MarcelMAH

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Telefonische aanpassing extra wachtwoord

Beste,

Gister was er uitgebreid in het nieuws hoe sommige het voor elkaar weten te krijgen om hun telecom providers zo ver te krijgen om hun nummer over te zetten naar een andere SIM kaart.

Zie ook: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4509856/sim-swapping-hoe-werkt-het-hoe-bescherm-je-jezelf

Het interessante vond ik de laatste alinea. Hierin staat: 'Als laatste kun je bij Vodafone en T-Mobile een wachtwoord instellen als je iets telefonisch wil aanpassen. Je moet dan dat wachtwoord aan de telefoon zeggen voordat je een wijziging wil doorvoeren, en dat houdt een groot deel van de sim-swap-aanvallen tegen.'

Nu vraag ik me dus af waar kan ik dat regelen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
zonneschijn

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Dat kan je regelen via de klantenservice, dat is bij mij ook gedaan.

succes?

Bekijk in context

9 Reacties 9
vozi

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MarcelMAH wrote:
Beste,

Gister was er uitgebreid in het nieuws hoe sommige het voor elkaar weten te krijgen om hun telecom providers zo ver te krijgen om hun nummer over te zetten naar een andere SIM kaart.

Zie ook: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4509856/sim-swapping-hoe-werkt-het-hoe-bescherm-je-jezelf

Het interessante vond ik de laatste alinea. Hierin staat: 'Als laatste kun je bij Vodafone en T-Mobile een wachtwoord instellen als je iets telefonisch wil aanpassen. Je moet dan dat wachtwoord aan de telefoon zeggen voordat je een wijziging wil doorvoeren, en dat houdt een groot deel van de sim-swap-aanvallen tegen.'

Nu vraag ik me dus af waar kan ik dat regelen?
vozi

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MarcelMAH wrote:
Beste,

Gister was er uitgebreid in het nieuws hoe sommige het voor elkaar weten te krijgen om hun telecom providers zo ver te krijgen om hun nummer over te zetten naar een andere SIM kaart.

Zie ook: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4509856/sim-swapping-hoe-werkt-het-hoe-bescherm-je-jezelf

Het interessante vond ik de laatste alinea. Hierin staat: 'Als laatste kun je bij Vodafone en T-Mobile een wachtwoord instellen als je iets telefonisch wil aanpassen. Je moet dan dat wachtwoord aan de telefoon zeggen voordat je een wijziging wil doorvoeren, en dat houdt een groot deel van de sim-swap-aanvallen tegen.'

Nu vraag ik me dus af waar kan ik dat regelen?

vozi

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dit vraag ik me dus ook af …...
zonneschijn

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Dat kan je regelen via de klantenservice, dat is bij mij ook gedaan.

succes?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi MarcelMAH
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zoas hier boven aangegeven, dit kan je regelen via de klantenservice van Vodafone.

Succes!
BasBanning

Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
L.S.,

Vanochtend contract gehad met klantenservice voor “extra” wachtwoord i.v.m. sim-swapping.
Na de gebruikelijke identiteitsvragen werd mij verteld door dame 1 dat ik al een wachtwoord had.
Dat was voor mij volledig nieuw.
Daar ik het wachtwoord niet kon opgeven werd ik doorverwezen naar een Vodafone winkel om, na vertoon mijn ID, het wachtwoord op te vragen of te wijzigen.
Op mijn vraag waarom zij niet naar mijn wachtwacht had gevraagd, kreeg ik het antwoord dat zij a.d.h.v. mijn antwoorden kon zien dat die overeenkomen met de gegevens in het systeem.
Niet tevreden over de gang van zaken nogmaals gebeld.
(Het zal toch niet het wachtwoord van mijn Vodafone account zijn dacht ik inmiddels).
Na mijn telefoonnummer en mijn eerdere ervaringen gemeld te hebben controleerde zij het wachtwoord. En inderdaad, het door mij genoemde wachtwoord werd bevestigd.
Bleef voor mij de vraag waarom dame 1 niet direct naar het wachtwoord had gevraagd.
Helaas dan is dat fout gegaan….
Mocht er een verzoek komen een telefoonnummer op een andere simkaart over te zetten zo zei dame 2 dan wordt er eerst ter verificatie een SMS gestuurd naar de huidige simkaart alvorens tot overzetten wordt overgegaan.
Waarschijnlijk wordt deze handeling dan als 2e wachtwoord gezien.
Mochten er toch nog meer handelingen ter beveiliging van de sim-swapping nodig zijn, lees ik dat graag.

Vriendelijke groet,
MarcelMAH
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik neem aan dat de Vodafone medewerkers niet het wachtwoord kunnen inzien die een ieder gebruikt voor zijn of haar my Vodafone account...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wij zien geen wachtwoorden in van My Vodafone accounts.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic