advd

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Phishing: SMS ontvangen voor restitutie - verificatie

krijg zojuist een SMS (op zakelijk nummer van mijn werkgever)

[Vodafone]: Beste klant, u krijgt €25,00 terug. Voltooi de verificatie met de rekening waarop u het wilt ontvangen via: vodafone-dienst.nl/vodafone.html

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @advd 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vergeet de sms zo snel mogelijk! Want de url is NIET van Vodafone. Dus vooral niet op klikken en/of invullen. Daarnaast zal, zeker zakelijk, je werkgever worden bericht en niet de persoon die alleen maar het abonnement gebruikt. 

Wel goed dat je het hier even laat weten, dan weten meer mensen dat ze deze sms links kunnen laten liggen. Mocht je de sms nog hebben, maak een print screen en plaats deze hier (haal wel gevoelige info uit het bericht, zoals je nummer of iets anders). Alvast bedankt! 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @advd 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vergeet de sms zo snel mogelijk! Want de url is NIET van Vodafone. Dus vooral niet op klikken en/of invullen. Daarnaast zal, zeker zakelijk, je werkgever worden bericht en niet de persoon die alleen maar het abonnement gebruikt. 

Wel goed dat je het hier even laat weten, dan weten meer mensen dat ze deze sms links kunnen laten liggen. Mocht je de sms nog hebben, maak een print screen en plaats deze hier (haal wel gevoelige info uit het bericht, zoals je nummer of iets anders). Alvast bedankt! 

advd
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

 

advd
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

gelijk maar het nummer blokkeren

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 890Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @advd 
Welkom op de Vodafone Community. 

Ontzettend goed dat je hier zo alert op bent. Dit is inderdaad een klassiek staaltje phishing, waarbij je via de link eerst € 0,01 moet overmaken om je rekening te controleren. Wij zullen dit niet vragen, omdat de rekeninggegevens natuurlijk al lang en breed bij ons bekend zijn. En net zoals @Energieboy al aangeeft zal met een zakelijke aansluiting jouw werkgever worden benaderd. Wil je naast het nummer blokkeren dit voorbeeld ook doorsturen naar phishing@vodafone.nl? Deze wordt dan toegevoegd aan de lijst met actuele phishing voorbeelden.

Siebe38.

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goeiemiddag 

Hier ook zou ik 25 euro terugkrijgen...heb gelukkig een waarschuwing van de bank gekregen en politie is ingelicht en uiteraard Vodafone..het is idd dom om er in te trappen maar in deze berichten box van mij krijg ik altijd bericht van Vodafone alleen stond er wel een 06 nummer bij en nadat ik even uit nieuwsgierigheid had gebeld kreeg ik een Engelse stem ervoor..dus mensen kijk uit...een schande dat Vodafone hiervoor gebruikt wordt!!!

MvB2020

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kreeg hem nu ook...

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Bedankt voor het melden @MvB2020 
Gelukkig trap jij hier ook niet in. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic