Beantwoord

Unlockcode - Simlock [Vraag & Antwoord]



Toon eerste bericht

297 reacties

Reputatie 5
Hoi @Romy123

Ik snap niet wat je bedoelt? Heb je misschien een simlock op je toestel zitten, of is je simkaart nog niet geactiveerd?
Ik heb een prepaid telefoon. Deze is betaald. Echter en zit een simlock op. Ik ben van mening dat ik ten alle tijde de sim-unlockcode kosteloos kan ontvangen. Immers de telefoon is betaald en Vodafoon heeft er geen schade van. Van een abonnement kan ik het begrijpen, de telefoon is dan pas na een jaar betaald, of niet?
Ook ik heb hetzelfde probleem, 17 december aangevraagd, nu 9 januari, nog steeds niets! Klantenservice gebeld. Sorry, daar kunnen we niets aan doen. Wat een klantvriendelijkheid. Tegen betaling kan je binnen 10 minuten voor ELK toestel je unlockcode krijgen. En Vodafone lukt dat niet binnen 3 weken? Ik heb nog even nagedacht over een fantastische aanbieding van Vodafone ( zo fantastisch was dat niet, elke ander nog niet klant krijgt dezelfde aanbieding ) kom vodafone, los dit nu eens snel en netjes op
De Vodafone simkaart uit mijn prepaid LG KU990i (meer dan 1 jaar oud), heb ik overgezet naar een nieuwe simlockvrije smartfone. Mijn echtgenote wil nu graag het LG toestel gaan gebruiken. Het simlockvrij maken van het LG toestel lukt niet met de door Vodafone verstrekte unlockcodes. Ook de Vodafone winkel in mijn woonplaats krijgt dit niet voor elkaar. Mijn vraag is nu, kan ik in dit toestel wel een andere prepaid simkaart van Vodafone, b.v. Sim Only, toepassen? Met andere woorden is die dan niet geblokkeerd?
Reputatie 5
Hoi MaikT,

Wat raar dat de unlock codes niet werken! Als je er een Sim-Only kaartje in zou stoppen zou het wel moeten werken, dit is namelijk een abonnement waar je maandelijks de rekening van betaald. Vaak is het toestel gelocked voor andere providers en pre-paid simkaarten. Hoeveel unlock codes heb je al gehad?
Heb reeds 2 e-mails van Vodafone met unlockcodes ontvangen. In beide e-mails dezelfde codes, namelijk een code 1 en een code 2. De instructies in de e-mail exact uitgevoerd. Daarin staat de TWEEDE code invoeren. Resultaat: unlock failed. Ook code 1 werkt niet. De medewerker in de Vodafone winkel heeft het ook geprobeerd. Lukt hem ook niet. Inmiddels nog maar 2 pogingen tegoed. Deze medewerker heeft ook beloofd om de "juiste" codes bij het Vodafone hoofdkwartier op te vragen. Binnen 3 werkdagen zou ik antwoord krijgen. Zijn nu een week verder en nog niets gehad. Was het vandaag helemaal beu en heb een nieuw prepaid toestel bij de concurrent gekocht.
Jammer om te horen dat je uiteindelijk een andere simkaart heb aangeschaft. Het kan in sommige gevallen helaas langer duren doordat we de unlockcode bij de fabrikant dienen op te vragen. Indien je het nog wilt proberen raad ik je ook eens aan om een 0 voor de unlockcode te plaatsen en een nieuwe poging te wagen. Bij sommige toestellen wil dit nog wel eens helpen. Succes
Helaas een antwoord van niets. Met een 0 ervoor past het laatste cijfer van de door jullie opgegeven code niet. Wordt dan ook niet geaccepteerd. Zoals ik al meldde, ik heb nu een ander toestel en een tevreden echtgenote die weer kan bellen!
Reputatie 5
Badge +6
Jammer dat het niet heeft geholpen.
Hopelijk ontvangen we de code snel van de toestelfabrikant zodat we hem naar jou kunnen sturen.
Je hebt nu wel al een nieuw toestel, maar wie weet kun je er iemand nog een plezier mee doen. Of je bewaart het toestel als reservetoestel.
Ik zie dat ik niet de enige ben met unlockproblemen, het lijkt of voda fone de klanten verplicht om klant te blijven.
Heel vervelend in het buitenland. De klantenservice, winkel en alle aardige medewerkers ten spijt ben ik verplicht een andere simlockvrije telefoon te kopen.
Goedendag,

Ik probeer via de inlog een unlockcode aan te vragen. Dit lukt echter steeds niet. Hij blijft aangeven dat het verzoek niet uitgevoerd kan worden en dat ik het later moet proberen. Doe ik wat fout? Het toestel is ouder dan een jaar. Ik wil hem unlocken want dan kan mijn vrouw het toestel gaan gebruiken, mijn dochter wil namelijk een andere.
@Arnoo7

Als je die melding krijgt betekent dit vaak dat we de unlockcode niet op voorraad hebben en dat we de unlockcode handmatig moeten opvragen. We moeten dan de unlockcode opvragen bij de fabrikant. Je kunt dus het beste even contact opnemen met onze klantenservice!

@proton999 Dit is ook het antwoord op jouw vraag. Ik heb daarom ook je bericht verplaatst.
Hallo,
Ik probeer nu al twee weken een unlock code voor mijn Samsung GIO te krijgen maar via
de unlock pagina krijg ik alleen maar te zien als ik alle gegevens ingevoerd heb :
" probeer het later nog eens"

Kan iemand mij helpen AUB.

Gr,
Ruud


Reputatie 7
Badge +16
Hi! @proton999 ,

Heb je de code al eens opgevraagd via de klantenservice misschien dat zij je deze code sneller kunnen aanbieden.
www.vodafone.nl/support
SamsungExpert,

Ik heb geen facebook, geen twitter, dus ik dacht ik probeer het maar eens op het Forum.
Ik wil gewoon een email adres waar ik mijn vraag heen kan sturen, wat een waardeloze site is het
toch die Vodafone/Support toch. Sorry dat ik het zeg maar zo voelt het wel.
Reputatie 7
Badge +16
Hi!@proton999,

Wees niet teleurgesteld er is ook en live chat! Soms moet je wel even de pagina verversen dan is de chat beschikbaar. Zelf kan ik geen mail vinden hoe je dit kan aanvragen de live chat heeft denk ik de mail vervangen.
Op het Forum kunnen we geen privegegevens navragen dit is ook niet toegestaan, sorry!
Hallo,

Er zit een simlock op mijn galaxy gio, nu probeer ik mijn telefoon te unlocken, maar ik krijg steeds de melding 'het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd probeer het later opnieuw'. Ik heb al verschillende browsers geprobeerd, maar nog steeds dezelfde melding. is het mogelijk dat jullie mij de unlock code op een andere manier sturen?

Met vriendelijke groet,
Marcel
hallo

Heb sinds 2 week me abo verlengt en een nieuw toestel , en heb ik me oude toestel een samsung galaxy s plus GT-I9001 over en wil hem aan me neefje geven maar dan moet hij wel simlock vrij zijn. Is dat mogelijk en hoe doe ik dat?
@mb1234

Het antwoord op je vraag staat in dit topic vermeld: Link
Maartje, de link die je opgeeft is geen antwoord, maar een zoethoudertje.
Ik heb de aanvraag nu via de chat gedaan, erg omslachtig, waarom is er niet een normaal email adres
waar je je vraag kunt stellen.

Ik heb niet veel vertrouwen dat ik de unlock code binnenkort ga krijgen, op elke hoek van de straat
kan ik tegen betaling binnen 10 min de unlock krijgen. Dus ik weet niet waarom Vodafone tegen werkt.

Groet
Opgelost !!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +16
Hi! @proton999 ,

Fijn om te horen dat je probleem gelukkig is opgelost!
Nog en fijne dag verder, je weet ons te vinden.
Ik haal veel info van deze site af, maar nu loop ik zelf tegen een probleem aan.

Ik gebruik een Huawei G510 prepaid van Vodafone.
Nu ga ik over op een abbo.(het is mijn reservetoestel voor het buitenland, en laatst begaf mijn Iphone het en dan vliegt de data er doorheen....)

Toestel vraagt nu om de unlockcode.
Heb al bij Huawei mijn vraag gemaild, nog geen reactie.
Nu ook via Vodafone een aanvraag ingediend, maar ook hier geven ze aan dat het niet uitgevoerd kan worden.

Ik krijg een mail als antwoord dat ze spoedig contact met me opnemen.
Maar waarom moet dat 3 dagen duren?
Bij elke GSM-winkel op de hoek duurt het nog geen 10 minuten voor een klein bedrag.

Waarom vraagt Vodafone hier een bedrag voor?
Ben trouwens benieuwd hoeveel.
Maar heb 2 zakelijke abbo`s hier lopen, dus als serviceverlening.....
Gaat mij niet om het bedrag, gaat mij om het principe.
Vodafone vraagt deze code ook op bij de fabrikant en kost niks.....

Ik wil bewust niet naar een GSM-winkel, ben beetje huiverig daarvoor.
Heb liever dat de provider me helpt, geeft een veiliger gevoel.
Maar door deze serviceverlening ben je wel geneigd dat te doen.

Ik hoop dat er schot in de zaak komt en wachten af.....


Reputatie 6
@ricambi

Gaat u over op een abbonoment van een andere provider? Want op de apparaatjes zit een simlock, waardoor u ze niet met aan andere provider kan gebruiken... De code die u in moet voeren haalt deze simlock van het apparaat af. Alleen als het apparaat jonger dan een bepaalde leeftijd is, moet u hier geld voor betalen
Ik ga van een Vodafone prepaid naar een betaal-abbo.
Vodafone kent het hele prepaidtoestel niet.(das vreemd met een Vodafonekaart erin in een Vodafone toestel...)
Heb nu dus alleen de unlockcode nodig.


Reageer