leoh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

privacy schending

newline"> N.a.v. ons telefoon gesprek het volgende om het een en ander te concretiseren. (Voor zover
dit mogelijk is)
Op mijn bedrijfstelefoon die geregistreerd staat op M## Boxmeer met het nummer
*moderator edit: privégegevens verwijderd* heb ik een aantal opmerkelijke zaken geconstateerd.
Ondanks ik geen gesprekken gemist had bleef ik SMS berichten krijgen van “voicemail in “
berichten. Als ik 1 233 belde stonden er geen berichten op mijn voicemail. Echter als ik
+31 654501 233 belde kon ik al mijn recent gevoerde gesprekken terug luisteren.
Deze vreemde klacht heb ik met Vodafone besproken op 18 oktober 201 7.
De technische dienst kon geen afwijking vinden aan het nummer *moderator edit: privégegevens verwijderd*, maar hadden
voor de zekerheid een VPN reset gedaan. (zie bijlage)
Omdat ik deze vreemde klachten bleef houden heb ik ook advies gevraagd aan een bedrijf
die de routeringsgevevens van de SMSjes kon uitlezen. (zie bijlage)
De Vodafone SMSjes die ik kreeg bleken te verwijzen naar een voicemailbox van een ander
telefoonnummer.
Telefoonnummer (*moderator edit: privégegevens verwijderd* ) ook een Vodafoonnummer.
Het komt er dus in het kort op neer dat al mijn gevoerde gesprekken werden opgenomen op
de voicemail van iemand anders.

Tot slot:
Dat hier sprake is van privacy schending is zeker, alleen de oorzaak is nog onduidelijk.
Blijkbaar is er softwarematig van alles gerommeld. Koppeling met een ander
telefoonnummer en het synchroniseren(?) met een ip nummer van M##.
Vodafone is hier voor verantwoordelijk omdat het gefaciliteerd is met Vodafone apparatuur.

Ik heb dit bij jullie al meerdere malen ingediend als klacht.
Wellicht was de technische medewerker van jullie te eerlijk om dit toe te geven.

Vodafone? Hoe kan dit?
Waarom krijg ik geen response over eerder ingediende klachten?
Ik dacht dat alleen overheidsdiensten bij grote uitzondering de bevoegdheid hadden om gesprekken af te luisteren.
Gaat Vodafone dit datalek nu melden zoals het hoort bij de Autoriteit persoonsgegevens?
Of moet ik zelf een aangifte doen bij justitie tegen Vodafone?

Graag een antwoord.

M.v.g Leo
4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Beste leoh
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als eerst een melding over het vermelden van telefoonnummers in je bericht, deze zijn nu voor iedereen te zien en dus gewoon oo internet terug te vinden. Als je het over privacy hebt, dit is dan niet slim om zelf te plaatsen!!

Daarnaast kunnen wij, klanten, je hiermee niet helpen en zal je contact op moeten nemen met de klantenservice van Vodafone. Uiteraard goed dat je hier aandacht aan geeft maar het beste is toch dat je belt met Vodafone of een privé bericht stuurt via Twitter en/of Facebook.

Ik zal vragen aan een moderator of deze je 06 nummer wil aanpassen omdat dit niet de bedoeling is om hier op de community vrij te geven. Ook voor je eigen, of een ander zijn, privacy.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ik heb de privégegevens zojuist verwijderd, bedankt voor je melding Energieboy! 🙂
leoh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy
Ik had niet voor niets een aantal nummers in het telefoonnummer weggelaten.
Bedankt voor de de link, echter dit heb ik al geprobeerd ook hier krijg ik geen response.
Ik hoop dat iemand bij Vodafone dit eens serieus oppakt.
Melden van een data-lek moet voor dat bedrijf toch als een uitdaging gezien worden, i.p.v. gewoon geen enkele reactie.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, vanuit hier geen mogelijkheid om gegevens in te zien.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic