ikke55

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik de NFC verwijderen van de simkaart?

Omdat ik absoluut geen gebruik kan en wil maken van de mogelijkheden van de NFC kaart of wallet-app, wil ik deze eigenlijk ook niet ongevraagd op mijn telefoon hebben of de mogelijkheid daartoe hebben om deze te gebruiken.
Gezien er tegenwoordig alleen maar kaarten met de NFC optie verstuurd worden vanuit vodafoon, is de vraag of en hoe ik deze van de simkaart kan verwijderen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi ikke55

NFC verwijderen gaat niet lukken. Ook zijn er geen simkaarten beschikbaar zonder NFC.
Dit Is omdat de technologie en het netwerk steeds uitgebreider wordt en verder er meer producten voor ontworpen worden.
Uitzetten kan helaas ook niet.

Het is gewoon puur dit soort apps niet installeren zoals wallet. Android toestellen kunnen hiermee sneller gegevens delen (instellingen-meer -verbindingen -nfc)

Bekijk in context

3 Reacties 3
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi ikke55

NFC verwijderen gaat niet lukken. Ook zijn er geen simkaarten beschikbaar zonder NFC.
Dit Is omdat de technologie en het netwerk steeds uitgebreider wordt en verder er meer producten voor ontworpen worden.
Uitzetten kan helaas ook niet.

Het is gewoon puur dit soort apps niet installeren zoals wallet. Android toestellen kunnen hiermee sneller gegevens delen (instellingen-meer -verbindingen -nfc)
ikke55
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat erom dat men de mogelijkheid niet heeft en krijgt om de wallet en dergelijke uberhaupt te installeren of te gebruiken. Telefoon is bedoeld voor te bellen en beetje te facebooken en dergelijke en uit bescherming wil ik dit soort toepassingen er niet verplicht (NFC ) bij hebben, dus vandaar de vraag of ik al die contactloze opties om te betalen met de phone kan laten verwijderen of blokkeren.
Deel van de vraag is eigenlijk ook of men nog een oude simkaart kan gebruiken waar geen NFC opzit en hoe men hier aan komt? En of dit gaat werken?
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
ikke55,

Het is aan de gebruiker zelf om de apps niet te installeren/gebruiken. Dit is dan ook zijn/haar eigen verantwoordelijkheid. Het is dan ook niet mogelijk om de NFC functie te blokkeren wanneer je een NFC simkaart hebt.
Simkaarten zonder NFC werken zeker nog gewoon, echter leveren wij deze niet meer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic