Beantwoord

Unlockcode - Simlock [Vraag & Antwoord]

Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
icon

Beste antwoord door Marc- 21 augustus 2014, 15:01

Hoi @abby1957,

Welkom op het Vodafone Forum! Lastig dat het opvragen van een unlockcode via de website niet lukt! In dat geval is het mogelijk om de code aan te vragen bij onze klantenservice.

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Via het Forum is het niet mogelijk om je gegevens na te kijken of dit soort zaken aan te vragen, kijk voor meer informatie hierover in dit topic.
Bekijk origineel

297 reacties

Badge +8
Bij de iPhone wordt de term "Simlock" een beetje onduidelijk gebruikt.
Waarschijnlijk zie je dit: http://farm8.staticflickr.com/7294/8734798171_9cbe928875_n.jpg

Er wordt eigenlijk bedoelt dat je de PIN van je SIM kaart nog niet hebt ingetoetst. Je zou eigenlijk gewoon even naar Telefoon moeten gaan en een willekeurig nummer proberen te bellen. Dan vraagt die om je SIM pin (meestal 0000 gevolgd door Ontrgrendel) en dan pas maakt die verbinding met het netwerk.

Normaal gesproken zet je je iPhone bijna nooit uit en daarom zie je bijna nooit. Ik heb zelf een toegangscode op mijn iPhone gezet zodat niet iedereen zomaar in mijn toestel kan neuzen. Ook bij het aanzetten vraagt die om die code en dat maakt eigenlijk de PIN code niet meer nodig. Deze heb ik uitgezet via Instellingen > Telefoon > Simpincode > Uit en nu hoef ik geen extra PIN meer in te geven.

Let wel op als je dit doet dat oneerlijke personen je SIM uit je toestel kunnen halen, in een andere iPhone 5 kunnen steken en vervolgens jouw nummer kunnen misbruiken. Vooral het ontvangen van inlog- of telebankiercodes via SMS kan een risico zijn!

Laart nog even of het gelukt is. Als dat het geval is, klik dan even op het duimpje onder dit bericht :)
Reputatie 7
Badge +15
Hey @nconzen

De unlockcode kun je opvragen via https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml
Hier gaan wel een paar dagen overheen omdat de unlockcode moet worden opgevraagd bij de leverancier.
Zou je mijn antwoord ook als oplossing willen aanvuren zodat andere forumgebruikers deze ook makkelijk terug vinden.
Mocht je nog vragen hebben dan ben je altijd welkom hier.

Groetjes stevied86
Reputatie 3
siemsch schreef:
Hoihoi,

Al sinds ruim vier jaar ben ik klant bij Vodafone. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt naar Blyk (wat volgens mij een soort 'spin off' service is) en heb mijn Vodafone nummer meegenomen. Ruim een jaar geleden heb ik een Samsung Galaxy Gio aangeschaft met Vodafone prepaid simkaart. Die heb ik echter maar een maand gebruikt en daarna heb ik mijn Blyk simkaart erin gestopt, wat geen problemen opleverde met simlock o.i.d. omdat Blyk bij Vodafone hoort. Nu wil ik echter overstappen naar een abonnement van Simyo. Er zit nog simlock op mijn telefoon, dus ik probeerde via de Vodafone site een unlockcode op te vragen. Als het goed is kan dit gratis, want ik heb mijn telefoon al meer dan een jaar. Dit lukte echter niet, de site herkende mijn IMEI-nummer niet. Ik weet niet wat ik nu moet doen.

Groetjes, Simone
Simone, 

Volgens mij hoort Blyk echt niet bij Vodafone. Blyk is een eigen provider die naar mijn weten ook een eigen klantenservice heeft. Ik heb me laten vertellen dat Blyk het netwerk van Vodafone gebruikt. Misschien maar eens op de site van Blyk gaan kijken ?

Grtzzz

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om mijn unlockcode aantevragen om mijn telefoon (blackberry curve 8520) simlock vrij te maken,
telkens kreeg ik een melding dat ik hem niet op kon vragen, 'probeer het later nog eens'.

Ik ben hier eerlijkgezegd niet heel blij mee want ik heb het ook bij andere mensen hun 'berichten' zien staan..

ook kregen zij daarbij antwoord dat een blackberry geen simlock heeft, nou dat heeft hij dus wel.
ik heb een 'hi' provider kaartje erin gestopt en er stond dat in een unlockcode moest hebben, die heb ik dus niet..

in het geval dat mijn IMEI code nodig is hoor ik dat graag want ik wil hem zo snel mogelijk simlockvrij maken.

Mijn blackberry heb ik sinds vorig jaar juli/augustus ongeveer.

Groeten en veel dank, Megan.
In de vodafonewinkel was deze ook gebrand, met de winkelier overgehad wat mijn bezwaren daaromtrent waren.
De telefoon in de winkel even mogen gebruiken en door de aanbieding die de winkelier deed en de nog lange onbekende wachttijd die er is voor een niet door Vodafone gebrande (daardoor ook langere hogere kosten abonnement oud toestel)
Heb ik de overeenkomst toch maar gesloten.
Nu ongeveer een dag of 4 later heb ik daar nog geen spijt van.
Nokia Lumia 920 zwart.
Ik zou graag mijn oude telefoon willen unlocken (Sony Ericsson Xperia 10).
Ik heb dit al een behoorlijke tijd geleden geprobeerd via de site maar zonder succes.
Melding:

Unlockcode

Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw. Natuurlijk later weer geprobeerd maar altijd dezelfde melding. Ik heb toen een mail gestuurd naar Vodafone maar helaas nooit antwoord gekregen. De vraag is dan ook kan iemand mij helpen met het unlocken van mijn telefoon. Groet,

Eric
Beste Moderator,

Dank voor je advies.
Ik heb gebeld met de klantenservice en werd zeer vriendelijk geholpen maar helaas wel zonder resultaat.
Volgens haar waren er werkzaamheden op de site en zou het de volgende dag weer werken (unlocken).
Ik gaf aan dat die werkzaamheden dan al heel lang bezig waren omdat ik diverse keren daarvoor al had geprobeerd.
Afgesproken dat ze mij de volgende dag zou terug bellen of mailen. Helaas geen van beide. Triest als een servicedesk zijn afspraken niet nakomt.

Hiervoor had ik al een mail gestuurd naar de klantenservice en wacht al enkele maanden op antwoord.

Dus de vraag welke klantenservice kanalen zijn er nog over?

Vandaar ik de hoop heb dat iemand op het forum mij kan helpen omdat het geloof in Vodafone niet echt is toegenomen.

Groet,
Eric  
Reputatie 7
Badge +16
Hi! @proton999 ,

Fijn om te horen dat je probleem gelukkig is opgelost!
Nog en fijne dag verder, je weet ons te vinden.
als ik een simpel sim im mijn telefoon doe dan doed hij het niet
aleen maar met een vodafone sim doet hij het wat moet ik doen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ook ik werd diverse malen telefonisch benaderd door Vodafone om mijn prima werkende prepaid kaartje om te zetten in een abonnement. 'Ik was gek als ik het niet deed.' Uiteindelijk daarin toegestemd. Niemand heeft gezegd dat het toestel simlockvrij moet zijn. Daar moest ik zelf achterkomen toen de nieuwe simkaart niet werkte. Heb daarna al diverse keren gebeld met klantenservice. Niemand kan iets voor me doen. 'U moet geduld hebben mevrouw.' Sinds 10 december kan ik mijn smartphone niet gebruiken, dat is dus vandaag al TWINTIG dagen! Hartelijk bedankt!!!
Heb hier nu ook last van en de schuld word bij mij gelegd: had je maar moeten kijken of je telefoon geschikt is.
Op zeggen kan niet meer omdat de zeven dagen voorbij zijn,2 dagen na ingaan abonnemen al gebeld (met huistelefoon).
Toestel in september gekocht bij Belcompany, uit gelegd wat ik wilde en het was GEEN probleem om over te stappen naar abonnement, over lock werd niets gezegd.
Belcompany WIL niets voor mij doen,Vodafone Wil mijn abonnement niet opzeggen of opschorten tot ik wel kan bellen en zegt doodleuk :koop maar een simlockvrije telefoon.
Geld uit je zak kloppen kunnen ze goed maar SERVICE verlenen en coulance naar de klant niet, verschuilen achter regeltjes.
Schande Vodafone/Belcompany!!
Op 5 december heb ik een unlockcode aangevraagd voor een samsung prepaid toestel van vodafone van een jaar oud. Er staat dan heel mooi "binnen 3 dagen bericht". Mooi niet.
Na een week heb ik maar eens gebeld, een medewerker verteld dat het nog in behandeling is, de code moet van samsung komen. oke het zou kunnen.
Na nog een week wordt mij weer hetzelfde verteld. Nu zijn we al 3 weken verder en mijn telefoon is nog niet simlock vrij. Het kan toch niet zo zijn dat een simpele code opvragen bij een fabrikant bijna een maand moet duren. Ik vind dit schandalig. Ik ben al jaren klant bij vodafone met 2 abonnementen en 1 prepaid toestel maar als het zo moet dan ga ik maar eens mijn horizon verbreden wat betreft aanbieders. Het ergste is nog dat je zelf overal achteraan moet bellen en dan een helpdesk medewerker aan de lijn krijgt waarvan je op voorhand al weet wat voor antwoord je krijgt.
nieuwe simkaart netwerkvergrendeling
Ik heb een prepaid telefoon. Deze is betaald. Echter en zit een simlock op. Ik ben van mening dat ik ten alle tijde de sim-unlockcode kosteloos kan ontvangen. Immers de telefoon is betaald en Vodafoon heeft er geen schade van. Van een abonnement kan ik het begrijpen, de telefoon is dan pas na een jaar betaald, of niet?
Ook ik heb hetzelfde probleem, 17 december aangevraagd, nu 9 januari, nog steeds niets! Klantenservice gebeld. Sorry, daar kunnen we niets aan doen. Wat een klantvriendelijkheid. Tegen betaling kan je binnen 10 minuten voor ELK toestel je unlockcode krijgen. En Vodafone lukt dat niet binnen 3 weken? Ik heb nog even nagedacht over een fantastische aanbieding van Vodafone ( zo fantastisch was dat niet, elke ander nog niet klant krijgt dezelfde aanbieding ) kom vodafone, los dit nu eens snel en netjes op
De Vodafone simkaart uit mijn prepaid LG KU990i (meer dan 1 jaar oud), heb ik overgezet naar een nieuwe simlockvrije smartfone. Mijn echtgenote wil nu graag het LG toestel gaan gebruiken. Het simlockvrij maken van het LG toestel lukt niet met de door Vodafone verstrekte unlockcodes. Ook de Vodafone winkel in mijn woonplaats krijgt dit niet voor elkaar. Mijn vraag is nu, kan ik in dit toestel wel een andere prepaid simkaart van Vodafone, b.v. Sim Only, toepassen? Met andere woorden is die dan niet geblokkeerd?
Heb reeds 2 e-mails van Vodafone met unlockcodes ontvangen. In beide e-mails dezelfde codes, namelijk een code 1 en een code 2. De instructies in de e-mail exact uitgevoerd. Daarin staat de TWEEDE code invoeren. Resultaat: unlock failed. Ook code 1 werkt niet. De medewerker in de Vodafone winkel heeft het ook geprobeerd. Lukt hem ook niet. Inmiddels nog maar 2 pogingen tegoed. Deze medewerker heeft ook beloofd om de "juiste" codes bij het Vodafone hoofdkwartier op te vragen. Binnen 3 werkdagen zou ik antwoord krijgen. Zijn nu een week verder en nog niets gehad. Was het vandaag helemaal beu en heb een nieuw prepaid toestel bij de concurrent gekocht.
Helaas een antwoord van niets. Met een 0 ervoor past het laatste cijfer van de door jullie opgegeven code niet. Wordt dan ook niet geaccepteerd. Zoals ik al meldde, ik heb nu een ander toestel en een tevreden echtgenote die weer kan bellen!
Reputatie 6
@ricambi

Gaat u over op een abbonoment van een andere provider? Want op de apparaatjes zit een simlock, waardoor u ze niet met aan andere provider kan gebruiken... De code die u in moet voeren haalt deze simlock van het apparaat af. Alleen als het apparaat jonger dan een bepaalde leeftijd is, moet u hier geld voor betalen
Ik zie dat ik niet de enige ben met unlockproblemen, het lijkt of voda fone de klanten verplicht om klant te blijven.
Heel vervelend in het buitenland. De klantenservice, winkel en alle aardige medewerkers ten spijt ben ik verplicht een andere simlockvrije telefoon te kopen.
Goedendag,

Ik probeer via de inlog een unlockcode aan te vragen. Dit lukt echter steeds niet. Hij blijft aangeven dat het verzoek niet uitgevoerd kan worden en dat ik het later moet proberen. Doe ik wat fout? Het toestel is ouder dan een jaar. Ik wil hem unlocken want dan kan mijn vrouw het toestel gaan gebruiken, mijn dochter wil namelijk een andere.
Hallo,
Ik probeer nu al twee weken een unlock code voor mijn Samsung GIO te krijgen maar via
de unlock pagina krijg ik alleen maar te zien als ik alle gegevens ingevoerd heb :
" probeer het later nog eens"

Kan iemand mij helpen AUB.

Gr,
Ruud

SamsungExpert,

Ik heb geen facebook, geen twitter, dus ik dacht ik probeer het maar eens op het Forum.
Ik wil gewoon een email adres waar ik mijn vraag heen kan sturen, wat een waardeloze site is het
toch die Vodafone/Support toch. Sorry dat ik het zeg maar zo voelt het wel.
Maartje, de link die je opgeeft is geen antwoord, maar een zoethoudertje.
Ik heb de aanvraag nu via de chat gedaan, erg omslachtig, waarom is er niet een normaal email adres
waar je je vraag kunt stellen.

Ik heb niet veel vertrouwen dat ik de unlock code binnenkort ga krijgen, op elke hoek van de straat
kan ik tegen betaling binnen 10 min de unlock krijgen. Dus ik weet niet waarom Vodafone tegen werkt.

Groet

Reageer