Beantwoord

Unlockcode - Simlock [Vraag & Antwoord]



Toon eerste bericht

297 reacties

Astrid,
 
ik heb het nogmaals geprobeerd, nog steeds zonder succes.
 
Het betreft echt een telefoon met Simlock volgens mij. Wanneer ik een Tele2 kaart in de telefoon stop krijg ik de melding dat slechts beperkte functies mogelijk zijn o.i.d. 
 
Ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen, aangezien ik hem snel hoop te kunnen unlocken.
Hallo,
 
ik heb een iphone 5 bij een red abonnement gekregen, maar het abonnement gaat pas over een maand in. Echter wil ik mijn andere nano simkaart van Simyo gaan gebruiken voor het aankomende maand. In het contract staat dat de iphone met een simlock is geleverd. Is het mogelijk of toegestaan om (kosteloos) zelf de sim lock te verwijderen? Alvast bedankt
Hallo Iiang,

Wat raar dat in het contract vermeld staat dat je iPhone met een simlock wordt geleverd want normaal bevat een iPhone helemaal geen simlock. Heb je de telefoon al ontvangen en heb je al eens een andere simkaart in de telefoon getest?
Ik had er een t mobile nano sim in gedaan en er stond geen service links boven.
liang schreef:
Ik had er een t mobile nano sim in gedaan en er stond geen service links boven.
Dat kan ook aan de simkaart liggen want toestellen die wij in combinatie met een abonnement leveren bevatten geen simlock. Kun je misschien nog eens een andere simkaart proberen?
Reputatie 4
Hold your horses guys!

No offence@Marc, maar deze informatie is niet helemaal volledig. De stick werkt nóóit op een ander netwerk dan Vodafone, dit omdat er een regel in de firmware van het modem staat die dit tegenhoudt.

Dus, prepaid/abonnement van Vodafone werkt wel. Wil je een andere simkaart dan Vodafone gebruiken, pech gehad.

Ik wil niet betweterig overkomen, maar ik heb deze informatie van jullie 2e lijns MCC Support specialisten.

Reputatie 6
Ik wil ook niet betweterig overkomen, maar wij ook 😉
Badge +8
Bij de iPhone wordt de term "Simlock" een beetje onduidelijk gebruikt.
Waarschijnlijk zie je dit: http://farm8.staticflickr.com/7294/8734798171_9cbe928875_n.jpg
 
Er wordt eigenlijk bedoelt dat je de PIN van je SIM kaart nog niet hebt ingetoetst. Je zou eigenlijk gewoon even naar Telefoon moeten gaan en een willekeurig nummer proberen te bellen. Dan vraagt die om je SIM pin (meestal 0000 gevolgd door Ontrgrendel) en dan pas maakt die verbinding met het netwerk.
 
Normaal gesproken zet je je iPhone bijna nooit uit en daarom zie je bijna nooit. Ik heb zelf een toegangscode op mijn iPhone gezet zodat niet iedereen zomaar in mijn toestel kan neuzen. Ook bij het aanzetten vraagt die om die code en dat maakt eigenlijk de PIN code niet meer nodig. Deze heb ik uitgezet via Instellingen > Telefoon > Simpincode > Uit en nu hoef ik geen extra PIN meer in te geven.
 
Let wel op als je dit doet dat oneerlijke personen je SIM uit je toestel kunnen halen, in een andere iPhone 5 kunnen steken en vervolgens jouw nummer kunnen misbruiken. Vooral het ontvangen van inlog- of telebankiercodes via SMS kan een risico zijn!
 
Laart nog even of het gelukt is. Als dat het geval is, klik dan even op het duimpje onder dit bericht :)
Ik weet niet maar ik heb hetzelfde . Krijg ik de codes door via telefoon werkt het nog niet !!
Vervolgens moet ik het via de site gaan aanvragen maar die geeft aan dat je het niet kan aanvragen heel vreemd
Reputatie 4
Geef dan eens iets meer informatie Bas, waarom niet dan?

Ik geloof het graag, maar ik geef het beargumenteert aan, jij zegt alleen dat je het ook nagevraagd hebt. Waarom zou het wel werken dan?

Thanks voor je feedback alvast!

EDIT 1: het gaat me om de technische problemen waar je tegenaan kunt lopen :)

Ik heb in september 2011 een vodafone Sizz abo afgesloten met daarbij een iPhone 4. Is deze simlock vrij? Kan het niet checken omdat ik geen micro sim in huis heb (gebruik nu een iPhone 5).
Reputatie 5
Normaal wel ja, Catoinadam!
Je kunt het eventueel laten testen in de Vodafone winkel:).
Hé, dat heb ik nu ook.
 
Krijg m'n Galaxy Gio via de site met geen mogenlijk heid simlock vrij.
Ben daarna naar de Vodafoon winkel gegaan, maar deze kreeg het ook niet voor elkaar.
Ik heb mij Samsung GIO (GT-S5660) met vodafone prepaid nu langer dan 1 jaar en probeer via de website een unlock code te krijgen, maar krijg steeds de melding:
Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw.
 
Ik heb het geprobeerd met IE 10 en Firefox 21.
Ik heb geen spaties in de imei gebruikt. Als ik een cijfer van de imei verander, krijg ik de melding dat de imei niet juist is.
Ik heb geprobeerd een andere simkaart er in te doen, maar dan kan ik niet bellen. Er zit dus wel een simlock op.
 
Heeft iemand een idee?
 
Reputatie 5
Hey pwi,

De klantenservice kan de code voor je opvragen bij de fabrikant.
Neem dus even contact met hen op, dat kan via e-mail maar ook via social media, omdat je aangeeft niet te kunnen bellen.
Ik heb vorig jaar juli de HTC One S gekocht in een officiele Vodafone winkel in Venlo.
Dit was een los toestel. Nu wil ik deze door verkopen, maar ik weet niet of hij wel of niet simlock vrij is?
Ik heb ook geen andere simkaart om te proberen!
Heb je dit toestel in combinatie met een prepaid simkaart gekocht? Dan is je toestel gesimlocked. Kijk voor meer informatie eens op de volgende pagina: http://voda.fo/ne/0e94q
Ik zou graag mijn oude telefoon willen unlocken (Sony Ericsson Xperia 10).
Ik heb dit al een behoorlijke tijd geleden geprobeerd via de site maar zonder succes.
Melding:

Unlockcode

Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw. Natuurlijk later weer geprobeerd maar altijd dezelfde melding. Ik heb toen een mail gestuurd naar Vodafone maar helaas nooit antwoord gekregen. De vraag is dan ook kan iemand mij helpen met het unlocken van mijn telefoon. Groet,

Eric
Reputatie 5
De gebruikers op het forum kunnen je hier helaas niet mee helpen.

Ik raad je aan om even contact op te nemen met een van de andere klantenservice kanalen. Dan vragen ze de code voor je op bij de fabrikant.
Beste Moderator,
 
Dank voor je advies.
Ik heb gebeld met de klantenservice en werd zeer vriendelijk geholpen maar helaas wel zonder resultaat.
Volgens haar waren er werkzaamheden op de site en zou het de volgende dag weer werken (unlocken).
Ik gaf aan dat die werkzaamheden dan al heel lang bezig waren omdat ik diverse keren daarvoor al had geprobeerd.
Afgesproken dat ze mij de volgende dag zou terug bellen of mailen. Helaas geen van beide. Triest als een servicedesk zijn afspraken niet nakomt.
 
Hiervoor had ik al een mail gestuurd naar de klantenservice en wacht al enkele maanden op antwoord.
 
Dus de vraag welke klantenservice kanalen zijn er nog over?
 
Vandaar ik de hoop heb dat iemand op het forum mij kan helpen omdat het geloof in Vodafone niet echt is toegenomen.
 
Groet,
Eric  
Reputatie 3
Badge +10
Eric, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Er is af en toe onderhoud aan de site (mogelijk net op het moment dat jij contact had), maar dit is zeker niet al maanden aan een stuk zo. Dat een afspraak niet nagekomen wordt is dan ook niet correct.

Ik wil je aanraden contact op te nemen via Facebook, Twitter, Hyves of chat.
Beste, ik heb een vraag over een telefoon die misschien ga kopen. Dit is een vodafone telefoon met prepaid, en ik heb een abonnement van t-mobile. Kan ik deze telefoon dan gebruiken met mijn simkaart van t-mobile?
Reputatie 5
Hey mbormans,

Prepaid telefoons hebben een zogenaamde simlock, hierdoor kunnen er alleen prepaid simkaarten in van Vodafone. Als je deze simlock laat verwijderen dan kun je elke kaart erin stoppen die je wilt. Verwijderen van de simlock kost echter wel geld. Wellicht is het goedkoper om een simlockvrij toestel te kopen.
Hoeveel kost dat dan, een telefoon simlock vrij maken? 
Reputatie 4
mbormans schreef:
Hoeveel kost dat dan, een telefoon simlock vrij maken?
Hoi mbormans, ik heb het voor je nagekeken en klik eens op de link: http://voda.fo/ne/kizla
Laat me even weten of het gelukt is.

Reageer