Euzebeus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummers uit Algerije blokkeren svp >>> Scam & Fishing

Ik ben vandaag reeds meerdere malen gebeld door de volgende nummers uit Algerije:

+213 5 41299842
+213 5 56488973

Ik heb ze nu geblokkeerd maar ik zou graag zien dat Vodafone stappen onderneemt om deze nummers ook te blokkeren want het is scam & fishing!

Bedankt voor jullie actie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@ allen!


Bedankt voor jullie veelvuldige meldingen van al die onbekende nummers waar jullie door lastig gevallen worden. Wij begrijpen dat dit uitermate vervelend is, en zijn dankbaar voor alle pro-actieve meldingen hiervan. Echter, we merken dat de Community overspoeld wordt met diverse losse topics met verschillende voorbeelden van deze nummers. Om de informatie gecentraliseerd en overzichtelijk te houden willen we jullie vragen om (in het vervolg) je melding van een telefoontje door een onbekend nummer, te plaatsen in/onder het officiële (moderator) Wangiri- topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel...


We hebben alle losse nummers in de tot nu toe geopende topics intern genoteerd. Echter, we delen deze lijst niet (meer), omdat we niet openbaar willen maken welke nummers bekend zijn en welke niet. We zullen in de loop van deze week alle losse topics over dit onderwerp gaan sluiten en archiveren. Eventuele opmerkingen, nieuwe meldingen of andere vragen kunnen dus vanaf nu gesteld worden in eerder genoemd topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel...
Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking! 🙂


Groetjes, Serkan, Steven en Sharon 

Bekijk in context

34 Reacties 34
Krijn227

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Idem hier, alleen weer twee andere nummers.
ook mijn dochter, maar zij zit bij Ben
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Euzebeus & Krijn227
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Uiteraard vervelend dat jullie zijn gebeld en goed dat jullie de nummers hier online hebben geplaatst en goed om het op je telefoon te blokkeren. Vodafone kan dit onderzoeken en bekijken wat ze hier mee doen. Buitenlandse nummers is altijd een probleem maar als meer mensen er last van hebben dan kunnen ze er wel iets mee.

Eventueel zou je het nog via deze pagina van Vodafone kunnen melden: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Er komen wel medewerkers van Vodafone hier online maar niet elke dag. Die kunnen het ook oppakken, alleen duurt dat iets langer.
ShelLuser

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Met alle respect geschreven maar dit is echt een persoonlijk probleem. Blokkeer het op je telefoon en vervolgens heb je er geen last van. Het lijkt mij erg vreemd als Vodafone gebaseerd op 2 forum reacties nummers en-messe zou gaan blokkeren. Ik heb geen reden de berichten te wantrouwen, en ik wil ook niets insinueren, maar jullie kunnen het hopelijk met mij eens zijn dat op het Internet iedereen feitelijk van alles kan beweren, maar dat wil niet automatisch zeggen dat het allemaal ook echt waar is.

En dan is er nog een ander aspect: jezelf voordoen als een ander.

Al met al redenen, naar mijn mening althans, om dit soort akkevietjes persoonlijk te houden. Blokkeer ze in je telefoon en je hebt er geen last meer van.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
ShelLuser
Uiteraard zijn nummer die jij binnen krijgt persoonlijk. Maar als Vodafone een nummer, zoals deze, binnen krijgt en ze kunnen het nummer traceren, door zelf te bellen of door een onderzoek te doen, en er achter komen dat dit nummers zijn die niet kloppen, dan zullen ze daar zeker iets aan doen. Het is voor Vodafone iets moeilijker omdat het een buitenlands nummer betreft, maar als daar uit onderzoek uitkomt dat ze niet pluis zijn, kunnen ze die blokkeren.

Daarnaast, maar dit had de starter al aangegeven, is het aan jezelf om het nummer maar gewoon te blokkeren in je toestel. Dan heb je er zelf geen last van maar je kan de mensen hier op de community altijd even waarschuwen. Dat is juist heel erg goed van Euzebeus om te melden! Bedankt voor het doorgeven en als je het niet vertrouwd, altijd zelf maar blokkeren.

Dus gewoon blijven melden, dat is altijd goed om te doen. En ik twijfel zeker niet aan jullie oprechtheid en Vodafone ook niet.
Mike30

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben vandaag ook gebeld door 2 nrs uit Algerije.

‭+213 5 52463622‬
‭+213 5 60987973‬

ging 1 x over en aangezien ik niemand daar ken of iemand die daar op vakantie is gelijk geblokkeerd.
Alleen zie zoveel nrs die hier verschillend zijn.
Is er een manier om bv alle nrs die beginnen met de +213 op voorhand te blokkeren ?
De eerste link die ik zag op Google was op de KPN community en daar zag ik een stuk of 20 verschillende nrs staan.

alvast bedankt!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Bedaniet voor het melden Mike30
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Mike30 Krijn227 Euzebeus

Goedemorgen!

Als je gebeld wordt door een buitenlands nummer dat je niet kent, pak dan niet op en bel niet terug! Lees meer over deze vorm van fraude in dit topic: https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/vodafone-waarschuwt-klanten-voor-mogelijke-wangiri-frau....
Je kunt uiteraard het nummer blokkeren in je telefoon maar ook een melding maken via het formulier dat Energieboy eerder gaf.
Waandie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen ook 2 keer gebeld, 2 verschillende nummers.
+213 5 56825383
+213 5 60751201
Gaat inderdaad 1 keer over
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Goed dat je het zo ie zo hier even laat weten Waandie
Dan kunnen we allemaal uitkijken naar deze nummers en zorgen dat we niet opnemen.
Lie Cat

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij elk nummer wat ik niet ken, kijk ik eerst op internet wie het was voor ik terugbel.

Zodoende dat ik hier terrecht kwam.

Mijn telefoon gaf een gemiste oproep uit Algerije aan.
+213697589030.
Voeg dit nummer ook maar toe aan verdachte nummers.
jaccoansmink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben vandaag ook 2 x keer gebeld door deze nummers: +213664847606 en +213657519151. Beide geblokkeerd!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Er zijn al veel meldingen geweest op internet.
Dus mensen, aub NIET terug bellen, zeker als je er niemand kent.
En blokkeer de nummers in je toestel. Weet je niet hoe, google dan met je toestel type en zet er blokkeer nummer achter. Dan komt er zeker wel een pagina waarop uitleg staat over het blokkeren van nummers op je eigen toestel.


Meer info: https://spamcalls.net/us-en/country-code/213
DLIN

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ook gebeld door Algerije

+213 696 34 71 27 en +213 672 27 66 19
Niet opgenomen en nrs geblokkeerd.

Kan ik idd niet gewoon heel Algerije blokkeren?
Of heel Noord Afrika?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
DLIN wrote:
Kan ik idd niet gewoon heel Algerije blokkeren?
Of heel Noord Afrika?

Nee, je kan alleen nummer voor nummer blokkeren in je eigen telefoon.
Sanderkats

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag 2x gebeld door ‭+213 6 58272843‬
nummer geblokkeerd op telefoon
Lizs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag al 3x gebeld door dit nummer;
‭+213 6 63428217‬
Algerije
woutmd01

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag om 09:10 en 17:52 gebeld met nummers uit Algerije.

  • +213 658163241
  • +213 696152531
niet opgenomen en niet teruggebeld
kolydratus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kunnen jullie alsjeblieft een optie geven om alle nummers uit het buitenland te blokken. Ik wordt dagelijks gebeld iitnakgerije, Tunesië en ook Engeland. Het zijn call centers met oplichterij. Blokkeer ze altijd, maar sneller dan de wind gebruiken ze een nieuw nummer. Ik hoef niet gebeld te worden uit het buitenland. Geen enkele reden voor. Please Please Vodafone geef een mogelijkheid tot blokken. Dit wordt heel erg vervelend!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Helaas is het niet mogelijk om alle nummers te blokkeren vanuit het buitenland kolydratus.
Jullie mogen de nummers via het formulier.
Ik zal alle nummers ook intern aankaarten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic