Dg86

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bericht van Noatel voor abonnement

Ik kreeg vandaag dit berichtje.  Geen idee waar ik ooit van een bepaalde dienst gebruik heb gemaakt. 

U heeft een betaalde dienst gehad via het bedrijf 'Noatel'. Mogelijk zijn er onterechte mobiele kosten in rekening gebracht. Ga naar de Stichting Gedragscode op www.payinfo.nl/refunds/noatel voor info en terugbetaling.

Ik moest mijn naam  telefoonnummer en bankrekening sturen. Dan zouden ze het geld terug storten.

 

Is deze actie bekend bij jullie? Misschien als onbetrouwbaar? Ik heb nooit iets aangemeld de laatste jaren.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KevHek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb gister contact gehad met de klantenservice van vodafone. een medewerker vertelde mij dat hun op de hoogte zijn van deze sms en dat dit geen spam is. Kon mijn gegevens achterlaten en zo de terugbetaling aanvragen. Vodafone heeft hier interern een bericht hier overgehad als klanten zouden bellen hier over.

Bekijk in context

33 Reacties 33
Pheufkens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kreeg hetzelfde smsje dus ben inderdaad benieuwd waar dit om gaat.

Trebor74

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook zo’n sms bericht ontvangen. Lijkt me onbetrouwbaar, maar ben benieuwd naar reactie van Vodafone. 

DH94

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde voor mij

Richie Scheepen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier precies 't zelfde wat te doen hiermee??? 

Paulus74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kreeg het daarnet ook. Kan niet plaatsen waar dat vandaan zou komen... 

Adriaantje50

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kreeg via Messenger een bericht van Novatel waarin staat dat er wellicht onterechte kosten in rekening zijn gebracht. Is dit spam? Moet ik dit negeren? 

Humphrey

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb rond dezelfde tijd als de andere reacties hierboven een SMS ontvangen

Stijn82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

yup, hier precies hetzelfde sms'je ontvangen....

Dull

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier precies hetzelfde hopelijk reageerd vodafone snel.

KevHek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

hier ook!. heb deze ook gekregen maar niks ingevuld.

Martijn642

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ook hier dezelfde SMS rond dezelfde tijd.

Net gebeld met Vodafone en bij hun is niks bekend.

Wel heb ik een behoorlijke tijd last gehad van deze diensten en er was moeilijk vanaf te komen. Na elke blok werd ik aangemeld voor zo'n zelfde dienst.

 

Vodafone adviseerde mij hier niet op in te gaan.

 

Geld terug lijkt altijd mooier dan waar. Be safe

Ewaldvanes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ook, heb ook niets met Noatel, dus ik ga er vanuit dat het iets van phishing is. Zou sowieso niet zomaar mijn naam, telefoonummer en rekeningnummer achterlaten in een formulier zonder dat ze meer uitleggen en de organisatie meer verklaart hoe het vervolgens in zijn werk gaat.

Saqr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een hier ook hetzelfde. Graag een antwrd vf ?!

AndreStruik

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook een SMS ontvangen, hoor graag wat dit is

Trudysosma

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb vandaag dit sms ontvangen

Slangenman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb die ook gehad. Heb ff thuis gebeld hebben ook Vodafone maar die hebben hem niet gehad. Verdere is ook zo dat je geen fake web side kan sturen met een echt bestaande internet side voor zo ver ik weet. Zo wel nog effe wachten met invullen en meer info zoeken of wachten tot die er is  Ook als na de site gaat krijg je antwoordt via sms nummer 1555 en niet via payinfo zoals vermeld in de sms. Dus nogmaals doe nog niets tot je meer weet via de side zelf

Wimmel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanmiddag weer een sms voor een buitenlandse sms-/videodienst.

In 2019 ook al eens gebeurd. Toen veel moeite moeten doen om er vanaf te komen.

Nu weer van Noatel!!!. 

Op internet sporen dat dit gerelateerd is aan T-mobile.

 

WAAROM DOET VODAFONE HIER NIETS AAN,?????

PietAtVfForum

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zelfde verhaal. Om 16:48 het exact zelfde bericht gekregen.

De site www.payinfo.nl lijkt op het eerste gezicht legit (hoewel, Registrar Hostnet B.V. in Amsterdam?), maar dan zou Vodafone hier toch vanaf moeten weten?

Aangezien ze naam, telefoonnummer en bankrekeningnummer vragen ga ik er nog maar even niet op in tot Vodafone garandeert dat deze informatie via hen is doorgestuurd.

Heb ooit (waarschijnlijk door een pop-up weg te klikken) zo’n betaaldienst gehad en direct alles laten blokkeren, maar dat is lang geleden. Zou dus niet meer mogen gebeuren

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi allemaal,
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is wel heel erg vreemd en dat jullie het allemaal krijgen. Zelf denk ik dat er weer een bedrijf in een ver land geld wil verdienen aan het opvoeren van nummers bij een betaaldienst. 

Het is zo ie zo niet erg om je af te melden via www.payinfo.nl (gebruik deze korte url, de url in de sms vertrouw ik ook niet). Op deze website kan je alle betaaldiensten in 1x laten blokkeren en dan kan niemand meer je zomaar aanmelden bij een sms betaal dienst. Altijd goed om te doen! Let op, als je via Vodafone een dienst afneemt zoals Netflix of Apple Music, dan kan dit ook niet meer. Dus even bedenken of je entertainment gebruikt via Vodafone. Zo nee, dan lekker snel via www.payinfo.nl laten blokkeren. 

Nu jullie hier allemaal last van hebben zal Vodafone deze topic wel opvallen. Kijk ook even of er kosten zijn gemaakt en of die in rekening zijn gebracht. Zo ja, laat het hier dan ook even weten. Misschien kan iemand van Vodafone deze in 1x meenemen en onderzoeken of dit vergoed kan worden. Ik weet het niet, werk niet bij Vodafone, dus die moeten het uitzoeken. 

Succes en laat je niet Hack maken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic