RPZiolkowski

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Privé-nummer en eng/raar telefoontje?

Hallo iedereen!

Sinds een paar maanden krijg ik regelmatig een telefoontje van een privé-nummer, meestal in de ochtend en soms in de middag of avond. Normaal neem ik privé-nummers niet op want het gaat vaak om reclame of zoiets. Vandaag rond 13:15 werd er alweer gebeld, dus ik dacht "nu neem ik eens een keer op" en ik wou dat ik dat niet had gedaan. Al toen ik mij voorstelde hoorde ik vreselijk gekraak en geruis aan de andere kant van de lijn. Ik dacht ook een zeer onduidelijke mannelijke stem iets dringends horen zeggen/opdreunen maar het was volledig onduidelijk. Het klonk gewoonweg angstaanjagend en al mijn nekharen stonden overeind. Binnen 2 seconden hing ik direct op.

Heeft iemand anders ook iets dergelijks meegemaakt? Het is erg irritant dat dit privé-nummer steeds belt en zeker na vandaag ben ik niet meer van plan om op te nemen, want het geheel klonk gewoon eng . Is er een manier om erachter te komen wie of wat dit was of tenminste waar het vandaan kwam ondanks het feit dat het een privé-nummer was? Het zou geruststellend werken!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi RPZiolkowski
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. Vodafone heeft een pagina waar je ongewenste fans of als je plots moet betalen voor ongevraagde contentdiensten. Want dat is natuurlijk heel erg vervelend en Vodafone staat graag voor je klaar op dit op te lossen.

Op deze pagina kan je je overlast melden. Buitenlandse nummer kunnen ze jammer genoeg niet mee helpen en als de overlast 2 tot 3 weken aan blijft houden dan vragen ze je zeker nog eens actief het formulier in te vullen. Kijk maar even en ik denk dat je hier wel wat aan hebt: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml#telefonische-overlast

Zelf heb ik het gelukkig nog niet eerder meegemaakt. Alleen ongewenste verkopers, die ik ook liever direct via een NOOIT MEER STOREN knop zou willen deleten van mijn toestel :). Neem dus contact op met Vodafone via de website en dan kunnen ze kijken wat ze er mee kunnen doen.

Succes en sterkte! Laat je in ieder geval niet gek maken en mocht het echt uit de hand lopen, dan kan je altijd nog aangiften doen bij de politie.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi RPZiolkowski
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. Vodafone heeft een pagina waar je ongewenste fans of als je plots moet betalen voor ongevraagde contentdiensten. Want dat is natuurlijk heel erg vervelend en Vodafone staat graag voor je klaar op dit op te lossen.

Op deze pagina kan je je overlast melden. Buitenlandse nummer kunnen ze jammer genoeg niet mee helpen en als de overlast 2 tot 3 weken aan blijft houden dan vragen ze je zeker nog eens actief het formulier in te vullen. Kijk maar even en ik denk dat je hier wel wat aan hebt: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml#telefonische-overlast

Zelf heb ik het gelukkig nog niet eerder meegemaakt. Alleen ongewenste verkopers, die ik ook liever direct via een NOOIT MEER STOREN knop zou willen deleten van mijn toestel :). Neem dus contact op met Vodafone via de website en dan kunnen ze kijken wat ze er mee kunnen doen.

Succes en sterkte! Laat je in ieder geval niet gek maken en mocht het echt uit de hand lopen, dan kan je altijd nog aangiften doen bij de politie.
RPZiolkowski
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb gelijk het formulier ingevuld en hoop dat er iets mee kan worden gedaan. Waarschijnlijk is het niets ernstigs en is het enge eraan alleen maar in mijn hoofd, maar het is gewoon vervelend want ik ben al meerdere malen tijdens de les gebeld of tijdens een hoorcollege. Nogmaals bedankt!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Je hebt gelijk hoor, als het niet fijn is dan is het altijd goed om te melden.
Je krijgt vanzelf bericht van Vodafone of ze er iets mee kunnen doen.

Graag gedaan en als er wat is dan horen we het wel. Hou ons op de community op de hoogte 🙂
J.P.

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik kreeg al dagen oproepen van een prive nummer. Na 4 keer overgaan wordt de verbinding verbroken.
Vandaag snel opgenomen en wat bijkt:

Het was een callcenter van Vodafone zelf!

Echt belachelijk dit. Vodafone stop met bellen via prive nummers!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
J.P. wrote:
Ook ik kreeg al dagen oproepen van een prive nummer. Na 4 keer overgaan wordt de verbinding verbroken.
Vandaag snel opgenomen en wat bijkt:

Het was een callcenter van Vodafone zelf!

Echt belachelijk dit. Vodafone stop met bellen via prive nummers!

Helemaal gelijk!!
Jammer dat Vodafone zelf niet met een nummer belt. Ze weten toch hoe het werkt allemaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic