1
Vraag
2
Reacties
Vincent Bal

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Marktonderzoek

Al ruim  een week ontvang ik elke dag verschillende oproepen van het volgende nummer: ‭+31 20 220 52 51‬. Het begon allemaal met een telefoontje van een of andere callcentermedewerker, die vroeg  of ik klant van en bij Vofafone en Ziggo ben, en beweerde namens beide partijen "marktonderzoek” te verrichten. Het eerste gesprek eindigde vrij snel toen ik de persoon in kwestie te kennen gaf hier niet in geïnteresseerd te zijn. Hij bleef echter volharden, en stelde mij wederom dezelfde nogal persoonlijke vragen. Daarop verbrak ik de verbinding. Sinds die tijd word ik ontvang ik (dus) meermaals ongewenste oproepen van dit nummer. Ik krijg niemand te spreken als ik terug bel; ik kom vervolgens in een voice response-menu terecht waar ik alleen mijn telefoonnummer kan achter laten. Ik heb het nummer inmiddels geblokkeerd. Ik ben desalniettemin wie of welke organisatie hier achter schuil gaat. Gezien de aard van de vragen betwijfel ik of dit daadwerkelijk Vodafone is. Bij mij rijst zodoende de vraag of meer Vodafone-abonnees ongevraagd door dit nummer zijn gebeld. Ik werd er in ieder geval horendol van. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Handig om te weten dat dit een nummer van Vodafone is.
Fijn dat je dit hebt opgepakt Steven en goed om te weten dat je dit ook zelf uit kan zetten via My Vodafone.

Je zal het wel goed vinden, hierbij heb ik een kleine uitleg hoe dit uit te zetten of te wijzigen:
Vodafone: Login via My Vodafone (je browser, www.vodafone.nl) en ga in het menu naar Service → Privacy (Persoonlijke gegevens, staat helemaal onderaan) → Onder Privacy-instellingen kan je dan bij Acties en Aanbiedingen aanvinken of je informatie wilt ontvangen van Vodafone (hier kan je ook eventueel Persoonlijke aanbiedingen en advies en/of Analyse netwerkgegevens aan/uit zetten. 

Ziggo: Login via Mijn Ziggo (je browser, www.ziggo.nl) en ga in het menu naar Gegevens → Contactvoorkeuren en klik op wijzig contactvoorkeuren. Op de volgende pagina kan je dan je Privacy wijzigen en aangeven of ze je vanuit Ziggo mogen benaderen of niet, en hoe.

Handig om te weten, toch?! 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Vincent Bal 
Volgens Wie Heeft Gebeld zou het wel om een Vodafone nummer gaan. Dit is een Callcenter die belt voor informatie, tenminste, dat staat er op die site. Ook zijn er mensen die het niet vertrouwen en deze snel ophangen en/of gewoon niet meer opnemen. Als jij zegt geen interesse te hebben dan snap ik wel dat men snel op wil hangen, want waarom zouden ze dan doorvragen 

Volgens mij heb je het over het tweede gesprek waar ze je weer hebben gebeld? Deze was dus niet zo netjes verlopen? Of andere mensen hier last van hebben, geen idee, lijkt me ook niet relevant want jij hebt er last van. Zelf ben ik nog nooit gebeld door Vodafone en heb me uit geschreven bij het www.bel-me-niet.nl register. Voor iedereen die mij maar bellen wil, ook voor bedrijven waar ik klant van ben. Mochten ze je nu nog eens bellen, wat nu lastig gaat omdat je natuurlijk het nummer hebt geblokkeerd, dan moet je gewoon zeggen: Ik het het recht van verzet! 

Recht van verzet info:
Tijdens elk telemarketinggesprek hebt u echter wel de mogelijkheid om gebruik te maken van uw recht van verzet. Dit betekent dat u tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat u in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf of organisatie. Dit bedrijf of deze organisatie moet uw telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat u in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij u hier om heeft gevraagd).Ook als u ingeschreven staat in het Bel-me-niet Register en u wordt gebeld door een bedrijf of organisatie waar u klant bent (geweest), kunt u dus gebruik maken van uw ‘recht van verzet’.  Het bedrijf of de organisatie die u belt moet u hierover informeren en dit desgewenst direct en kosteloos voor u regelen. Hierna mag u niet meer worden gebeld door het betreffende bedrijf of de organisatie (tenzij u hier om heeft gevraagd).


Gelukkig kunnen ze nu niet meer bellen en is het opgelost door ze gewoon te blokkeren. Misschien dat een Vodafone Community medewerker hier nog wel een melding van kan maken. Dan is die afdeling ook weer op de hoogte en kunnen ze daar de klacht verder afhandelen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb even intern nagevraagd met welke nummers wij bellen. Dit is inderdaad een nummer waarmee VodafoneZiggo belt. 
Je kunt in Mijn Ziggo en My Vodafone (website) aangeven hoe je gecontacteerd wilt worden. Hier kun je de optie gebeld worden ook uitzetten. 
Wat er precies tijdens het gesprek is gezegd en gebeurd zal ik het midden laten. Hier kan ik namelijk niet over oordelen omdat ik er niet bij aanwezig was.

Mocht je dit willen toe lichten @Vincent Bal, stuur mij dan even een privébericht met jouw mobiele nummer. Dan zet ik de feedback intern door zodat dit verbeterd kan worden.
Het is niet de bedoeling dat het een opdringerig en ongemakkelijk gesprek is. Indien je aangeeft geen interesse te hebben in hetgeen wat er besproken is, dient dit natuurlijk ook aangenomen te worden. Namens VodafoneZiggo mijn excuses hiervoor.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Handig om te weten dat dit een nummer van Vodafone is.
Fijn dat je dit hebt opgepakt Steven en goed om te weten dat je dit ook zelf uit kan zetten via My Vodafone.

Je zal het wel goed vinden, hierbij heb ik een kleine uitleg hoe dit uit te zetten of te wijzigen:
Vodafone: Login via My Vodafone (je browser, www.vodafone.nl) en ga in het menu naar Service → Privacy (Persoonlijke gegevens, staat helemaal onderaan) → Onder Privacy-instellingen kan je dan bij Acties en Aanbiedingen aanvinken of je informatie wilt ontvangen van Vodafone (hier kan je ook eventueel Persoonlijke aanbiedingen en advies en/of Analyse netwerkgegevens aan/uit zetten. 

Ziggo: Login via Mijn Ziggo (je browser, www.ziggo.nl) en ga in het menu naar Gegevens → Contactvoorkeuren en klik op wijzig contactvoorkeuren. Op de volgende pagina kan je dan je Privacy wijzigen en aangeven of ze je vanuit Ziggo mogen benaderen of niet, en hoe.

Handig om te weten, toch?! 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je iets gehad aan bovenstaande informatie @Vincent Bal ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mocht er geen update komen @Vincent Bal, dan zal het topic binnenkort gesloten worden.

Vincent Bal
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Sharon, Steven en Energieboy,

Alleereerst hartelijk bedankt voor jullie reacties, initiatief, suggesties, ideeen en oplossingen; allen stel ik zeer op prijs!

@Energieboy : ik heb inmiddels jouw aanwijzingen opgevolgd en de instellingen voor het ontvangen van Acties & Aanbiedingen en informatie, Persoonlijke aanbiedingen en advies en/of Analyse netwerkgegevens aangepast.

@Steven : ik zou het op prijs stellen als je de feedback intern door wilt zetten. Ik stuur je daarom een privébericht met mijn mobiele telefoonnummer.

@Sharon : ik wendde mij overigens op advise van een klantenservicemedewerkster opnieuw tot het "Bel-me-niet-register": ik verwijderde mijn mobiele telefoonnummer, en meldde deze opnieuw aan. Vervolgens kruiste ik alle 'vinkjes' opnieuw aan. Na deze 'update' ontving ik geen telefoontjes meer. Alhoewel uitermate vreemd, werkte dit op de een of andere manier. 

De kwestie is inmiddels opgelost. Zodoende wil ik jullie nogmaals hartelijk bedanken voor alle goede raad en adviezen; ik heb er veel aan gehad. Ik wens juliie daarnast nog een fijne (mid)dag en (alvast) een dito avond & weekend.

Hartelijke groeten,

Vincent Bal

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Bedankt voor het schrijven en graag gedaan voor de hulp. ??

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @Vincent Bal, ik zie je privébericht wel verschijnen! Dit mag je doen door te klikken op mijn naam en dan op verstuur bericht. Dan kan ik het intern aankaarten. 
Fijn weekend alvast!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic