Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Gebeld door Pools nummer

Beste medeforummers,

Er is veel te lezen de laatste tijd over buitenlandse nummers.
Deze morgen om 07:30 werd ik gebeld door een Pools nummer. +48 784 983 297
Ik neem dit soort nummer normaal gesproken nooit aan maar aangezien ik vandaag een vrije dag heb werd ik uit mijn slaap gebeld en heb ik zonder te kijken aangenomen.
Ik heb in het Engels vermeld dat ik geen idee heb waar ze over praten en opgehangen.
Vervolgens heb ik dit nummer geblokkeerd.

Ik ga ervan uit dat gebeld worden op zich nog niet zo problematisch is.
Maar gerust ben ik er ook niet op, iemand tips, adviezen, ervaringen met nummers uit Polen en vooral, WAT kan er vandaag de dag allemaal op technisch gebied als je gebeld wordt?
Ik heb internet bankieren op mijn GSM net zoals vele andere zaken, enig idee of tips?

Groetjes J
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Johnbob,
Zoals je zegt, als ze je bellen dan heb je daar niet zoveel problemen mee. Het is juist wanneer je mensen gaat terug bellen, dan kan je wel eens voor hoge kosten komen te staan. Dat wat jij hebt gedaan is echt het beste. Ophangen, nummer blokkeren en hier even melden. Dit nummer zal je dan ook niet meer bellen, het toestel zal deze tegen houden.

Verdere adviezen ken ik je niet geven, misschien andere klanten op deze Community. Wat er allemaal vandaag de dag kan is veel, maar wat je nu is overkomen geeft geen schade aan je telefoonnota of iets. Mocht je daar toch niet gerust over zijn, controleer in de loop van de dag even je data en gesprekskosten in je My Vodafone. Je hoeft je ook geen zorgen te maken met Internet bankieren, volgens de banken (niet mijn uitspraak). Dit zou heel goed beveiligd zijn met je iMei nummer en je eigen 06 nummer en met 1 zo'n belletje heb je daar ook geen last van. Alleen als je een mailtje hebt gekregen wat je wil openen met een bestand erin, dat kan wel eens gevaar opleveren (vooral bij Android toestellen).

Tips? Als je ook Ziggo hebt dan krijg je als het goed is Ziggo Safe Online. Deze kan je op je mobiel installeren en dan ben je een stukje veiliger. Maar er bestaan voor de Android wel meer app's die je beveiligen tegen inbreuk. Voor de iPhone ken ik geen beveiliging app's, die zijn er wel maar volgens Apple niet nodig.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat er nog andere klanten hier hun ervaring willen melden. In ieder geval bedankt voor het melden, als een moderator van Vodafone je bericht ziet kunnen ze misschien het nummer markeren en zien of er niet teveel door gebeld gaat worden. Maar dat laatste weet ik niet, dit is maar een idee van mij zelf, het zou wel mooi zijn als Vodafone dat doet en dan het nummer voor iedereen blokkeert, dat helpt andere ook weer van deze lastpakken af 🙂

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Johnbob,
Zoals je zegt, als ze je bellen dan heb je daar niet zoveel problemen mee. Het is juist wanneer je mensen gaat terug bellen, dan kan je wel eens voor hoge kosten komen te staan. Dat wat jij hebt gedaan is echt het beste. Ophangen, nummer blokkeren en hier even melden. Dit nummer zal je dan ook niet meer bellen, het toestel zal deze tegen houden.

Verdere adviezen ken ik je niet geven, misschien andere klanten op deze Community. Wat er allemaal vandaag de dag kan is veel, maar wat je nu is overkomen geeft geen schade aan je telefoonnota of iets. Mocht je daar toch niet gerust over zijn, controleer in de loop van de dag even je data en gesprekskosten in je My Vodafone. Je hoeft je ook geen zorgen te maken met Internet bankieren, volgens de banken (niet mijn uitspraak). Dit zou heel goed beveiligd zijn met je iMei nummer en je eigen 06 nummer en met 1 zo'n belletje heb je daar ook geen last van. Alleen als je een mailtje hebt gekregen wat je wil openen met een bestand erin, dat kan wel eens gevaar opleveren (vooral bij Android toestellen).

Tips? Als je ook Ziggo hebt dan krijg je als het goed is Ziggo Safe Online. Deze kan je op je mobiel installeren en dan ben je een stukje veiliger. Maar er bestaan voor de Android wel meer app's die je beveiligen tegen inbreuk. Voor de iPhone ken ik geen beveiliging app's, die zijn er wel maar volgens Apple niet nodig.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat er nog andere klanten hier hun ervaring willen melden. In ieder geval bedankt voor het melden, als een moderator van Vodafone je bericht ziet kunnen ze misschien het nummer markeren en zien of er niet teveel door gebeld gaat worden. Maar dat laatste weet ik niet, dit is maar een idee van mij zelf, het zou wel mooi zijn als Vodafone dat doet en dan het nummer voor iedereen blokkeert, dat helpt andere ook weer van deze lastpakken af 🙂
Johnbob
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hi EnergieB

Thanks voor je uitgebreide reactie.
Ik heb Vodafone al gebeld en men bevestigde min of meer het zelfde verhaal dat jij ook schrijft.
Tijdens dit telefoontje kreeg ik van een bandje te horen dat mijn simkaart binnen is dit ik besteld zou hebben.
Hier wist ik niets van en de persoon aan de helpdesk wist me te vertellen dat Vodafone met een storing kampt waar dit soort mededelingen bij horen....niets aan de hand dus (zegt men).

Waarom ik het internetbankieren aanhaalde zit 'm in het feit dat van iMei en alle andere vormen van identificatie geen waarde meer hebben, het enige wat je nog doet bij internet bankieren is het invoeren van een 5 cijferige inlogcode.
Als ze deze kunnen bemachtigen en vooral gebruiken via jouw GSM, dan zou deze je voorbij alle andere beveiligingen kunnen loodsen.
Misschien kijk ik teveel SciFi maar ooit zal iemand het eerste slachtoffer zijn van een nieuwe vorm van oplichterij.
Ik ga er gemakshalve toch maar van uit dat ik dit niet ben 😉
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic