Aniss

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fishing / Nep sms

Net het volgende bericht binnengekregen per sms;
Uw Vodafone simkaart is verouderd en vervalt overmorgen. Vraag uw simkaart geheel gratis aan en voorkom blokkade van uw huidige simkaart via x.co/vodafonenl
Gelukkig heb ik contact gehad met jullie klantenservice om te informeren en bleek een nep sms te zijn.
De manier van communicatie en de link was bijna niet van echt te onderschijden.
Mijn advies is om alle klanten op de hoogte houden om er niet in te trappen als zo’n communicatie binnenkomt via een normale 06nummer. In dit geval was het +31 6 84 61 15 28.

Gr,
Aniss
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Aniss en @MJP Deneer,

We zijn bezig om mensen hier pro-actief over te informeren. Neem ook eens een kijkje in ons speciale phishing topic: http://voda.fo/ne/qkd6b. Daar zie je welke voorbeelden we van phishing al verzameld hebben.

Groetjes, Sharon

Bekijk in context

20 Reacties 20
MJP Deneer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanavond ook hetzelfde bericht gekregen via SMS maar dan van het telefoonnummer: 0687894696
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Lekker niets mee doen... Mensen proberen ook via alle wegen om mensen te beduvelen.
Jammer hoor!!

Bedankt voor het melden 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Aniss en @MJP Deneer,

We zijn bezig om mensen hier pro-actief over te informeren. Neem ook eens een kijkje in ons speciale phishing topic: http://voda.fo/ne/qkd6b. Daar zie je welke voorbeelden we van phishing al verzameld hebben.

Groetjes, Sharon
dezieray

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat moet je doen als je toch op de link in het bericht hebt geklikt?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je daarna ook ingelogd met je gegevens dezieray?
dezieray

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik stel de vraag namens mijn schoonzus die in Marokko op vakantie is. Toen ze de sms kreeg raakte ze wat in paniek 'straks ben ik niet meer bereikbaar' en drukte op de link. Er gebeurde niets, waarschijnlijk omdat ze geen bereik had waar ze zat. Ze is 3,5 week op reis en maakt zich nu zorgen dat ze een virus heeft binnen gehaald op haar telefoon. Ik heb sporadisch sms contact met haar. Omdat dit via haar telefoon is gegaan kan ik me voorstellen dat het enige 'inloggen' dat ze doet het openen van haar telefoon is met de toegangscode voor haar telefoon. Kan je iets met deze informatie Steven?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @dezieray,

Zolang je zusje niet inlogt op deze nep-pagina, kan er weinig gebeuren. Mocht ze dit wel hebben gedaan, dan raden we aan dat ze haar inloggegevens van Vodafone uit voorzorg wijzigt.

Groetjes, Sharon
EdwinDePedwin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zet 0684372291 ook maar op de lijst.
WtrvR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij kwam onderstaande zojuist tot 2x toe binnen...
M.Liefkens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook weer een sms over de verouderde sim.
M.Liefkens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2de familielid binnen 24u die een sms krijgt.
Jon1212

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een telefoon van T-Mobile en kreeg SMS van nummer +31-6-87267393 afkomstig text:

Uw Vodafone sim-kaart is verouderd en vervalt 30-10. Vraag uw sim-kaart geheel gratis aan en voorkom blokkade van uw huidige sim-kaart via x.com/vodafone|

Dit is scam en fishing.

Ik kreeg deze sms al 8 keer binnen...

Nu blokkeren en doorgegeven aan T-Mobile.
Ik baal van fis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag (zondag 28-10-2018) SMS ontvangen met tekst: Uw Vodafone simkaart is verouderd en vervalt 30-10. Vraag uw simkaart geheel gratis aan en voorkom blokkade van uw huidige simkaart via x.co/vodafonenl
De afzender betreft in mijn geval +31684416121
Ik baal enorm dat er zoveel duistere pogingen worden gedaan. Dezelfde tekst maar steeds met een ander mobielnummer als afzender.
Vodafone schiet eens op met actie ondernemen!
ArmeSloeber

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook zo'n smsje ontvangen van: +31684891256
Sampieb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde! Tot 3x aan toe binnen een uur tijd. Heel hinderlijk. Geven niet zo snel op blijkbaar...
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Bedankt voor jullie meldingen! Alle voorbeelden staan of zijn geplaatst in ons phishing topic!
GruttePier

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
28 oktober 20:01 uur ontvangen (sms)

Uw simkaart wordt binnenkort vervangen. Voorkom extra kosten en volg de stappen op http://x.co/vodafoneNL

+31 6 87 23 02 89

Zet dit nummer ook maar op de (phishing) lijst VodaFone
GruttePier

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5 november 22:41 uur ontvangen (sms)

Uw Coolblue bestelling wordt morgen naar verwachting tussen 10:00 en 12:00 geleverd door PostNL. Download de app om uw bestelling te volgen. http://x.co/PostNL

+31 6 86 45 24 66

Zet dit nummer ook maar op de (phishing) lijst VodaFone
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi @GruttePier,


Het eerste bericht wat je post is al bekend. Bedankt voor je oplettendheid hierin! Het tweede bericht gaat over Post.nl en Coolblue. Ik raad je aan om deze bij hun aan te kaarten. HIer kan ik helaas verder niks mee.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic