januari een mail gestuurd naar vodafone dat ik deze simlock vrij wil maken en vanaf wanneer ik dat zou kunnen doen.
Dat zou kunnen vanaf 22 04 2013 en als ik het eerder wou doen moest ik 101 euro betalen.
Ik heb dus braaf gewacht, en vandaag (22 04 2013) via de website opnieuw geprobeert mijn unlock code aan te vragen. Dit met mijn telefoon nummer, netjes een sms ingevult en toen mijn IMEI en mijn email.
Ik krijg steeds maar dat het verzoek niet uitgevoerd kan worden en dat ik het later opnieuw moet proberen.
Maar ik ben het wachten nu ondertussen wel een beetje heel er beu.

Mijn telefoon nummer gelinkt aan de telefoon is; 06
Mijn IMEI is; 3.
En het type telefoon is; Samsung Galaxy Y. S5360

Help?!
Hallo Johan,

Ik heb precies hetzelfde probleem, netjes gewacht totdat ik hem gratis kon unlocken.
Op mijn Samsung Galaxy Y. S5360 zit weldegelijk een simlock, dit staat ook op het orginele doosje, en is door de vodafone klantenservice bevestigd. Ik zou hem sinds vandaag gratis kunnen unlocken maar ik krijg dezelfde melding als jij.
Reputatie 2
Hey Remie,

Ik heb je bericht bewerkt om je privacy te waarborgen.

Ik kan je via het forum helaas niet helpen omdat ik niet om persoonlijke gegevens kan vragen 😞 Ik wil je vragen om je vraag via Faceook of Twitter te stellen. Mijn collega's kunnen de unlockcode dan voor je aanvragen.

Reageer